Doc Noiz blog...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Re: Doc Noiz blog...

Indlæg af Doc Noiz »

Så fik jeg gennemført God of War III. Der er absolut intet sandkasse over det. Det er meget cinematisk og tilrettelagt. Men til gengæld er grafikken fænomenal.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så lige Tom Jones i Letterman. Kun Tom Jones på vokal, en guitarist og en trommeslager. Og det lød pissegodt!!! Det var sgu cool. Kan godt lide når numre er barberet så langt ned, at kun det væsentlige står tilbage! :bow:
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Har købt Assassins Creed Brotherhood i dag. Det har jeg ventet længe på. Er især spændt på multiplayerdelen. Må være fantastisk at gå på snigmorderrov sammen med nogle venner. Sig til hvis nogen er friske :)

---

Går og overvejer at sælge mit akustiske trommesæt, som jeg ikke har spillet på i 4 år. Jeg blev så træt af øvelokaler til sidst, så har kun spillet på mit el-sæt hjemme i lejligheden og så lavet musik på computer.

Har dog lidt svært ved at beslutte mig. Selve sættet er bare et lille Yamaha Manu Katché Hip Kit. Men bækkenerne og hihats er nogle jeg har brugt 10-12 år på at samle sammen for at få lige den lyd, jeg gerne ville have. Og stativer og pedaler er også nøje udvalgt, ligesom min vintage Ludwig lilletromme. Det er i det hele taget et rigtig lille lækkert café-setup i den lidt jazzede, latin, funky ende.

Kunne godt bruge pengene til en hardware EQ, men trommerne har været mit hjerteblod i over et årti. Men fik også en skade i venstre albue for nogle år siden, så det hurtigt gør ondt når jeg spiller nu.

Tough decision...
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Don't do it...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

AnotherDan skrev:Don't do it...
Du har måske ret... summer stadig over det. Nu har det stået opmagasineret i 4 år :S
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Så er mine Dsubs og patchkabler færdigtlavet og burde komme med posten i denne uge, så jeg endelig kan komme rigtigt i gang. Tak til "sjap" herindefra :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Tripper over Assassins Creed: Brotherhood - alt for fedt!!! Synes dog ikke rigtig multiplayer-delen fungerer :(
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

SÅ kom mine Dsubs og patchkabler og jeg har brugt de sidste par timer på at flette hele studiet sammen :) De næste par timer kommer til at gå med, at gennemteste systemet og patche ud og ind, og se om der er hul igennem hele vejen, som der skal være :)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fedt. Det er altid spændende at få et nyt system op at køre. Specielt med så meget lækkert udstyr du har fået skrabet sammen.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Puh radiatoren i mit studie er gået i stykker. Så der er koldt koldt koldt!!! Ikke så motiverende at sidde i :(
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Doc Noiz skrev:Så lige Tom Jones i Letterman. Kun Tom Jones på vokal, en guitarist og en trommeslager. Og det lød pissegodt!!! Det var sgu cool. Kan godt lide når numre er barberet så langt ned, at kun det væsentlige står tilbage! :bow:
Jeg har været til koncert med manden i Ålborg engang :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Jeg forbinder altid Tom Jones med big-band bag sig, og som sådan har jeg aldrig været den helt store fan af ham, selvom han altid er god for noget festmusik. Derfor var det overraskende at se ham i den konstellation med kun trommeslager og guitarist, hvor hans store stemme virkelig kunne få lov at fylde. Og nu er jeg ikke guitarist og kan sige noget om udstyr osv. - men for pokker hvor havde den guitarist en fed sound på sit gear! :shock:
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Det var ikke med big band jeg så ham. Det var nærmere et skrabet motown setup og nøj, hvor det svingede :shock:
Men aner ikke om det er samme musikere jeg så
Deaktiveret

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Yay, så brænder min systemdisk på min studie-computer totalt sammen. Og lige som jeg skal aflevere bigband-arrangement i aften, som jeg har knoklet med de sidste par uger :(

Nogen der kan anbefale en god SSD disk?
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg kan anbefale at lave back up i fremtiden. Det skal jo siges

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

gs-dk skrev:Jeg kan anbefale at lave back up i fremtiden. Det skal jo siges
Det har jeg skam også gjort :) Men det ændrer ikke ved at mit styresystem og Cubase-installationen og alle VST'ere er røget og skal installeres igen :(
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det var da et underligt back-up 8-) - men alligevel stor sympati herfra. Det er bare irriterende......!!!!

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

gs-dk skrev:Det var da et underligt back-up 8-) - men alligevel stor sympati herfra. Det er bare irriterende......!!!!
Kan man lave en backup af hele OS osv.? Jeg tager altid bare backup af mine vigtige filer - altså projekter, dokumenter osv.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Sagtens.....

Jeg bruger "SuperDuper" (betalings software) - eller du kan bruge Carbon Copy Cloner, som er gratis eller bruge din Time Machine, hvis du bruger det.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Det er jo alt sammen Mac only :)
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Findes der andet? :dollargrin:

Sorry..... 8-)

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

Jeg bruger ikke den slags tyggegummi-software ;)

Men det kan også godt være, det så småt er ved at være tid til en mindre opgradering. Den har kørt uafbrudt og upåklageligt i en 3-4 år.

Det er en Core2Duo 2.4 Ghz mener jeg... mener processoren hedder noget med 6600....

Kan man nøjes med at lave en motherboard+processor opgradering og så altså en ny systemdisk, som gerne må være SSD? Eller er det så gammelt et system, at man SKAL ud i ny PSU, ram, hd-kabler osv? For jeg er faktisk godt tilfreds med mit system - grafikkort, kabinet osv. Det har været fuldstændigt støjsvagt. Så krav til processor-køler er at den er ligeså stille. - Alt andet kører jeg passivt kølet.
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nej, det kan jeg forstå:) voksne mænd tager ikke rigtig back-up, de græder i stilhed. Vi andre tøsedrenge, vi sover til gengæld roligt om natten.

Medlemsavatar
Doc Noiz
Medlem
Indlæg: 1927
Sted: Kjøvenhavn

Indlæg af Doc Noiz »

gs-dk skrev:Nej, det kan jeg forstå:) voksne mænd tager ikke rigtig back-up, de græder i stilhed. Vi andre tøsedrenge, vi sover til gengæld roligt om natten.
Præcis! Og det lærer du, når du selv bliver voksen ;)
~ BEHRINGER - Because You're Worth It! ~

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg vil forblive med at leve som "Peter Pan" i så fald:)

Nyt svar