Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: Christoffers tanker

Indlæg af Christoffer I. N. »

Uncite skrev:Cool. Tillykke :)

Hvem udgiver det?
Jow tak. :)

Digital Movement Records (Se Michael Hornung længere oppe på forrige side blandt andet). :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Nice, Tillykke!

Du sprøjter ud... :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

lakris skrev:Nice, Tillykke!

Du sprøjter ud... :)
Takker, ja det kunne ihvertfald være værre. :)

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Hvad er det du får udgivet?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et progressive house remix af et elektro-house nummer

Lidt i samme stil som sidste link i min signatur. :)

Kan lige hurtigt beskrive at stilen må beskrives som en stil der er en blanding af Vibrasphere, Mossy/Mango og Deadmau5. Noget i den stil.. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

:thumbup:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev: :thumbup:
:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Yes, så er der landet den seneste ladning lasere. NU tror jeg ikke jeg skal ha' flere.. Det er os kun blevet til 960mW. Det burde være nok til mine 12 m2... :dollargrin:
Har købt softwarestyring med til den nyeste her (som er en sammenlagt 550mW RGB laser), og lige bestilt USB-forlænger. Bores op imorgen, eller i weekenden, og så kører det.


Mor har sagt stop ved en røgmaskine.. :cry: :-D Jeg er dog heller ikke sikker på hvad synths og monitors ville sige til røgen, så det er nok ok at vi holder her. :)

Næste stop:
Finde en 100 m2 hal, et par L'Acoustics VDosc + forstærkere og massere af røg. Så er min indre film komplet. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og nu vi snakker om den hal der.

Misundelse er en slem ting, men jeg vil tillade mig at sige at jeg er lidt misundelig:


24 RGB lasere, tilsat lidt lækker drum n bass. Uhh.. Så mangler der bare ID&T's Sensation lydsystem med 88 L'Acoustics VDosc PA-højtalere. ÅÅÅÅÅÅÅÅH. :-D

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Og nu vi snakker om den hal der.

Misundelse er en slem ting, men jeg vil tillade mig at sige at jeg er lidt misundelig:


24 RGB lasere, tilsat lidt lækker drum n bass. Uhh.. Så mangler der bare ID&T's Sensation lydsystem med 88 L'Acoustics VDosc PA-højtalere. ÅÅÅÅÅÅÅÅH. :-D
Det er da aaaalt for fedt!

Men det track der bliver spillet er mindst lige så fedt! f*ck det rykker mand!!!!!! :-D


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:
Christoffer I. N. skrev:Og nu vi snakker om den hal der.

Misundelse er en slem ting, men jeg vil tillade mig at sige at jeg er lidt misundelig:


24 RGB lasere, tilsat lidt lækker drum n bass. Uhh.. Så mangler der bare ID&T's Sensation lydsystem med 88 L'Acoustics VDosc PA-højtalere. ÅÅÅÅÅÅÅÅH. :-D
Det er da aaaalt for fedt!

Men det track der bliver spillet er mindst lige så fedt! f*ck det rykker mand!!!!!! :-D

Det gør det nemlig ja. Kendte det godt i forvejen (os mig der skrev det som reply inde på youtube-siden).

Hvis det har interesse, så er kunstnere som Apex, Bachelors Of Science, Subsonik og Subsenix lidt i samme boldgade. Sindssygt fed smæk på Subsonik og Subsenix. Apex er blandet mørk og lys DnB, et nummer er dejlig lyst og svævende, andet er ultra mørk og agressiv dnb med dobbeltsmadder på. Jeg kan li' begge dele, og nok næsten mest det mørke. Der findes virkelig producere derude der har detaljerne for øje, sindssygt fede breaks, kombineret med hyperfed produktion. Der kan Spor blandt andet nævnes, + de allerede nævnte.

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:
Rahbek78 skrev:
Christoffer I. N. skrev:Og nu vi snakker om den hal der.

Misundelse er en slem ting, men jeg vil tillade mig at sige at jeg er lidt misundelig:


24 RGB lasere, tilsat lidt lækker drum n bass. Uhh.. Så mangler der bare ID&T's Sensation lydsystem med 88 L'Acoustics VDosc PA-højtalere. ÅÅÅÅÅÅÅÅH. :-D
Det er da aaaalt for fedt!

Men det track der bliver spillet er mindst lige så fedt! f*ck det rykker mand!!!!!! :-D

Det gør det nemlig ja. Kendte det godt i forvejen (os mig der skrev det som reply inde på youtube-siden).

Hvis det har interesse, så er kunstnere som Apex, Bachelors Of Science, Subsonik og Subsenix lidt i samme boldgade. Sindssygt fed smæk på Subsonik og Subsenix. Apex er blandet mørk og lys DnB, et nummer er dejlig lyst og svævende, andet er ultra mørk og agressiv dnb med dobbeltsmadder på. Jeg kan li' begge dele, og nok næsten mest det mørke. Der findes virkelig producere derude der har detaljerne for øje, sindssygt fede breaks, kombineret med hyperfed produktion. Der kan Spor blandt andet nævnes, + de allerede nævnte.
Fedt chris! Har slet ikke fordybet mig i DNB siden sidst i 90erne hvor jeg lyttede meget til LTJ Bukem og den dur, da jeg oftest støder på noget som ikke lige er mig.
Men sådan noget dreamy breakbeat er lige mig! :-D

Mange tak for heads up! Må hellere gå lidt på opdagelse igen...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Må hellere gå lidt på opdagelse igen...
Beatport er et fint sted at starte med at søge. :)
Har stadig 30 numre eller mere i mit Beatport library jeg har til gode at downloade, som jeg gemmer til når jeg er i DnB humør igen.. :)

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

Troede ikke der var nogle andre herinde der også var inde i Drum & Bass, må indrømme at jeg mest er til High Contrast, Danny Byrd og mange af de andre artister på Hospital Records

LTJ Bukem sammen med Good Looking (records) stuff er også alt for fedt!


