Christoffers tanker

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
NoSonicLimits
Medlem
Indlæg: 89
Sted: København

Re: Christoffers tanker

Indlæg af NoSonicLimits »

Det lyder virkelig lækkert. :clap:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

NoSonicLimits skrev: tirs 15. jun 2021 10:25 Det lyder virkelig lækkert. :clap:
Tak! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nedenstående stærkt reducerede quote er fra Holgers blog:
Christoffer I. N. skrev: ons 14. jul 2021 23:12 ...
...... Pro-L 2

..... ..... Pro-Q 3.
...

Nå men mulle her falder nok i og shopper begge. De hurtige tweak-muligheder til dynamiske bånd er virkelig et dejligt kreativt redskab.
Limiteren virker også til at kunne bruges kreativt med sidechainen, har dog ikke testet om delay compensation virker ordentligt til parallel brug o.l. Cubase plejer dog at have styr på den slags. Derudover umiddelbart fint at kunne vælge imellem flere forskellige algos, selvom jeg har svært ved at se hvad jeg ville bruge eksempelvis Safe til, som ikke kunne klares med Pro-C 2 hard knee høj ratio m.m...

Og så havde jeg egenligt også forelsket mig i Saturn 2, fordi det kunne være fedt at have adgang til linear phase splits fra Fabfilter, og eksempelvis Smudge algo'en har jeg ønsket mig i mange år. Og ikke mindst de mange modulations kunne være sjove.
Men jeg har 2 graverende bugs med Saturn 2. Den reagerer kun på 1 bånd. crossover til 2. bånd gør absolut ingen ting, ej heller gain, algo, intet i bånd 2 påvirker lyden. Og så kan jeg ikke få modulations til at påvirke parametre. Den der diffuse modulation grafik ved Mods bevæger sig, men der modulates ikke på de valgte parametre.
De får nok en mail, jeg tvivler dog på at det er noget de sætter alle sejl ind på at fikse, nu jeg har sådan et dinosaur-setup.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hvis du alligevel ønsker dig 3 ting fra FF, hvorfor så ikke et Bundle? De har osse en fed Rev, Timeless 3 og Multiband Comp.
Ikke at jeg har stor teoretisk indsigt i at bruge dem (der er det at jeg spør´ dig) :dollargrin:
Men ja, det ka´ jeg nok ikke rådgi´ om.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hugo skrev: tirs 27. jul 2021 22:38 Hvis du alligevel ønsker dig 3 ting fra FF, hvorfor så ikke et Bundle? De har osse en fed Rev, Timeless 3 og Multiband Comp.
Ikke at jeg har stor teoretisk indsigt i at bruge dem (der er det at jeg spør´ dig) :dollargrin:
Men ja, det ka´ jeg nok ikke rådgi´ om.
Joe, jeg ville gerne have hele pakken, men det var også muligt for mig at lave musik inden. Dynamisk EQ kommer (forhåbentligt) til gøre mixing lidt lettere, udover at der nok skal være en indlæringskurve.
Så de 1k en opdateret limiter og (endnu.) en EQ koster, er alligevel en god portion. Pro-MB er en mulighed ja, det kunne være fedt med linear phase splits, men jeg er indtil videre også tilfreds med Flux Alchemist og dens minimum phase crossovers.

Fede rumklange? Dem svømmer jeg i. :-D Timeless 3 ser også rigtig fed ud, blandt andet det at man får adgang til feedback loopet. Alternativt er det jo ganske ligetil at proppe filtre før og efter ens favorit delay.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ka få Twin 2 for halv pris ,.. men det virker stadig pebret for hvad det er
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kommer så småt igang med at lege med screengrab og tutorials m.m. indenfor det næste stykke tid, langt om længe.
Jeg havde egenligt en idé om at lave en filmet (ikke screengrabbed) video om key follow, nu flere blev glade for infoen i Undres tråden (viewtopic.php?p=724016#p724016), men har droppet at filme grundet træls mikrofonstativ (til kamera), dårlig lyssætning og blah blah... Så jeg laver istedet en forhåbentligt bedre, screengrabbed video. Den bliver nok på dansk, nu den primært er her til forummet. Så kan den blive brugt til test af opsætning og workflow osv., og så kan jeg måske så småt komme igang med mere tekniske reelle tutorials, som jeg efterhånden har nogle idéer til. Ihvertfald nok idéer til en månedlig video i et halvt års tid eller mere.
Nu skal jeg nok ikke love mere end jeg kan holde.

