Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Re: Mortens blog

Indlæg af Morten B »

Jeg har gjort mange tåbelige og vanvittige ting i mit liv, men at bestille 10.000 potmeter knapper i Kina er dog det dummeste og tåbeligste...

... men det er også noget af det fedeste 😅

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Morten B skrev: tirs 5. maj 2020 10:02 Jeg har gjort mange tåbelige og vanvittige ting i mit liv, men at bestille 10.000 potmeter knapper i Kina er dog det dummeste og tåbeligste...

... men det er også noget af det fedeste 😅
Picture or it didn't happen! Hvilke har du bestilt? :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev: tirs 5. maj 2020 10:35
Morten B skrev: tirs 5. maj 2020 10:02 Jeg har gjort mange tåbelige og vanvittige ting i mit liv, men at bestille 10.000 potmeter knapper i Kina er dog det dummeste og tåbeligste...

... men det er også noget af det fedeste 😅
Picture or it didn't happen! Hvilke har du bestilt? :lol:
Custom design :-D

Det gælder om at skille sig ud!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hurtig rendering:

Billede

Billede

Billede

Knappen bliver et eller andet sted mellem gummi og hård plast. Den skal selvfølgelig være rigid, men vi vil gerne have at den føles behagelig. Får de første prøver om 5-6 uger.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Morten B skrev: tirs 5. maj 2020 11:09
Hald skrev: tirs 5. maj 2020 10:35
Morten B skrev: tirs 5. maj 2020 10:02 Jeg har gjort mange tåbelige og vanvittige ting i mit liv, men at bestille 10.000 potmeter knapper i Kina er dog det dummeste og tåbeligste...

... men det er også noget af det fedeste 😅
Picture or it didn't happen! Hvilke har du bestilt? :lol:
Custom design :-D

Det gælder om at skille sig ud!
Du er ikke bange for det kun er en periode det skiller sig ud ? Tænker bare at, det er set før at kinesiske producenter sælger formen videre og kopier den.

Men de er fede jeres design :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nej, det er jeg ikke bange for. Hele designet er bundet til vores logo. Og ærlig talt er jeg også ret ligeglad om de kopierer. Jeg ved ikke en skid om hvor legit fabrikken er, men har et rigtigt godt indtryk af dem. Har efterhånden sendt en 100 mails eller lignende frem og tilbage og det virker seriøst, men jeg ved selvfølgelig ikke om vi er blevet butt f*cked før om 5-6 uger, ha ha ha.

Og fedt, det er godt at høre at der er andre som er med på looket! Tak.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ret fedt design med den bløde bue ud til indikatoren!
Hvad er det, 6 mm D, eller stjerne? Eller mindre diameter?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: tirs 5. maj 2020 16:26 Ret fedt design med den bløde bue ud til indikatoren!
Hvad er det, 6 mm D, eller stjerne? Eller mindre diameter?
Tak! Synes også det blev ret godt. Er virkelig spændt på det endelige resultat. Har bevidst holdt den øverste linje helt skarp. Vi får sandblæst formen, så der kommer lidt struktur, så det giver lige en minimal bevel.

Har 3D printet en demo model, men opløsningen er slet ikke høj nok til at man kan se de rigtige konturer, så det må gå så godt som det kan :)

Er også spændt på hvordan logo reliefet kommer til at virke, men på 3D print modellen ser det fedt ud.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha, f*ck et fedt design!! :-D Glæder mig til at se slutproduktet... Fedt at kunne følge med!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Billede

Har breadboardet hele dagen, og er nu helt på plads med eq kredsløb. Damn, det bliver f'in godt :-D

Måtte eksperimentere mig ud af det meste, da skiftet fra potmetre til switche ændrer meget i forhold til komponent udregning, men det er jo heller ikke dumt at lytte sig til det bedste resultat :)

Mangler lige at få sourcet nogle 4 positions slide switche og derefter få re-designet PCB'er (Men det er noget af det sjove), så er vi i mål.
Senest rettet af Morten B ons 6. maj 2020 17:05, rettet i alt 1 gang.


