Doc Noiz blog...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Re: Doc Noiz blog...

Indlæg af Doc Noiz »

Holger skrev:
Doc Noiz skrev:Så fik jeg lavet en header til min blog. Tusind tak til alle der har givet et skud. Jeg endte med at vælge et lavet af Megl her fra forummet. Det var simpelthen så flot. Du kan nyde resultatet her: http://docnoiz.com
Heh heh nice. Ved du hvilket logo fra 80'erne det minder mig om? En af mine absolut yndlingsserier: CRASH - Truslen Fra Det Sorte Hul, af Carsten Overskov.

Ikke fordi logoet på nogen måde ligner, men det er associationen det giver mig. :-D
Hahaha ja CRASH var fandme fed!!! Så det er kun cool hvis logoet giver de associationer. Jeg husker noget med nogle orange dyr, som klisterede sig fast på alting. De mindede lidt om de der massagebolde man kan få i dag :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

Haha - CRASH ... den havde jeg ikke lige set komme :-)

Damn, hvor var det egentlig fedt! Jeg kan umuligt være den eneste, der var lidt småforelsket i hende space-pigen ... hvad var det hun hed?

/megl

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Wow! 425 læsere af min blog på en dag! Det må da vist siges at være ny rekord. Rigtigt dejligt at det går den rigtige vej, selvom den er lidt niche og nørdet. Jeg ved godt det er i småtingsafdelingen i forhold til andre websites og populære blogs, men jeg er nu alligevel ret beæret over at over 400 mennesker har gidet at bruge deres tid på at læse mine skriblerier :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

megl skrev:Haha - CRASH ... den havde jeg ikke lige set komme :-)

Damn, hvor var det egentlig fedt! Jeg kan umuligt være den eneste, der var lidt småforelsket i hende space-pigen ... hvad var det hun hed?

/megl
Var det hende pigen i gult tøj? Hende havde jeg da vist et crush (eller crash hehe) på da jeg var lille.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

Lige præcis ... hende i det gule tøj ;-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvem havde ikke det... jeg husker hende med mørkt hår og en tætsiddende spandexdragt og nogle ordentlige nødder.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Crash: den har det med at dukke op i det her selskab af og til. Jeg husker at have researchet hende (Iris) en del, sidst vi havde det oppe at vende ...

http://da.wikipedia.org/wiki/Crash_(tv-serie)

http://www.danskefilm.dk/forum/read.php ... 05&t=13305

Billede
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hell yeah!!!

Hvis så bare DR ville lave en player der virkede ordentligt, argh. Nåmen det er bedre end ingenting

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Den virker fint på windows ... her er f.eks. lige et screenshot:
crash.jpg
crash.jpg (110.43 KiB) Vist 6726 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det med nødderne var i hvert fald rigtigt :-9

Her vil jeg lige vise hvorfor jeg med det samme kom til at tænke på CRASH da jeg så Jans logo:

CRASH
Billede

DOC NOIZ
Billede

Total tilfælde eller barndommens inspiration Mikkel? :lol: Selv farverne er ens. Anyway, er vild med grafikken, netop pga. de dynamiske associationer.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Hahaha hvor fedt :-D
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Måske lige logoet 4 sekunder inden, hvor det endnu ikke er sprunget i luften?
crash logo.jpg
crash logo.jpg (24.15 KiB) Vist 6717 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Gå så i seng drenge! :-D
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det slår mig lige at Birger spilles af ham her, som I bestemt kender i dag:
http://www.imdb.com/media/rm1663144192/nm1046521

Default avatar
Mgb

Indlæg af Mgb »

Holger skrev:Det slår mig lige at Birger spilles af ham her, som I bestemt kender i dag:
http://www.imdb.com/media/rm1663144192/nm1046521
Ja, og som var min barndomsven da jeg boede i urbanplanen. Jeg kan huske at han så småt startede med film dengang, bla. som standin for gummitarzan. lars var springgymnast så han lavede lidt stunts.

Ret morsomt at se at han har fået skabt sig en filmkarriere i snart rigtig mange Danske serier og film, som sommer og Krøniken hvor jeg selv var statist et par gange..