I forbindelse med screengrab har jeg været tilbageholdende med at installere OBS, fordi jeg havde ~1GB tilbage på mit systemdrev. Jeg har det udgangspunkt, at jeg ikke gemmer noget, ej heller installerer programmer på mit systemdrev, og så er det jo lidt af en udfordring, når det drev løber tør for plads.
Nu har jeg fået skabt en god del plads, ved at flytte mine gemte Reaktor 6 ensembles, som åbenbart kan finde på at fylde flere hundrede MB per styk. Det burde ikke skabe problemer, nu man kan rette stien inde i Reaktor.

Under min søgen efter plads faldt jeg over flere interessante ting. Jeg har en gammel demo af Serum liggende, dens wavetables og noise filer, begge i Wav, er nu gemt andetsteds også. Derudover fandt jeg iZotope Trash 2's impulse response filer, ligeledes i wav, hvor jeg kender nogle af dem ret godt, og de bliver sjove at analysere på, nu jeg kun har dyppet tæerne i egne IR eksperimenter.




.... ooog så falder jeg nok i og køber UAD's Lexicon 480L rumklang på tilbud. Læste 30 siders manual den anden dag, den er dejligt dyb iforhold til UAD Lex 224, og så lyder demoerne vanvittigt fedt. Selvom jeg ikke har glemt, at jeg et par posts oppe skrev, at jeg druknede i fede rumklange iforvejen..... :roll: :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Wauv, konge, prompte support fra Fabfilter. Jeg skrev længere oppe om 2 graverende bugs i Saturn 2. Har nu fået lavet en kort video der viser problemerne, og sendt specs m.m. til dem på mail i dag. En halv time senere sendte de et svar med (mange) løsningsforslag, ting der skal afprøves, m.m.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev: ons 18. aug 2021 15:50 ....
... køber UAD's Lexicon 480L rumklang på tilbud.
...
Jeg tillod mig at genopdage nogle af de PCM klange jeg har haft i årevis. Nu er jeg kureret for reverb GAS. :)
Det her kom ud af det. 3 oscillators "cowbell" i Bazille, ind i 4 rumklange, nogle delays, nogle pitch shiftere m.m.... Jeg fik lyst til at kalde patchen "Who needs an H9000"... Jo jo, jeg ved godt en H9000 kan lave noget der er 100 gange så komplekst. :)

2021-08-31 - synth cb med lidt verb og div.mp3
(1.17 MiB) Downloadet 95 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev: tirs 24. aug 2021 20:00 Wauv, konge, prompte support fra Fabfilter. Jeg skrev længere oppe om 2 graverende bugs i Saturn 2. Har nu fået lavet en kort video der viser problemerne, og sendt specs m.m. til dem på mail i dag. En halv time senere sendte de et svar med (mange) løsningsforslag, ting der skal afprøves, m.m.
Det virker til at være Cubase 6.0.5, min dinosaur-sequencer fra 2011, som ikke understøtter multibånds-funktionerne i VST 3.6.14 SDK'et. Ja og så modulation-delen. Pro-MB og Saturn 1 (nyeste versioner, som bruger samme VST3 SDK) opfører sig på samme måde. Sjovt at Pro-Q 3 så stadig virker, men crossovers i multibånds plugins er jo også noget andet end en EQ..
Hvad ved jeg, jeg er ikke programmør. Uanset hvad så har Fabfilter support været gode og hurtige. Jeg får muligvis yderligere svar imorgen.

