Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Christoffers tanker

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hugo skrev: tors 4. nov 2021 17:48 Okay, det begynder at give lidt mening. Som sagt Massive X er jeg ved at blive lidt gode venner med, Kelvin ligeså, men som en anden frimærkesamlernørd er jeg da nødt til at ha´ Bazille i min samling af synths. :lol:
Angående en erstatning for Native Instruments FM 8. Jeg har lige prøvet Toybox Audio Nano FM Oscillator, fås her:
https://www.toyboxaudio.com/pages/nano-pack

Har aldrig åbnet modulet før, men på 2 minutter har jeg den standard fm bass lyd jeg havde i hovedet. 3 operators, 3 fm algoritmer. Sluger så godt som intet cpu.
Det er så godt nok monofonisk (går jeg ud fra....). Det vil man alligevel oftest vælge til bass. Alternativt loader du endnu en oscillator, og laver det pitch offset du vil.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Christoffer I. N. skrev: tirs 9. nov 2021 17:24
Hugo skrev: tors 4. nov 2021 17:48 Okay, det begynder at give lidt mening. Som sagt Massive X er jeg ved at blive lidt gode venner med, Kelvin ligeså, men som en anden frimærkesamlernørd er jeg da nødt til at ha´ Bazille i min samling af synths. :lol:
Angående en erstatning for Native Instruments FM 8. Jeg har lige prøvet Toybox Audio Nano FM Oscillator, fås her:
https://www.toyboxaudio.com/pages/nano-pack

Har aldrig åbnet modulet før, men på 2 minutter har jeg den standard fm bass lyd jeg havde i hovedet. 3 operators, 3 fm algoritmer. Sluger så godt som intet cpu.
Det er så godt nok monofonisk (går jeg ud fra....). Det vil man alligevel oftest vælge til bass. Alternativt loader du endnu en oscillator, og laver det pitch offset du vil.
Okay, fedt. Tak for tip.

Bortset fra det så er Bazille temmelig CPU tung (hos mig).
Normalt ligger jeg på 20-25 %. Bazille banker den helt op på 80% :?: En Intel Core i9 9900K
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Hugo skrev: tirs 9. nov 2021 18:11 ...
Normalt ligger jeg på 20-25 %. Bazille banker den helt op på 80% :?: En Intel Core i9 9900K
Hvis du bruger det traditionelle skin:
Gå på tweaks siden. Reducer antal voices. Hvis du spiller en akkord med 4 tangenter, så kan du evt. reducere til et sted imellem 4 og 8. Hvis der er meget release i lyden, kan du overveje 8, for at de forrige voices klinger ordentligt ud. Du kan også overveje 4, for at rydde op i lyden.
Men det lyder mærkeligt at den skal bruge så meget cpu. Den bruger ikke det store på min i7 2600k. Jo, måske hvis jeg bruger 8 voices eller noget..

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Christoffer I. N. skrev: tirs 9. nov 2021 18:19
Gå på tweaks siden. Reducer antal voices. Hvis du spiller en akkord med 4 tangenter, så kan du evt. reducere til et sted imellem 4 og 8. Hvis der er meget release i lyden, kan du overveje 8, for at de forrige voices klinger ordentligt ud. Du kan også overveje 4, for at rydde op i lyden.
Men det lyder mærkeligt at den skal bruge så meget cpu. Den bruger ikke det store på min i7 2600k. Jo, måske hvis jeg bruger 8 voices eller noget..
Det er et preset jeg faldt over, som lyder fedt til mit næste projekt. Jeg har ikke testet så meget andet.
Presettet er et FX preset, og hedder Orbit Reversal. Den har et meget langt release, så nu prøver de tip du skrev her.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Hugo skrev: tirs 9. nov 2021 19:18
Christoffer I. N. skrev: tirs 9. nov 2021 18:19
Det er et preset jeg faldt over, som lyder fedt til mit næste projekt. Jeg har ikke testet så meget andet.
Presettet er et FX preset, og hedder Orbit Reversal. Den har et meget langt release, så nu prøver de tip du skrev her.

Jeg fandt lige presettet. 6 samtidige toner sluger omkring 40% på cubase's performance meter her. Jeg ved ikke lige hvor gode U-He er til AAX plugins, det kan være der er noget der..

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Christoffer I. N. skrev: tirs 9. nov 2021 20:25 Jeg ved ikke lige hvor gode U-He er til AAX plugins, det kan være der er noget der..
Det var osse sådan noget lign. jeg tænkte.
Prøver i morgen at ændre release på den.
Muligheden er osse at jeg måske enten skal tømme cache, eller reinstallere Pro Tools. Det har været tosset de sidste par mdr.

Jeg vil jo gerne videre med Bazille og lære det at kende. Alene presets´ne er meget fede.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

For lige at afslutte problemet med system usage, har det hjulpet at jeg slog knappen "multicore" til.
Den sidder til venstre for osc. skærmen over HQ. Det hjalp helt enormt at slå den til.
Forbrug er nu kun ca. 20-22 %

Det som er weird, er at jeg kan se på billederne, at den er slået fra hos dig :shock:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Heh, super. Ja jeg plejer vist ikke at ha' brug for den i Bazille og Diva.

Nyt svar