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så rundede min blog http://docnoiz.com de første 10.000 besøgende - og stort set samtidig med at den fylder 5 måneder ... Næste mål må være 3000 besøgende om måneden i gennemsnit, hvis DK er stort nok til det, indenfor sådan en niche :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
megl
Medlem
Indlæg: 1485
Sted: Århus

Indlæg af megl »

Holger skrev: Her vil jeg lige vise hvorfor jeg med det samme kom til at tænke på CRASH da jeg så Jans logo:

CRASH
Billede

DOC NOIZ
Billede

Total tilfælde eller barndommens inspiration Mikkel? :lol: Selv farverne er ens. Anyway, er vild med grafikken, netop pga. de dynamiske associationer.
Jeg har i hvert fald ikke bevidst brugt det som inspiration ... desværre, vil jeg sige - for det ville sgu' ellers ha' været meget sejt ;-)

Men jeg var da i hvert fald trofast foran skærmen, når der var CRASH ... hvornår blev det egentlig sendt? Og var det ikke som et fast indslag i et andet program?

/megl

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

megl skrev:Men jeg var da i hvert fald trofast foran skærmen, når der var CRASH ... hvornår blev det egentlig sendt? Og var det ikke som et fast indslag i et andet program?
Alt besvares her: http://www.dr.dk/bonanza20_assets/Entra ... rash_01_13
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Da jeg indenfor kort tid skal interview'e mediefuturisten Gerd Leonhard per telefon til et indlæg på min blog, ville jeg lige høre om der er nogen bestemte spørgsmål, som I godt kunne tænke Jer, at jeg tog med i interview'et?

Er der i øvrigt nogen, som har en god idé til hvordan jeg kan optage interview'et. Min telefon har denne mulighed, men kan ikke rumme 20 minutters interview er jeg ret sikker på.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Brug en fastnettelefon + optager ind i mellem med ledning. Så er du sikker på der ikke sker problemer.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Jeg har åbnet op for anmeldelser af CD'er/nyudgivelser på min blog http://docnoiz.com.

Så smid en promo og noget pressemateriale afsted til mig hvis I vil have noget omtale. Så lover jeg til gengæld at være både korrupt, hård og ubarmhjertig i min anmeldelse ;)

Jeg anmelder ikke demo-udgivelser (pga. tidspres), men står I og skal have et album på markedet, så skriver jeg gerne om det. Spread the word!
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Jeg synes, jeg er ganske ferm til at lave nogle klodser der virker. Men når det kommer til, hvad der så ellers skal ovenpå af krydderier, så synes jeg fandeme det er svært. Har brugt hele aftenen i går plus 4-5 timer i dag på at prøve alt muligt af på et nummer, jeg sidder med i øjeblikket. Og jeg synes intet af det har fungeret. Kender I det? Og hvad gør I? Indtil videre tror jeg bare jeg må lade det ligge lidt. Men det er svært - og jeg er pisse stædig. Vil gerne have lavet det mere færdigt, de steder jeg ved, der ikke skal være vokal :morning:
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Når jeg går i stå med et track, stopper det desværre helt for mig dér..
Hvis det altså er mit eget.. ( kan vist ikke rigtigt tillade mig at smide en andens projekt i skralderen, bare fordi jeg er gået i stå :) )

Men tilbage til mit eget......

Jeg gør det, at jeg ligger det væk og mere eller mindre glemmer alt om det....
( jeg har en mappe med en masse glemte projekter i )
Når jeg så skal starte nye projekter op, men mangler lidt inspiration, går jeg i "glemme-mappen" og hapser nogle gode idéer fra lidt forskellige projekter.

Lyder lidt forvirrende, men virker for mig :)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Har lige fået en hollowbody Ibanez Artstar guitar på prøve, med forbedrede pick-upper og 13'er strenge. Nøi de er tykke at trykke ind. Men det er en rigtig jazz'er og den lyder dejligt. Så tror jeg køber den.

Har også lige bestilt en SM7B (da mit rum er for dårligt at optage i med min kondensator), et rack på hjul da jeg er træt af at have dem på bordet, en røvfuld forskellige kabler (neutrik), et par AKG K271 mkII ørebøffer, og art vista Grand Piano II. Nice :)

Næste projekt hedder akustik regulering. Jeg lever med fjederrumklang, mudret bas og jeg ved ikke hvad i min lille kollegielejlighed. Det er helt håbløst. Men kan ikke beslutte mig for om det skal være fra GIK eller Primacoustic. Synes de begge har nogle gode ting. Men ingen af deres pakker er perfekte til mit rum. Og noget af det jeg godt ku tænke mig fra GIK findes kun i USA. What to do what to do????
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Nyt svar