Sjovt nok, så virker funktionerne fint i Cubase 6.5, fra 2013. Ja og så virker det i Cubase 8.5, men det skrammel kan jeg ikke lige se mig selv komme til at bruge. Elendigt udseende, ingen input gain på kanaler, ultra laggy opførsel. Og det er bare efter 5 minutter..
Dejligt at det virker i 6.5, det burde jeg kunne finde 32 bit installere til også.
@Hippo, kan der være forskel på om 32 og 64 bit udgaverne af Cubase 6.5 understøtter VST 3.6.14 SDK?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1549
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev: tirs 7. sep 2021 23:51 @Hippo, kan der være forskel på om 32 og 64 bit udgaverne af Cubase 6.5 understøtter VST 3.6.14 SDK?
Nope! :)

Jeg synes efterhånden Cubase 11 er nogenlunde godt med. Interfacet er ikke så hurtigt som i gamle dage, men alene ASIO-Guard er nok til at jeg finder mig i resten. Og så ARA som er virkelig nyttigt for en melodyne-rytter som mig.

Der er desuden stadigvæk gain på kanalerne i de nye cubase versioner; det ligger bare i "PRE" sektionen af mixeren ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak! :banan:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De næste par dage bliver brugt på at teste UAD Little Labs IBP: https://www.uaudio.com/uad-plugins/spec ... s-ibp.html
Udover at formålet er phase alignment til eksempelvis snares der ligger oveni i bass'er o.l., så har jeg nogle kreative idéer der også skal prøves af, da det på demoer umiddelbart lyder til, at fasen kan justeres flydende uden artifacts.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev: man 27. sep 2021 00:32 De næste par dage bliver brugt på at teste UAD Little Labs IBP: https://www.uaudio.com/uad-plugins/spec ... s-ibp.html
Udover at formålet er phase alignment til eksempelvis snares der ligger oveni i bass'er o.l., så har jeg nogle kreative idéer der også skal prøves af, da det på demoer umiddelbart lyder til, at fasen kan justeres flydende uden artifacts.
Købt for 262 kr, og det er ikke fordi den altid er den perfekte løsning, men den er blevet en naturlig del af kæden, ligesom jeg håbede på. Det er dejligt ligetil, at der bare er en knap at dreje på, og at den kan automatiseres.
I visse af de kreative scenarier jeg kan tænke mig til, der kan fase-modulationen indbygges i synth patchen, men det er også fedt at have muligheden til lydkilder, hvor det ikke kan laves på andre måder, eller hvis det skal bruges senere i kæden.
Sjovt nok er Voxengo PHA-979 også på fint tilbud for tiden, men den må blive prøvet og eventuelt købt på et andet tidspunkt. Det kan være jeg prøver den på samme tid som Melda MFreeformPhase, som jo er gratis.
Det ville være fedt at have et mere "digitalt" fase-værktøj end IBP. Voxengos drejer alle frekvenser lige meget, det kunne være fedt at have adgang til.
Og så delte Holger Maat RSPhaseShifter, som ligner den minder om IBP, bare meget mere i dybden:
https://www.maat.digital/rsphaseshifter/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Legede med at lave impulse response filer med wavetable synths igår. Tidligere på måneden fandt jeg frem til, at IR wav's på omkring 30 millisekunder passede godt. Det er lowcuttede bass'er jeg bruger som IR, til bass'er. Lowcuttet er essentielt, da basstungt materiale ind i en basstung IR bliver overstyret skrammel.
Jeg arbejder gerne i G, da det virker godt til mit rum, og jeg kan godt li' subben der omkring de 49-50 hz.
Så IR filen er en lowcuttet bass tunet til G.