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev: ons 6. maj 2020 17:04Mucho sejt
Tak :jam: :jam:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har du en 3D render af hvordan det endelige produkt kommer til at se ud (ca.)?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev: ons 6. maj 2020 17:09 Har du en 3D render af hvordan det endelige produkt kommer til at se ud (ca.)?
Jeg har en gammel rendering, men der er blevet ændret en del siden. For sjovs skyld smider jeg lige den første version op:

Billede

Æstetikken bliver ca den samme, men der er sket en del ændringer i UI:

Frekvenser på switche med 8 positioner
Highpass bliver på en slide switch i stedet med OFF/80/200/400 eller lignende frekvens valg (Det er et 6 db passivt filter)
Shelf/Bell switch i bunden bliver ligeledes slide switch

De ændringer har gjort eq'en meget mere brugbar og giver mere plads da vi så kun har 4 potmetre mod 5 før, så spacing bliver bedre.
Smider selvfølgelig op når jeg har lavet den færdige rendering.

Navnet nederst (FRIXX = Frigg, nordisk gud for bl.a. skønhed) skal vi lige have fundet en god løsning på, og så skal vi finde ud af om vi vil nøjes med hjelmen som logo, eller have tekst også.

Input er velkomne :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ser godt ud. Meget spiseligt/cute.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super!
Hvis jeg ser rigtigt, så ligner det at frekvenserne på de to bell bånd er ens, eller hvordan?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev: ons 6. maj 2020 18:16 Ser godt ud. Meget spiseligt/cute.
Cute ligefrem? :lol: Tak!

Vi er lidt dikterede af formatet. Det her modul bliver kun 20mm bredt, så det er om ikke at smide for meget snask på fronten (Synes jeg). Clean og overskueligt er målet. Men, det kommer til at sætte stilen for alle vores fremtidige produkter, så det er om at ramme den rigtige balancegang.
Christoffer I. N. skrev: ons 6. maj 2020 20:32 Super!
Hvis jeg ser rigtigt, så ligner det at frekvenserne på de to bell bånd er ens, eller hvordan?
Tak tak! Det her er som sagt et mockup, de to bånd er ikke ens. Øverste bånd bliver bell og går fra ca 1K til 7K. Nederste bånd kan switches mellem shelf og bell og kommer til at gå fra ca 100 til 700.
Øverste pot er et highpass, men det bliver skiftet med en slide switch for at give mere plads.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så vågnede jeg også op

FEDT design på de knapper ,... og så får de min indre viking til at gå i selvsving :-)

Pøj-pøj :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg mente bare cute som i "ligner noget man har lyst til at pille ved". Ok, det lød forkert.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

DUBTEMPLE skrev: tors 7. maj 2020 08:50 Så vågnede jeg også op

FEDT design på de knapper ,... og så får de min indre viking til at gå i selvsving :-)

Pøj-pøj :thumbup:
Tak tak! Der er ikke meget viking over mig, men fake it till you make it :party:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev: tors 7. maj 2020 09:12 Jeg mente bare cute som i "ligner noget man har lyst til at pille ved". Ok, det lød forkert.
Ha ha, jeg tager det hele som en kompliment :-D

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Må tilslutte mig i at det ser lækkert ud!
skriver noder

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

bryla skrev: tors 7. maj 2020 09:59 Må tilslutte mig i at det ser lækkert ud!
Fedt. Tak!

Vi føler selv vi er på vej i den rigtige retning, men det er dejligt bekræftende at få lidt positive ord med på vejen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

De er mega seje, det eneste "men" jeg tænker, er hvor nemme de er at rense for støv og fingerfedt nede i logoet. Men måske en tandbørste nemt løser det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ser super lækkert ud! :love: Er det Blender eller Sketchup du har brugt til 3D/render?

Nyt svar