Jeg syntes det er fedt som de meget ofte bruger (meget) gammelt gear og drager inspiration fra de mest sindsyge ting, laver de fedeste vocalcuts osv. alt for fed genre!
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Byrd er udemærket, fed atmosfære og det hele, men det er bare ikke den der super-producerede smadder-lyd på samme måde de ovennævnte.
Sådan nogle som Pendulum er jo os fede. Der er rigtig meget fede dnb, men noget står bare ud i mit hoved som værende toppen.
Mangler stadig at lytte noget Mistabishi, så det har jeg ihvertfald til gode. :)

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Christoffer I. N. skrev:
Uncite skrev:Cool. Tillykke :)

Hvem udgiver det?
Jow tak. :)

Digital Movement Records (Se Michael Hornung længere oppe på forrige side blandt andet). :)
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=23178 ??
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Yes, præcis. Dog søger Michael stadig remixes, så hvis der er nogle herinde der kan banke noget fedt sammen kunne det da være fedt hvis der kom flere lydmaskinister med på udgivelsen. :)

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Christoffer I. N. skrev:
Yes, præcis. Dog søger Michael stadig remixes, så hvis der er nogle herinde der kan banke noget fedt sammen kunne det da være fedt hvis der kom flere lydmaskinister med på udgivelsen. :)
Det var jo så mit spørgsmål nummer 2, da jeg er igang med et track, men hvis han havde valgt remixes ville det være spild af tid at arbejde videre...
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SMP skrev:Det var jo så mit spørgsmål nummer 2, da jeg er igang med et track, men hvis han havde valgt remixes ville det være spild af tid at arbejde videre...
Go for it. :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

LTJ Bukem, er det ikke Shaken & Stirred et af hans album hedder?
"F.U.K.T. performing Voodoo People live (Prodigy/Pendulum) @ Roskilde festival 2005:"
3. video fra toppen i venstre side.

Ser jeg stadig engang i mellem på deres myspace :thumbup:
http://www.myspace.com/fuktmusic

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gået igang med næste Laguna Blue remix, og sidder lige og holder en halv times pause til et unavngivent tv-show. Kommer til at kigge over på KRK'erne, som jeg sidder 1-2 meter fra. Det slog mig lige pludselig, at de så lidt små ud. Hvem skulle ha' troet at man kunne vende sig til 8 tommers bass.. Bare en sjov lille tanke. De skal dog ikke skiftes ud før de er godt slidte.. :)

Medlemsavatar
Michael Hornung
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: København

Indlæg af Michael Hornung »

Til SMP

Vi har faktisk gang i flere udgivelser som skal have remixes i øjeblikket og nogen såsom Christoffer har fået en opgave. Men vi vil MEGET gerne have andre med på de udgivelser vi har og på den måde kunne hjælpe dem videre med at komme ud med deres remixes også. Udover det så er det altid fedt at høre hvad andre kan og høre deres bud på hvordan de mener et remix skal lyde. Hvis du tænker på konkurrencen vi har opslået herinde så kan jeg fortælle at der kommer en del remixes med på singlen / EP da det udelukkende bliver en Vol. 2 Remix udgivelse af original udgivelsen og indtil videre har vi kun modtage 2 remixes og vi regner med at lande imellem 6-7 eller 8 remixes som skal med. Så vi glæder os VILDT meget til at høre dit og andres bud på hvordan det skal lyde. Så du skal bare give den gas :-)

Desuden så kan de personer som bliver udvalgt godt regne med at vi har flere remix opgaver liggende i skuffen...
Mvh
Michael Hornung

[url=http://www.facebook.com/digitalmovementrecords]Digital Movement Records Facebook[/url]
[url=http://www.youtube.com/dmrdenmark]Digital Movement Records YouTube[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

FOR HEVLEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyeste remix bliver fedt. Og det er sjældent at jeg siger sådan om mit eget musik. Det rykker virkelig. :)
128 BPM Vibrasphere/Liquid Soul/Ticon progressive house/trance lyd. D-Cam Strobe med en VSS3 i røven er gudesmukt og for fedt til de der progressive stab-lyde. Ligenu undrer jeg mig bare over hvordan Vibrasphere kunne lave den slags lyd på Exploring The Tributaries, som er fra 2007. Har fundet ud af at grund-essensen i deres groove og drives er SIDECHAIN, SIDECHAIN og mere SIDECHAIN. En Vengeance Multiband Sidechain i røven af Vanguard er ligeledes guld værd. Giver "ny" lyd og energi til en ellers godt dated softsynth.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et lille Prog House tip, Jerome Isma-Ae har gjort det igen:

Medlemsavatar
YoBilee
Medlem
Indlæg: 333
Sted: Kolding

Indlæg af YoBilee »

og igen :-)
[color=#808080]Med Venlig Hilsen
Søren :-D[/color]
[color=#808080][url]http://soundcloud.com/soren-larsen[/url][/color]

Nyt svar