Så langt så godt. Så skal der jo laves en bass at teste med, ligeledes i G. IR delen bliver lavet som parallel processering. Jeg vælger den IR der lyder mest interessant og mindst crappy... Hehe. Det med IR er virkelig trial & error, og mest error.
Jeg gør lyden færdig. IR delen har flere plugins der reagerer på dynamik, Eventide Instant Phaser Mk 2, D16 Godfazor, Pro-Q 3 osv...
G'et lyder fint nok.. Så prøver jeg for sjov at spille et Dis 4 halvtoner længere nede, og så virker tingene bare. Vanvittigt fed lyd. Det skal jo ikke virke?!... Jeg gider ikke engang forsøge at gå igennem hvordan tingene reagerer nu. Phasere, filtre, alt er jo tunet til at lyde godt i G... :-D
Jeg har ingen forhåbninger om at det virker igen en anden gang.

I dag har jeg så lavet noget mere parallel processering på den færdige optagelse. Her er en bid. Parallel-delen fra i dag er den der stereo mellemtone hype der fader "tilfældigt" ind og ud.
Privat soundcloud link der meget gerne skulle kunne embeddes. Download er muligt.


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Lyder sindssygt! 😮😮

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morten B skrev: fre 15. okt 2021 16:07 Lyder sindssygt! 😮😮
Fedt, tak! Jeg er også selv godt tilfreds. :)

Lidt senere i dag poster jeg en gennemgang af 2 simple variationer jeg lavede senere. Sådan gør jeg ofte, for at få noget mere ud af samme patch. Og så kan der forhåbentligt deles noget "læring", istedet for at det bare er at dele en løst defineret idé.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

OK, her kommer noget der måske kan nærme sig en gennemgang af lyden fra de ovenstående posts. I det mindste starten på patchen, nu der ikke er gennemgang af processering..

Hvis ikke man kender Bazille, synthen på screenshots'ne, så skal jeg måske lige forklare, at grå porte er indgange, og røde porte er udgange. Du kan (vist nok) proppe et vilkårligt signal ind i en vilkårlig indgang. Lavfrekvens, Audiorate, DC...

Her er et link til screenshottet, hvis man vil prøve at følge gennemgangen:
download/file.php?id=30502

Det man skal kigge på er Oscillator 1 og 2, LFO 1, Filter 3, 4 og 1, og multiplexerne, nederst i midten.
Iforhold til mængden af ting der bruges, er det en lidt skrabet patch iforhold til hvad jeg nogle gange gør, men det kan være meget effektivt at styre det meste fra samme modulator, i det her tilfælde LFO 1.

Oscillator 2 FM'er* Oscillator 1, dog igennem Filter 3.

LFO'en modulater sig selv nede i øverste venstre Multiplexer. Multiplexerne modulater de 2x2 inputs med det signal man propper ind i Mod inputtet i midten af hver Multiplexer. Man kan bruge et vilkårligt signal, lavfrekvens eller audiorate. Som skrevet, LFO'en modulater sig selv, og det ændrer kurven, som er sat mod en rising saw, oppe i LFO 1 Wave.
Hvis man ikke propper et signal ind i Mod i multiplexeren, er det bare en volume fader for de 2x2 inputs. Sådan bruger jeg den nederste højre multiplexer, som er sidste trin inden Filter 1.

Jeg har ikke fået screenshot af Filter 3 og 4 med, men jeg mener at "CV 1" signalet bliver brugt til at modulate cutoff på begge. Kun i meget små mængder.

Bazille har input gain på alle 4 filtre, og det er virkelig godt til at bringe ekstra lyd frem via saturation/distortion. Jeg bruger det meget til "parallelle" lag, i det her tilfælde Filter 4. Når Oscillator 1 og Filter 4 samles i nederste højre multiplexer, kan det være meget brugbart at invertere et af signalerne, for at se om der opstår fede udfasninger. Muligheden er altid værd at afprøve.
Filter 4 bruges også som audiorate modulation af Filter 1 Cutoff.

