Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Re: Mortens blog

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: fre 5. jun 2020 19:00 Fedt! Tillykke. De får et lyt på Bandcamp snarest muligt. :)

Tak Christoffer 🙂🙏

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den helt rigtige modular-video at glo klokken halv 5 om morgenen.... :dollargrin: Mangler du inspiration næste gang du tænder systemet så kan du starte her:




:banan:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så skete der for alvor noget i modul sagaen!

Fik nye PCB'er hjem i fredags og.... KNAP SAMPLES!!! :party: :party: :party:

Knapperne er super nice og næsten perfekte. Vi har fået samples i 3 hårdheder (Shore D20, D40 og D60). 60'eren, der er den blødeste og mest gummi agtige føles klart bedst i hånden, men den er til gengæld mindst præcis og der er en slags "grater" ved kanten på "skørtet". Havde vi vidst mere om processen og materialerne kunne vi nok have taget højde for det i designet.

Shore D40 er ret nice, og formen er helt skarp. Vi overvejer at gå med shore D50, men gider vi vente på flere samples eller tør vi bare satse det hele og få lavet en røvfuld :censored:

PCB'erne er tæt på at være perfekte. Der mangler en enkelt SMD modstand som skulle være monteret i SMT fabrikationen, så skal lige have checket op på hvor det er gået galt. Der er 3 filer der skal matche for at pick-and-place maskinen ved hvad der skal bruges, hvor de skal bruges og hvordan de skal vende. Det er dog ikke nogen biggie, da vi rimelig nemt kan smide en modstand på.
Der er også en enkelt fejl med en af modstandende til highpass filteret som er en forkert værdi, så den skal skiftes. Alt i alt nok en 3-4 timers arbejde for 50 moduler, så det kan vi leve med.

Frontpanelet skal også lige tweakes lidt og vi har valgt at gå med nogle andre potentiometre, så det var godt jeg ikke lige fik bestilt 50 stk. før alt var på plads :)
Ellers spiller det hele og vi står nu med et færdigt prøve modul i hånden :banan: :banan: :banan:

Nåe ja, og så skal vi lige have lavet en test om vi vil fylde prikken på toppen af knappen med hvid farve...

Super secret pre-produktions billeder, ekslusivt på lydmaskinen:

Billede

Billede

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

:clap: :clap: :clap: :banan: :banan: :banan: :bow: :bow: :bow: :jam: :jam: :jam: :kissass: :party:

Tillykke! Det må være en meega fed fornemmelse... Specielt hvis man ikke er uddannet indenfor området...
Der kan du sku godt lige tillade klappe dig selv en gang på skulderen, Morten-modular!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev: tirs 23. jun 2020 09:10 :clap: :clap: :clap: :banan: :banan: :banan: :bow: :bow: :bow: :jam: :jam: :jam: :kissass: :party:

Tillykke! Det må være en meega fed fornemmelse... Specielt hvis man ikke er uddannet indenfor området...
Der kan du sku godt lige tillade klappe dig selv en gang på skulderen, Morten-modular!
Tusind tak :-D

Ja, er da også pænt stolt, men det er mærkeligt lige pludselig at være "færdig" med projektet. Bliver spændende at se hvor godt det sælger. Det er jo den næste store udfordring, at få det hele til at køre med salg, pr, shop, forsendelse osv.

Medlemsavatar
Hald  
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det ser super godt ud! Tillykke med det.
Morten B skrev: tirs 23. jun 2020 09:01 Nåe ja, og så skal vi lige have lavet en test om vi vil fylde prikken på toppen af knappen med hvid farve...
Det tænker jeg vil være en rigtig god ide, der mangler lige en kontrast.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev: tirs 23. jun 2020 10:57 Det ser super godt ud! Tillykke med det.
Morten B skrev: tirs 23. jun 2020 09:01 Nåe ja, og så skal vi lige have lavet en test om vi vil fylde prikken på toppen af knappen med hvid farve...
Det tænker jeg vil være en rigtig god ide, der mangler lige en kontrast.
Tusind tak :-D

