Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Re: Mortens blog

Indlæg af Morten B »

MarkBass skrev: tors 20. maj 2021 20:15 Godt gået der!!!! 🙂
Tusind tak 🙂🙏
Smittefar skrev: tors 20. maj 2021 23:02 Det er sgu da megafedt - Der var lige et InstaFollow lige der :D
Nice, tak for follow 🙂🙏

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holy shitfuck! Stort tillykke Morten :-D Oh yes, oh yes!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev: lør 22. maj 2021 22:03 Holy shitfuck! Stort tillykke Morten :-D Oh yes, oh yes!
Jo tak jo tak :) :banan:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Well hello there 🙂

Billede

www.bragi-modular.com

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke! Det ser godt ud, og 8 hp, det kan vel ikke gøres meget mindre med sådan 8 fadere.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: man 28. jun 2021 16:57 Tillykke! Det ser godt ud, og 8 hp, det kan vel ikke gøres meget mindre med sådan 8 fadere.
Tak tak! Nej, det kan ikke gøres mindre. Eneste måde er at bruge slim shaft potmetre, så kan du nok godt lave en 8 step på 6HP. Dog ville der ikke være plads til reset rotary switch OG output attenuverteren på 6HP.

Størrelse er netop en vigtig ting for os, da vi (sjovt nok) er meget fokuserede på moduler til live musikere 🙂

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Billede

Så er der nye produkter i shoppen - Ask & Modi :)

En attenuverter med buffered mults og en lille 4 kanals mixer med fadere.

Coming up: 4 HP CV source (Fungerer som en faderbank), En 4x4 Matrix mixer og en Envelope/VCA combo. De har alle nået sidste udviklings trin, så der sker lidt igen på disse kanter.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Fedt design. Jeg elsker det der nordiske tema. Og designet virker også konsistent på tværs af de forskellige moduler.

Og så er det rart i skriver hvad der er IN vs. OUT. Det glemmer eurorack producenter alt for tit.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fedt, det er jeg da glad for at høre 🙂 👍

Der er altid en hæl eller tå der lige skal klippes for at få designet til at passe resten af sortimentet, men synes også selv vi gør det ganske godt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja det ser godt ud!
Jeg har fundet hvad der for mig ligner en fejl på forsiden, placeringen af Modi overskriften:


bragi.png
bragi.png (25.8 KiB) Vist 2254 gange

Det er i Chrome. Det ændrer sig ikke ved resize af vindue.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: man 27. sep 2021 21:18 Ja det ser godt ud!
Jeg har fundet hvad der for mig ligner en fejl på forsiden, placeringen af Modi overskriften:

Det er i Chrome. Det ændrer sig ikke ved resize af vindue.
Tusind tak! :)

Nej, det ser da ikke for godt ud - er det bedre nu?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Siden loader meget langsomt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev: tirs 28. sep 2021 09:17 Siden loader meget langsomt.
Ja, vi ved det desværre godt. Vi ligger på en ret dårlig server. Skal have flyttet siden på et tidspunkt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morten B skrev: tirs 28. sep 2021 08:14
Christoffer I. N. skrev: man 27. sep 2021 21:18 Ja det ser godt ud!
Jeg har fundet hvad der for mig ligner en fejl på forsiden, placeringen af Modi overskriften:

Det er i Chrome. Det ændrer sig ikke ved resize af vindue.
Tusind tak! :)

Nej, det ser da ikke for godt ud - er det bedre nu?
Yes :thumbup:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: tirs 28. sep 2021 12:38 Yes :thumbup:
Lækkert!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Er så småt ved at finde tilbage til musikken igen efter et længere break. Har lavet nogle super nice opdateringer i racket, det kan jeg lige fortælle om lidt senere :)


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!


Hvad sker der lige med den der global pitch offset ting(?!) (1 unit skinnen, ~5:35 og slut) ?? Fed effekt.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Takker 🙂

Den sequencer jeg bruger (FLXS-1) har 4 inputs der kan programmeres. Det ene bruger jeg til pitch offset af mine synth kanaler. Jeg har et CV signal fra sequenceren faktisk der bare går ind i en passiv attenuator og så derfra tilbage til sequencer inputtet.
Det sjove er at jeg så faktisk kan programmere forskellige offsets der bliver gemt med hvert projekt. Det kan være alt fra et straight up offset, til en LFO eller node sekvens.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »


Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Tillykke! :)

Hårdt, men godt. Det lyder pisse fedt!

Jeg tænker, at det ikke er dig der åbner festen? ;)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morten B skrev: tors 28. okt 2021 09:50 Nyt album ude :)



https://f4.bcbits.com/img/a1316271760_16.jpg
Metamorph: Fedt! Lækkert synth arbejde.
Scatter: Også godt lead/synth arbejde. Tilpas top med masser af zap i, uden at det bliver for hidsigt. Virker rigtig godt med den der offbeat hat/perc der kommer ind senere i nummeret.
Nothingness: Hey var det Techno Jam #8 fra youtube? Er det samme optagelse eller har du optaget igen, ændret noget? Ah ja, det med global pitch offset noget.
Scramble: Den der stereo low mid lowcuttede bass overtone ting, der kører konstant, virker rigtig godt, hvordan gør du egenligt sådan noget? Jeg ville forbinde sådan en lyd med noget mere sub, men jeg ville mene at du manglede adgang til kirurgisk eq og filtrering i hardware for at fjerne bunden.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

petal skrev: tors 28. okt 2021 17:03 Tillykke! :)

Hårdt, men godt. Det lyder pisse fedt!

Jeg tænker, at det ikke er dig der åbner festen? ;)
Jo tak! Nej, det har du ret i :) Spiller sjældent før kl. 01.00.

Jeg laver dog også andre, mere chillede ting - helt ovre i noget dub (Med samme setup), men det er efterhånden lang tid siden jeg har gjort det live.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: fre 29. okt 2021 03:01 Metamorph: Fedt! Lækkert synth arbejde.
Scatter: Også godt lead/synth arbejde. Tilpas top med masser af zap i, uden at det bliver for hidsigt. Virker rigtig godt med den der offbeat hat/perc der kommer ind senere i nummeret.
Nothingness: Hey var det Techno Jam #8 fra youtube? Er det samme optagelse eller har du optaget igen, ændret noget? Ah ja, det med global pitch offset noget.
Scramble: Den der stereo low mid lowcuttede bass overtone ting, der kører konstant, virker rigtig godt, hvordan gør du egenligt sådan noget? Jeg ville forbinde sådan en lyd med noget mere sub, men jeg ville mene at du manglede adgang til kirurgisk eq og filtrering i hardware for at fjerne bunden.
Fedt, tak for feedback.

Yes, det er techno jam #8! Det er samme optagelse, men har redigeret lidt i det og givet det en ny omgang processering.

Bass tingen i Scramble er lavet med Intellijel Atlantis og Intellijel uFold II wavefolder, det er hovedparten af lyden. Man kan gå helt FM agtigt på den med den combo. Atlantis har indbygget overdrive af filteret, så der henter jeg også lidt overtoner. Kæden går så ind i vores egen EQ, der ikke er kirurgisk, men faktisk kommer ret langt i forhold til heavy filtrering. Det hele kombineret med fintuning af resonance i filteret osv (Der også "fjerner" bund), så kan jeg kontrollere bunden ret godt.
Det hjælper at kicket og bassen spiller ret godt sammen og så har jeg noget imiteret sidechain på kæden, der ducker synth kanalerne når kicket rammer.

For at få det hel spacey har jeg smidt noget flanger på i DAW'en. Jeg kunne egentlig også gøre det med mit setup og et preset på f.eks. Eventide H9, men jeg har et preset i Excalibur der gør et eller andet helt specielt.

Min optage kæde er sådan at jeg optager masteren fra mit hardware setup, hvor alt som regel er på. Jeg optager desuden de to synth stemmer jeg har i euroracket separat, så jeg kan lave lidt flere tricks i efter-processeringen. Hvis jeg er lidt i tvivl om hvor en af syntherne skal ligge i mixet, så mixer jeg den med vilje lavt i masteren og adder så i DAW'en efterfølgende.

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Det er sgu sejt. Det er fanme ikke nemt at køre fuldt setup ind på et stereospor i sin daw, og få det til at lyde godt...

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

EmilEmil skrev: fre 29. okt 2021 11:38 Det er sgu sejt. Det er fanme ikke nemt at køre fuldt setup ind på et stereospor i sin daw, og få det til at lyde godt...
Nej, det er også et uendeligt langt tweak af små ting for hele tiden at optimere lydkvaliteten. Er ved at være der hvor jeg synes jeg rammer den rimelig pænt 80% af gangene, men det har også taget en del år. Det er ligesom at lære at spille et nyt instrument :)

Nyt svar