LFO 1 modulater sig selv i multiplexeren, som allerede skrevet. Men den modulater også sig selv oppe i "Rate Mod" oppe ved LFO 1, med det signal der hedder "CV 1". CV 1 er det signal der kommer ud af multiplexeren, men det kan af gode grunde ikke trækkes op til Rate Mod, nu signalet vælges med en menu. Derfor har man CV 1 og CV 2 inputs'ne til de Mods der skal vælges via menuer. Find CV 1 og CV 2 inputs nederst til venstre.
Det med Rate Mod i Bazille er en lidt nyere opdagelse for mig. Jeg mangler at prøve det af på envelopes. Det fungerer jo på den måde, at du vælger et vilkårligt signal til at styre hastigheden på LFO'en eller Envelopen.
I denne patch skruer LFO 1 så op og ned for hastigheden på sig selv. Det er primært LFO 1 Rate og Rate Mod jeg har justeret på, til de 2 variationer i patchen. Det der er ændret er markeret med røde firkanter på screenshots.
Jeg ændrede også Oscillator 2 waveform og pitch modulation i Variation 2. Square og Impulse er begge fede til FM, Square i Variation 2 gav en fed anderledes tone.

Derefter er lyden kørt igennem de samme processerings kæder. På Variation 1 tilføjede jeg dog en EQ og et comb filter til sidst i kæden på den parallelle Mid-hype del (beskrevet i en tidligere post).

Det var vist det hele.... Spørg endelig hvis der er noget.

Hvis man vil kan man åbne screenshots'ne på en ny fane, for bedre at kunne se patchen.

Oprindelig patch:


2021-10-13 - Bazi Org.png
2021-10-13 - Bazi Org.png (1.09 MiB) Vist 2823 gange



Variation 1:


2021-10-13 - Bazi Var1.png
2021-10-13 - Bazi Var1.png (1.03 MiB) Vist 2823 gange



Variation 2:


2021-10-13 - Bazi Var2.png
2021-10-13 - Bazi Var2.png (1.16 MiB) Vist 2823 gange


Oscillator 2 FM'er*(PM'er?! "Rigtig" FM...? Åhhh stop....)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har testet UAD Distortion Essentials i denne uge, og de blev købt igår, til en dejlig billig pris.
Et link, for de interesserede:
https://www.uaudio.com/uad-plugins/guit ... undle.html

Jeg manglede en Big Muff i mit virtuelle pedal arsenal, og UAD udgaven, kaldet Bermuda Triangle, er virkelig fed.
Rat/"Raw" pedalen er også noget federe end BX_Blackdist 2 jeg har fra Plugin Alliance. Der er noget mere til de her UAD pedaler end bare en "kold, digital" (uhhh dejlige buzzwords, sorry) distortion og tone/frekvens karakteristik. Man får "noget" ekstra forærende.
Hvad angår UAD Tubescreameren/TS Overdrive, så kommer jeg stadig til at bruge den gode, gratis fra Mercuriall, men fint at have endnu en vellydende i samlingen.

Flere af mine tests har bestået af at lave to parallelle distortion spor, hvor eksempelvis Big Muff'en bliver brugt på begge spor, og så indstilles de lidt forskelligt hvad angår gain og tone. Så flipper jeg polariteten på den ene af dem, og finder et sweetspot med kanalens volume-fader, så udfaser de ofte hinanden på en fed og meget brugbar måde. Vil man ha' lidt stereo allerede her, kan man proppe en lavt mixet chorus (Little Microshift, Polyverse Manipulator/Wider) ind før den ene af dem, så giver det noget stereo forskel.
Derefter processeres så videre på signalet, og på et tidspunkt i kæden også sammen med den "tørre/pre distortede" kilde.