Ja, det ender vi også med. Skal lige have fundet den rigtige løsning, tænker en kanyle og noget hvid plastik maling af en art, måske jeg skulle spørge i en spil nørde butik hvor man køber warhammer figurer og den slags.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev: tirs 23. jun 2020 09:33Det er jo den næste store udfordring, at få det hele til at køre med salg, pr, shop, forsendelse osv.
Ja, der er jo også eftersalgs service (garanti, bytte, support etc.) som i nok må til at tænke over også. Business mæssigt ligger der rigtig mange muligheder i det også :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ser godt ud! Tillykke. :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tillykke! Det ser virkelig lækkert ud!

Tror lyset snyder mig, men hvordan er pladens sorte farve i forhold til knappernes? Er de ens eller er pladen lysere?
skriver noder

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev: tirs 23. jun 2020 14:30
Morten B skrev: tirs 23. jun 2020 09:33Det er jo den næste store udfordring, at få det hele til at køre med salg, pr, shop, forsendelse osv.
Ja, der er jo også eftersalgs service (garanti, bytte, support etc.) som i nok må til at tænke over også. Business mæssigt ligger der rigtig mange muligheder i det også :)
Ja, det er noget vi må tage hen ad vejen, altså support, garanti osv.

Hvilke muligheder tænker du på? :-D Inputs er absolut velkomne!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: tirs 23. jun 2020 15:34 Det ser godt ud! Tillykke. :)
Fedt, tusind tak! :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

bryla skrev: tirs 23. jun 2020 20:27 Tillykke! Det ser virkelig lækkert ud!

Tror lyset snyder mig, men hvordan er pladens sorte farve i forhold til knappernes? Er de ens eller er pladen lysere?
De er begge sorte, og forholdsvis ens, MEN! Det er to forskellige materialer. Fronten er klassisk, sort anodiseret aluminium og knapperne er en blød gummi agtig plast (TPE), så de vil selvfølgelig have meget forskellig diffraktion.

Jeg skal have taget nogle ordentlige billeder med god lyssætning når de sidste detaljer er på plads, men sort i sort vil jo altid være lidt udfordrende. Det ser dog fedt ud IRL :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev: ons 24. jun 2020 08:08
Mike-air skrev: tirs 23. jun 2020 14:30
Morten B skrev: tirs 23. jun 2020 09:33Det er jo den næste store udfordring, at få det hele til at køre med salg, pr, shop, forsendelse osv.
Ja, der er jo også eftersalgs service (garanti, bytte, support etc.) som i nok må til at tænke over også. Business mæssigt ligger der rigtig mange muligheder i det også :)
Ja, det er noget vi må tage hen ad vejen, altså support, garanti osv.

Hvilke muligheder tænker du på? :-D Inputs er absolut velkomne!
Alt det her eftersalgs-halløj.. Customer relationship management :-D Produkt feedback, analyse af eventuelle 'huller' i porteføljen, opsalg, kryds-salg etc. når først i laver flere produkter :-)

Mht. Garanti, bytte osv. da er det vel bare at overholde minimums-kravene. Hvis leverandørene følger six-sigma kvalitets-standarden så skulle der bare være 3,4 defekter per million. Mest sandsynligt er det bare 'kunder fra helvede' som kommer til at henvende sig angående garanti :roll:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev: ons 24. jun 2020 11:54
Morten B skrev: ons 24. jun 2020 08:08
Mike-air skrev: tirs 23. jun 2020 14:30
Ja, der er jo også eftersalgs service (garanti, bytte, support etc.) som i nok må til at tænke over også. Business mæssigt ligger der rigtig mange muligheder i det også :)
Ja, det er noget vi må tage hen ad vejen, altså support, garanti osv.

