Doc Noiz blog...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Doc Noiz blog...

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mht. køb af nyt motherboard, cpu og ssd diske og evt. beholde det gamle:
Jeg vil tro at du kører med DDR2 ram til din E6600 core2 cpu. Mig bekendt finder man ikke (mange) nye motherboards som både understøtter i7 cpu'er og ddr2 ram, men derimod den nuværende ddr3 standard.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Hej Christoffer.

Tak for dit svar. Du har sikkert ret i det med ram. Men ram koster så vidt jeg ved heller ikke bondegård.

Jeg har bare ikke råd til at skifte hele maskinen ud lige nu, og er godt tilfreds med resten af indmaden. Tænkte bare, at der måske var fornuft i at skifte måske bundkort, cpu og ram ud nu, hvis man kunne nøjes med det og beholder resten.

Mener min PSU er mellem 450-550 Watt.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Har lige nydt Tron på BluRay i fulde drag. Lejede den bare som ekstra film, fordi min kæreste ville i Blockbuster - og det var lige det bedste jeg kunne komme på. Havde absolut ingen forventninger til den, og gad ikke rigtig at se den egentlig. Og så var den bare top fed - nød både musikken med dejlige synth-arps og synthflader a la Blade Runner anno 2011 og de visuelle cgi-effekter, som var SÅ lækre i BluRay og HiDef. Den skal helt klart indkøbes til BluRay samlingen :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Altså Tron Legacy? Den er mega fed og en af de fedeste blurays jeg ejer.. :)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Christoffer I. N. skrev:Altså Tron Legacy? Den er mega fed og en af de fedeste blurays jeg ejer.. :)
Jeps Tron Legacy - topfed :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Har lige fået svar fra Neumann, om at min U87'er stammer fra november 1981. Så den har snart 30 års fødselsdag :-D
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Folk spørger tit hvor man kan købe overlays til Mackie Universal Controller (MCU). Overlays og andre reservedele kan købes her: http://www.mackie.view-media.be/order/i ... 13&lang=EN

Så håber vi, at denne post dukker op i søgeresultaterne :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Fik denne fantastiske fejlmeddelse fra Cubase 6 for nogen tid siden. Projektet var lavet i C6 og jeg har aldrig haft C1. Så hvordan C6 fandt frem til den fejl ved jeg ikke :)
Vedhæftede filer
c6 fuckup small.png
c6 fuckup small.png (20.62 KiB) Vist 6188 gange
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Min PS3 er afgået ved døden. Og pengene er ikke til at købe en ny desværre. Et stort tab. Der er en masse spiltitler, jeg har ventet længe på at spille. Sur røv og løgsovs! :(
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Trist. Og den kan ikke repareres?
Doc Noiz skrev:Fik denne fantastiske fejlmeddelse fra Cubase 6 for nogen tid siden. Projektet var lavet i C6 og jeg har aldrig haft C1. Så hvordan C6 fandt frem til den fejl ved jeg ikke :)
Hehe god griner. Hvis nu du havde kørt Logic på mac så var det jo aaaaldrig sket. :-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Æv! Hvis det ikke var for Blu-Ray'en, så burde du dog købe en 360'er i stedet næste gang. Som spillekonsol er den PS3'eren overlegen på stort set alle områder. Min PS3'er bruger jeg som BR afspiller og til de få eksklusive titler som Uncharted og WipEout. Krydsplatformstitler er næsten uden undtagelse bedst på 360'eren, som også har langt bedre joypads. 360'erens netværksdel og udbud af spil generelt og især i Live Arcade er mange gange større.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

@Avs jo måske. Men er ikke sikker. Og i så fald koster det op mod tusinde kroner. Og hvis nu det ikke virker, kommer jeg nok til at betale for tekniker-tid alligevel. Og man kan få en ny for 16-1700 kr.

@Holger

Hmm. Ja, jeg ved du er glad for Xbox'en. Jeg har kun prøvet at spille på sådan en enkelt gang eller to, og var ikke specielt imponeret. Men det er heller ikke meget at bedømme den på, det indrømmer jeg blankt.

Når det så er sagt, så har jeg bare været super glad for min PS3'er. Blu-Ray på Panasonic plasmaen er bare for fedt. Næsten FOR godt, da det afslører dårlig CGI, som monitors afslører dårlige mix. Selv Avatar kommer til kort nogle få steder. Men tag en film som Spirit. Hold da kæft for en oplevelse!

Og jeg elsker sgu også at spille på den. Havde lige fået Red Dead Redemption i julegave. Havde glædet mig som et lille barn til Assassins Creed Revelations (AC spillene er nogle af de fedeste og mest stemningsfyldte, jeg nogensinde har spillet - kan ikke huske hvornår jeg sidst har været så meget oppe og køre over et spil. Det skulle da lige være Shadow of the Beast I på Amigaen :-D ), for ikke at nævne Uncharted 3, Fifa 12 og SSX Deadly Descents.

Og jeg er lige gået igang med forberedelserne til mit speciale, som blandt andet omhandler musikken i nogle af de spil. Så sur røv!

Men jeg giver dig ret i, at især online-delen af PS3'eren mangler rigtig meget.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

PS: Fik med møje, besvær og en del finkirurgisk præcisionsarbejde selvudskiftet laseren i min PS3, så nu spiller det hele bare igen. Pris: Kr. 375,- samt et par timers arbejde og et par kværnede specielskruer :)
Senest rettet af Doc Noiz tors 28. jun 2012 02:38, rettet i alt 2 gange.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Lidt status opdateringer:

Er kommet på facebook med docnoiz-bloggen, hvor jeg poster ting, jeg synes er interessante - især gratis plugins: http://www.facebook.com/DocNoiz ... Skal vi være venner? Ja da! :)

Er stadig igang med at producere dokumentarfilm om "Sound" efter en længere pause. Er ved at nå til vejs ende med alle interviews, der mangler blot nogle få stykker og en voxpop.
Senest rettet af Doc Noiz tors 28. jun 2012 02:37, rettet i alt 1 gang.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen, Doc. :denmark:

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Christoffer I. N. skrev:Tillykke med dagen, Doc. :denmark:
Mange tak Christoffer :party: :-D
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~


Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Er begyndt at spille Minecraft (sådan 8 år efter alle andre cirka). Hold nu kæft det er sjovt. Og jeg føler mig som komplet idiot stadigvæk.

Har dokumenteret rejsen fra dag 1:

Nogen der stadig spiller?
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Nyt svar