Også godt igen at få prøvet min egen udgave af OTT multibånds compressor lignende. Jeg bruger Newfangled Elevate (https://www.newfangledaudio.com/elevate), bare limiter delen, 3-5 bånd, fjerner en god del lav mellemtone, og så bare en mur af lyd.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har langt om længe fået lavet en ny musikalsk videolog, den kan ses og høres her:




Jeg bruger flere af de teknikker jeg har beskrevet over den seneste tid her på bloggen. Bass med phaser på, med parallel distortion, og ind i Elevate multibånds limiter for "OTT" agtig presset multibånds lyd. Og så det med at have mange rumklange, der feeder hinanden på kryds og tværs.
Der står en smule mere om det i videobeskrivelsen på youtube. Som altid er man velkommen til at spørge. :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Afsindig lækker lyd du har skabt her. En bas lige efter min smag.
Nu skal jeg igen ud og købe ind :wink:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hugo skrev: tors 4. nov 2021 01:25 Afsindig lækker lyd du har skabt her. En bas lige efter min smag.
Nu skal jeg igen ud og købe ind :wink:
Tak!

Hvad skal der nu købes? :-D Udover Mikron Cascade, så er der ikke noget sådan for alvor "unikt" over det jeg har brugt. Du kan garanteret lave noget godt med det du har.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Bazille? noget UAD distortion? NI FM 8?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hugo skrev: tors 4. nov 2021 03:00 Bazille? noget UAD distortion? NI FM 8?
FM 8 tror jeg er tæt på ligegyldig for dig, når du har Massive X, som også kan masser af FM. Hvis du mangler operators/oscillators, så brug nogle af dem i de der ekstra slots. Jeg ved godt det bliver mere omstændigt iforhold til en færdiglavet dedikeret fm synth..
Måske virker den gratis Dexed i dit plugin format. Ellers er der også den gratis Surge, som vist nok er et totalt FM monster. Har tilgode at prøve dem begge. De er linket til herinde. Dexed loader vist også de gamle Yamaha FM patches.

Bazille har været min go to synth i flere år. Jeg ser nærmest ingen andre bruge den. Det med ledningerne er en helt anden måde at arbejde på, iforhold til synths hvor signalvejen ér patchet og ligger fast. Det kræver noget tilvænning, men det er godt nok også rart ikke at være låst fast. Hvis jeg vælger en anden synth, så har det oftest et bestemt formål. Linplug Spectral for at arbejde med additive (og dens am/fm/pm pr. osc's & filtre), U-He Diva bliver loadet en sjælden gang imellem hvis jeg skal bruge en ordentlig "analog" triangle, noget som Bazille ikke sådan lige laver vellydende. Ja og så lyder Diva og Bazille bare markant forskelligt.
DS Audio Diversion hvis der skal laves hjemmelavede støjkilder eller specielle effekter.
Udover den nævnte dårligt-lydende triangle waveform i Bazille, så savner jeg også ofte at envelopes er meget mere digitale. Kommer jeg under 8 i decay i Bazilles envelope, så sker der nærmest intet. Men altså, der er andre måder at få sådan en hurtig transient på.

UAD er jo en helt anden retning. Jeg har brugt det siden 2006 eller 2007, og har nogle favoritter fra dem. At hoppe på UAD platformen bare pga. nogle 5-6 år gamle pedal-emuleringer synes jeg er lige drastisk nok. Det er meget sjældent jeg anbefaler folk at hoppe på DSP-vognen.
Der er andre der laver lækker distortion, eksempelvis den her på forummet dejligt hypede Kelvin. Det er virkelig gaven der bliver ved med at give, for mit vedkommende. Og så er der næsten ligeså få knapper som de der distortion pedaler. :-D

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Okay, det begynder at give lidt mening. Som sagt Massive X er jeg ved at blive lidt gode venner med, Kelvin ligeså, men som en anden frimærkesamlernørd er jeg da nødt til at ha´ Bazille i min samling af synths. :lol:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar