Pelle - Blog om arbejdet hos GL Music

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Pelle - Blog om arbejdet hos GL Music

Indlæg af Christoffer I. N. »

8 dage, hvordan var dagsprogrammet? Var alle dage planlagt omkring business? Lyder til at have en lærerig rejse. Fedt du vil poste om det. :)

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Tak for historien om din tur til England. Jeg kunne godt forstille mig, at det ville være en stor fordel at kunne noget live jam på et keyboard el. guitar som producer, når man sidder og prøver ting igennem med sang skriverne. Det vil i alle tilfælde være hurtigere at komme frem til et eller andet brugbart, hvis du kunne jamme live til deres sang skriveri / melodi osv. Men altså, så må flittigt bruge key editoren, musen + lidt keyboard spil som os andre :)

Største problem er måske nok, hvis du selv løber helt tom for ideer, samt at nogen af personerne er svære at arbejde sammen med, puha :)

SLL

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Christoffer I. N. skrev:8 dage, hvordan var dagsprogrammet? Var alle dage planlagt omkring business? Lyder til at have en lærerig rejse. Fedt du vil poste om det. :)
6 sessions, 5 sange i alt. Ingen møder eller anden sådan businessstyle.

Tak :)

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Hvordan er det at være blæksprutte?

Jeg er blevet GL Musics blæksprutte. Et favoritbegreb hos små virksomheder, hvor chefen også går ned med skraldet. Her har man sine mange arme nede i mange forskellige opgaver. Og det må man sige, jeg har. Min daglige gang omfatter ikke organisering af skrald, men inden for den sidste uge, er jeg da gået ned med pant (hvornår bliver der lavet et smartere system?)

Jeg har den seneste tid skrevet til 3 svenske Melodifestivalen-artister. Det har været en sjov proces - og hvis målet er USA, er den bedste vej gennem Sverige. Mit mål er lige nu at lave musik. Det er blevet min proces at:

- skrive mange forskellige skitser i 4-5 dage
- holde weekend
- afslutte de 2 bedste skitser på 4-5 dage

På den måde tager det mig 2 uger at skrive 2 sange. Det er til mig selv, så kravene er latterligt meget højere end. Det er for mig, meget sværere at være kreativ, når min egen stolthed konstant skyder semi-dårlige idéer ned. Den kreative proces bliver tit afbrudt af lysten til at mixe, finpudse lyd. Med ovenstående metode kommer jeg delvist udenom.

Har I andre gode metoder til at blive i den kreative proces, hvor idéerne flyver vildt?

I den kommende tid laver jeg musik til Smid Tøjet på TV2. Det er småting, cuts, bpm, recordings og arrangement, men det er rart at have Tv2 på sit CV.

Jeg har også bygget min egen DIY GoPro backpack selfie mount. Den er sgu meget sjov. Nu går jeg rundt og optager mig selv snakke til mig selv. Generation Y længe leve.

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

PelleB skrev:sådan ser Go-Pro mounten ud: https://www.dropbox.com/s/zdd0l7hq8r2h3 ... 4.jpg?dl=0
Haha! fedt!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Cool DIY der. :-D

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Teamer up med Ungdommens Røde Kors og Stylepit A/S. En sød ny single.


Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Feeeedt! :thumbup:
skriver noder

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Hej,

Nogle husker mig som Pelle B, men lige nu føler jeg mig mest som Pelle Blæksprutte. Jeg har denne sommer lavet:

En ny single med mig selv som artist. Jeg har adgang til hele vores katalog på GL og en sjældent gang i mellem, går jeg igennem instrumentalerne. Specielt hvis de hedder noget med "Hiphop". Jeg fandt en fed demo lavet af Tytus og Oliver McEwan på en tysk hiphop camp, som jeg indspillede over og ja.. Den demo er så blevet til min nye sang, MKHEK. Det står for "Mit Kæreste Har En Kæreste".

Derudover har jeg lavet en sang, Catch Them All, til sangerinden Fefe, som er ny artist på A:2 Mgmt. Hun bliver distribueret via Warner, og jeg ser meget frem til, hvordan det kommer til at gå med sangen fremover. Hun er mega god og har et fedt drive som ses, når hun bare lige fixer en musikvideo sammen på green-screen med statister og 5k.

Og nu endelig noget jeg kan vise. Ilang, som er artist og sangskriver på GL, var i LA og optage en musikvideo, men glemte i farten at optage 2. vers og slutning. Så jeg har skullet være kreativ og samle materialet sammen til en musikvideo. Det blev en fed lappeløsning, og jeg er meget tilfreds:



Jeg har også produceret denne hyggelige videoer med den unge Frederik Leopold. Der er også nogle problemer med hans mikrofonteknik, da det jo er playback, men ellers er jeg meget tilfreds:


Jeg har som producer været i Holland og producere mulige Eurovision sange på en DWB-camp. Det var super fede fire dage, også selvom jeg er så lavt i hierakiet, at jeg får et mødelokale som studie. På 3. dagen fik jeg dog lov til at få en Brauner Phantom mikrofon. Det gjorde oplevelsen lidt federe. Vi har hos GL også haft en Eurovision camp i samarbejde med DPA. Mere om den senere.

I løbet af sommeren har jeg også været afløser tourmanager på X Factor Live for Alex og New:Name og lavet koncerter med Ungdommens Røde Kors. Forhåbentlig kan bandet få noget støtte fra vores dejlige musikforeninger her i DK - også selvom oplevelsen var nok i sig selv.

Jeg tager til NYC på søndag. Jeg lever og er glad. Roger out.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Shit man, gang i den :shock: - Altid spændende at høre om.

Godt reddet mht. videoen :wink:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen og din begivenhedsrige hverdag, Pelle. :denmark:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Så dig i lufthavnen med noget hunkøn her imorges - var det ikke en fin anledning til en update på hvad du har gang i for tiden? ;-)

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Mike-air skrev:Så dig i lufthavnen med noget hunkøn her imorges - var det ikke en fin anledning til en update på hvad du har gang i for tiden? ;-)
Whaaat - hvorfor har jeg ikke set den her besked! hahaha! Update kommer nu.

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Jeg vil huske at sige: Denne blog er mindst ligeså meget til mig selv. Som en reminder for at livet bevæger sig op - og ned. Personligt og professionelt.

Producer-/writer/artist update:
- Ny single fra mig selv:
- producer på Fefe Life - Shellfish:
- producer på Rikke Skytte - 1, 2 Pop:
- writer på Boye & Sigvardt - Karma:

Jeg er med i Mads Christians band - og har også co-produceret hans nye single "Just Give Me Time" udkommer 16. Juni. Indtil da kan man fange et par korte klip, hvor jeg spiller bass-synth på Pumpehuset:

Mads Christian - Clothes:

Jeg har været på en 2 dages, sjov, men også langkøretur-irriterende radiotour, som Diablo filmede et interview fra: (lyden bliver bedre efter 20 sek).

Jeg har for min gamle arbejdsplads lavet en rigtig ung speak til at finde nye kommunikatører for UngAalborg:

Og så har jeg været med inde over release PR-planerne for børnemusikgruppen, HipSomHap, der for nyligt udgav albummet "Hop Lidt Mer"- Spændende udfordring som fokuserer meget på Youtube. Desværre har hverken gruppen, Warner eller jeg helt løst den manglende streaming, selvom andet børnemusik bliver streamet helt ok. Nogen markedsanalyse på børnemusik anyone - eller er det hele bare monopoliseret af børnekanalerne fra DR (det kan jeg ikke forestille mig)?

Min podcast, Sulten Efter Succes, kører igen på ugentlig basis, og det er jeg rigtig glad for. Jeg har savnet at blive inspireret face-to-face og interviewe nogle af mine største inspirationskilder.

Jeg ønsker mig den nye Surface Pro helt skinkefed reklame. Havde den første Surface og den var fuld af børnesygdomme, men den nye får rigtig gode reviews. Glæder mig til at prøve den i butikkerne.

Jeg afprøver i disse dage emastered.com -> jeg er mildt begrejstret. Har andre stiftet bekendtskab med automatiseret algoritmebaseret mastering? Meld gerne tilbage, hvis I kender andre services :)

Out,
P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Af andre mastering algoritmer er der finske Cloudbounce:
https://www.cloudbounce.com/

Og selvfølgelig Landr

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

... Og så er der sådan en som mig, der giver dig 30sek u/b ved første mastering, inden du beslutter dig.

Smid mig en pm, hvis du vil lege.

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Christoffer I. N. skrev:Af andre mastering algoritmer er der finske Cloudbounce:
https://www.cloudbounce.com/

Og selvfølgelig Landr
Uha - Cloudbounce ser godt nok nice ud. Samme gør Landr. Det kunne være rigtig spændende at få Holger eller en anden masteringguru til at afprøve de forskellige services. Så man kan finde ud af, hvor meget man kan gøre med automatisering (eller hvor lidt).

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

MrBacon skrev:... Og så er der sådan en som mig, der giver dig 30sek u/b ved første mastering, inden du beslutter dig.

Smid mig en pm, hvis du vil lege.
Fed forretningsidé -> der er ikke andre, som tilbyder det i Danmark vel?. Men nu er jeg ikke på jagt efter en masteringengineer. Jeg kigger efter om det er overhovedet er muligt at finde en service/app, som gør al slags lyd bedre med ét klik. F.eks. er jeg rigtig glad for Auphonic til min Podcast, Sulten Efter Succes.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

PelleB skrev: Uha - Cloudbounce ser godt nok nice ud. Samme gør Landr. Det kunne være rigtig spændende at få Holger eller en anden masteringguru til at afprøve de forskellige services. Så man kan finde ud af, hvor meget man kan gøre med automatisering (eller hvor lidt).


Og Holgers take: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 80#p583680

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Hallooooo man, dine podcasts er superfede:)

Mange tak for virkeligt godt og relevant content:)

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Tak mand!

Der kommer mere. Afsnit hver 14. dag. 20 afsnit om året er målet. :)

/P

Nyt svar