Hvilke muligheder tænker du på? :-D Inputs er absolut velkomne!
Alt det her eftersalgs-halløj.. Customer relationship management :-D Produkt feedback, analyse af eventuelle 'huller' i porteføljen, opsalg, kryds-salg etc. når først i laver flere produkter :-)

Mht. Garanti, bytte osv. da er det vel bare at overholde minimums-kravene. Hvis leverandørene følger six-sigma kvalitets-standarden så skulle der bare være 3,4 defekter per million. Mest sandsynligt er det bare 'kunder fra helvede' som kommer til at henvende sig angående garanti :roll:
Ha ha, altså så business er vi nok ikke at vi decideret begynder at tænke på krydssalg, huller i markedet osv., men hvem ved - det kan vi jo blive :-D

Vi laver de ting vi gerne selv vil have, men selvfølgelig også baseret på at det er noget der mangler, eller at vi kan gøre det billigere.

Mht. garanti, så tager vi det hen ad vejen. Jeg har generelt en fornemmelse af at det ikke er noget større problem i det her marked, men ting kan selvfølgelig blive væk i posten, være ødelagt ved modtagelse osv.

Vi kører burn-in tests på alt, så de ting der forlader vores shop skulle gerne være i orden.

Shipping er en anden ting vi skal have helt styr på, men vi vil så vidt muligt bruge DAO da jeg har rigtig gode erfaringer med dem. Hurtige, billige og jeg har aldrig mistet eller fået ødelagt en pakke.
I løbet af det sidste år har jeg nok sendt 20 pakker med DAO, alle kom i mål til oplyst tid og i god stand. Jeg har sendt 3 pakker med Provst Nord, 2 af dem var over en uge forsinket og en af dem havde fået et ordentligt tryk. Jeg har også en pakke der har været på vej mod USA i 5 uger nu. Den er stadig ikke ankommet og tracking nummer giver ingen resultater, heller ikke når jeg ringer til Provst Nord :evil:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Fedt med vikingehjelmen og runer på fronten.

Virker den? Lyder den som forventet?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev: ons 24. jun 2020 20:34 Fedt med vikingehjelmen og runer på fronten.

Virker den? Lyder den som forventet?
Hov, undskyld über sent svar, havde misset din post.

Ja, den virker. Der er et par små fejl endnu der skal rettes og er i gang med at designe næste version PCB, men det er altsammen ting der kan rettes på de boards vi har nu, det tager bare noget tid. Learning process :)

Og tak, er glad for du kan lide designet. Vi har generelt fået ret god feedback på navn og design, og vi er selv rigtig glade for det.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mit livs største projekt kulminerer Onsdag den 9. September. Stay tuned! 🤘

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Billede

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Billede
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Et lille indblik i en hverdags situation fra et par ugers tid siden:

Mig (Scroller lidt rundt i mit insta feed): Bum bum, hvad skal vi se i dag. Næææ, lidt techno... Og nogle katte. Hvor hyggeligt.

PLING! Besked

Mig : Nå for søren, gad hvide hvem det kan være (Går ind i beskeder). Hmmm, awesomesoundwaves, det lyder bekendt.

Carl: Hej, vi kan godt lide dine videoer, kunne du tænke dig at lave en eksklusivt til vores kanaler?

Mig : Hmmm, Carl, hvem Carl er det nu lige det er... Googler lige hurtigt...

CARL COX :shock: :shock: f*cking Carl Cox skriver og spørger om jeg vil lave noget til hans live fokuserede pladeselskab Awesome Soundwave.... Tænker mig om i minus 2 sekunder - (Med fniset lille tøse stemme) Øøøøh ja tak Carl, det kunne jeg da fint lige tænke mig, ja tak, tak tak du.

Den næste uges tid bruger jeg så på at stresse over hvor f*cking dårligt alt det jeg får lavet er :lol:
Ender med at vælge en ud og den kunne de godt lide, så senere i dag har jeg officielt udgivet på et Carl Cox label (Selvom det "kun" er en video, men med mulighed for fuld release senere).

Sygt :jam:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL for helvede. Tillykke :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: tors 20. maj 2021 14:22 LOL for helvede. Tillykke :-D
Taxa du ha' 🙂🙏

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Godt gået der!!!! 🙂

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er sgu da megafedt - Der var lige et InstaFollow lige der :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar