Rene - Et ikke helt almindeligt liv.

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Re: Rene - Et ikke helt almindeligt liv.

Indlæg af AnotherDan »

Jeg krydser fingre og håber alt går vel Rene - håber snart vi ses...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Nordborg
Medlem
Indlæg: 37
Sted: Esbjerg

Indlæg af Nordborg »

Sat'me en opløftende blog det her. Og så opdager jeg den lige dagen før dagen. Masser af positive tanker herfra, Renekim - det hele kommer til at forløbe perfekt - og du kommer til at have et colgate smil der vil stråle omkap med din lysende personlighed.

Glæder mig til at læse mere :)
[color=#4000FF][url]http://www.bandbase.dk/nordborg[/url][/color]

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

You got the love, to See it through.... Lidt et tekstmæssigt rip-off fra en gammel The Source skæring! Lyt til den når du er tilbage til os i den virkelige verden! :-)

Stor tommelfinger op Rene!
:sweden:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Wish you the best of luck :)

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Ahhhh, Det var rart.


nu er det sq overstået !!! det gik kool. jeg fattede te & kiks af det,, blev udskrevet igår, et par timer efter min operation. Sidder lige nu hjemme hos MOAAAR. bliver forkælet i hovede og R€%. det er så lidt surt at det eneste jeg spise er ymer. min mund er hævet til cirka doobeltstørrlse og jeg snakker som en gammel gammel bokser.

MEN

om et par uger har jeg sq nye tænder !!!

for sindsygt :D

/renekim - jeg glæder mig
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

For lækkert Rene - hvor lang tid er du så i Hundst?
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med et godt liveshow og en god operation. Dejligt. :)

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Jeg nyder det sq lidt her. men ikke for meget , regner med at jeg bliver her til lørdag, så går turen til Slottet igen.

/Renekim - ikke så meget blog.
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

FIGHT FIRE WITH FIRE !!!!

...sq lige før man kan se Tom jones svans rundt i stuen !!!

Nå,, hvoirdan går det rene ?

DET ER FEDT , Fantastisk og LIGE i skabet.

Her i sidst uge smed jeg et link til soundcloud i et andet forum, et lidt mere DJ-orienteret forum.
det affødte lidt diskution , for det er sq rent faktisk et rigtigt fedt nummer.
jeg skrev så det her.

---------------------Fra andet Forum --------------------------------------------------

Hvad siger man så ? Man gør som man rent faktisk har gjort siden man en gang ,, LAAAAAAAAAAAANG historie, som jeg bestemt ikke vil trættene nogle med her.

Jeg kæmper stadig med min særeget stil, nogle vil bestemt kalde den gammeldags, det vil jeg sq selv gøre, gammelt vin på nye flasker, om man vil.

Der er dog en ting.

i den tide (de sidste 7 år eller noget)jeg har lavet musik. Har jeg efter hånden hørt rigtigt meget omkring min musik. Først var der mange "normale" mennesker, altså hr og fru jensen typer, der faldt for min musik. Jeg undrede mig rigtigt meget. så begyndet folk der laver HELT andet musik, mere "analogt" om man vil, at Lægge mærke til mig. jeg undrede mig endnu mere. "Hvad pokker er det jeg laver, det sq da bare techno." Tænkte jeg. I løbet af det sidste halve år synes jeg SELV at min musik er blevet "i skabet" jeg kan rent faktisk lave det jeg forstiller mig før jeg går igang, jeg manglede bare at lave noget mere DJvenligt.

Det er så dertil jeg er kommet idag, jeg knokler stadig på at lave MIN musik. Gammeldags, traditionelt, måske kedligt MEN det er Min MUSIK !!!


/Renekim - DO IT !!! But do it with a passion !!!

p.s. Renekim, forpokker ReneKim, ikke ref

------------------------------------------------------------------------------------------
Det summerer sq det hele lidt op, det at lave musik fordi man vil udtrykke sig og ikke så meget andet

Nåhhh, skal ud og spille live Fredag, jeg glæder mig sq,

Vider i texten

/Renekim
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

God held med livejobbet fredag. :)
Det er en fed følelse når der er nogle kreative ting man har bakset længe med som endelig falder på plads. :)

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

I´m WALKING ON SUNSHINE !!! WÅÅÅÅVVVÅÅÅÅ

ALt For fedt, spilled live inat (klokken 2,00) til hollobæk festival (noget arrageret af holbæk kunsthøjskole)
Det var SINDSYGT SEJT !!!! Kors, jamen, jeg er godt nok træt nu, men har den fede fonemmelse i kroppen.

KORS i hytten !!!

og, i weekenden der kommer , den 30 april -> 2 maj
Er slottet jo selv rammen om Engelsholm Electronic, DET bliver sq fedt !!! Allan Langberg er i fuld krig med at udsmykke kælderen så det bliver sq
funkyet at se.

OG !!! i torsdags fik jeg taget anden afstøbning af mine gummer. mine nye tænder rykker tætter og tætter på !!

Life is good, and nothings wrong !!!!

/Rene
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

ROCK ON!! :twisted: :-D

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Tirsdag, min officielle "fridag".

Oplevelserne fra weekenden er ved at bundfælles.

Det har jo været elektronick musik festival her på slottet.
Fredag spillede Spejderobot. selvironiens mester. Hvor mange mennekser kan finde på at kalde deres album for "manden med de usynlig hænder" når de ingen hænder har ? STOR respekt i hans retning fra mig af !!!
Lørdag spille jeg selv. Ganske fedt. især at få lov til at spille samme sted som ens "stjerne" Bjørn svin.
oplevede Henrik, fra de første 4 uger her på slottet. ahhh det var rart 4/4 og ikke så meget nonsens. FEDT !!!
snakkede en del med Rumpistol(jens) og fik noget response på mine traks , det er sq rart at få noget feedback fra en der ved hvad man laver, og en der i bund og grund synes det er fedt :D
Dj kenn Waerens lukkede ballet og sikke en afslutning. It was HARD !!!!!!!!

Desværrer røg der en fader IGEN på min controller. det er da RØVirreterende. så drenge og piger. akai er IKKE ReneKim kompatibelt.
Nu skal jeg ned og besøge noget der hedder Pro-rep der ligger her i vejle. håber de kan finde på et eller andet.
Har en idee med at "revers engeneer" den og lave den med udskiftelige fader i stedet.


.. og Tænder.

De (min tandtekniker) havde fået den forkerte farve hjem, så jeg skal først afsted onsdag.

/Renekim
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Default avatar
Kristofferb
Medlem
Indlæg: 672
Sted: Århus, Danmark

Indlæg af Kristofferb »

renekim skrev:
De (min tandtekniker) havde fået den forkerte farve hjem, så jeg skal først afsted onsdag.

/Renekim
Nederen når de bestiller røde tænder, når man gerne vil have grønne. 8-)
Musik jeg laver:
[color=#408000][url]http://soundcloud.com/dererensky/[/url][/color]

[color=#FF0000]J[/color][color=#FF40FF]u[/color][color=#80BFFF]n[/color][color=#40BF40]g[/color][color=#004000]l[/color][color=#4080BF]e[/color][color=#40FFFF]t[/color][color=#BF0040]r[/color][color=#FFBF40]o[/color][color=#4000BF]m[/color][color=#BFFFBF]m[/color][color=#408080]e[/color][color=#8000BF]r[/color]

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

PANIK !!!!!! STREESS !!!!! WORK WORK WORK STAFET !!!!!! JEG DRUKENER !!!!! ARGHHHHHHHHHHHH

... OG det gjorde jeg så... pokkers... "insert coin" stod der.
River en mønt frem, putter den i maskinene og gør klar.

Nu begynder det sq at ligne noget. Mandag den 31 / 5 skal jeg ned og hente mine tænder (ok, det lyder sært) men det skal jeg altså.
Kryds fingre for det bliver fedt og lykkes !!!! Mandag den 31/5 !!!!!

der er sket en MILLION ting her på slottet. Bare kik i david m.´s Blog. Også link til fede fotos herfra.

Nu ser vi frem til Jelling festivallen og ReneKim der rent faktisk kan deltage i fællesskabet. Ja, jeg har været lidt (for ikke at sige meget) underdrejet) de sidst par uger.
DET ER FORTID !!!! nu skal der ske noget godt, og det lader det til at det rent faktisk gør .

Såhhhh, kryds fingre for to ting .:
At jeg få mine f*cking(undskyld sproget) tænder.
At jeg få losset noget så grusomt til mig selv og kommer ind i kampen


/ReneKim - FREMAD !!!!!
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

http://Norbergfestival.com

En Elektronisk festival i sverig.

Se det er interrasant.
Der er alle afskygning af TECHNO, som jeg kalder det (VED det er forkert, men det er nu hvad jeg kalder det)
DEt er alt fra det pæne flyvende ambient til noget ondte baberende breakcore. Kort sagt .: Elektronisk musik i alt dens flor.

og der skal jeg sq SPILLE

Det er edderødme TECHNO !!!!

/ReneKim
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

koda,NCB,Tariff,kontrakt,bookning,arragement, ARGGGGGGGGGGGGGGGGGG !!!!
Lyden af rene der udstøder er urhyl.

Ja, som den aktive læser nok har registeret skal jeg til norberg og spille.
DET er sq fedt,
i den anledning rejser der sig sq en masse ting som jeg ikke er helt skarp på.

Nu er jeg så priviligeret at jeg kan lave min musik uden at skulle tænke på at jeg skal leve af det. Jeg "behøves" ikke at skulle have penge for det jeg laver. for jeg klare mig. Det er jo en fantastisk ting, jeg nyder det sq, jeg synes det er fedt.
MEN og der er et men.
jeg vil sq ikke spille gratis og blive kendt som "ham der der ikke koster noget" No F_______ way. Jeg synes , som så mange andre, at det er sq alt for fedt at være ud og spille live. Det giver noget HELT HELT andet. Min musik lever ihvertfald mere når der er publikum på.
Hvad skal jeg så kræve og kan jeg kræve noget for det ??? jeg kan jo klarer mig.
Det vil jeg mene jeg kan, ergo har jeg lavet min egen "dogme".
Den hedder 1 tariff + tansporten betalt. men er det for meget ?
jeg synes det ihvertfald ikke. som semioverskriften antyder. sidder jeg og siger Argggggggg, gider ikke alt det her men booker der ikke vil betale og alt muligt.

Jeg er rimelig G_R_Ø_N i det her med at skulle booke koncerter, så HJÆLP MIG !!!!! er der nogen her der har nogle tips,erfaring, den slags de vil dele lidt ud af ?

Try --Pleas Try ?

/ReneKim
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
lovesquad
Forum Donator
Indlæg: 734
Sted: København

Indlæg af lovesquad »

Forstår godt dit dilemma, men har ofte erfaret at jeg har solgt mig selv for billigt i masser af situationer (dog ikke når det gælder prostitution LOL )

Skal du ikke også have noget forplejning og et sted at bo ?

Kan du ikke ringe til DMF eller noget og høre hvad normal praksis er ?
Senest rettet af lovesquad tirs 25. maj 2010 15:35, rettet i alt 1 gang.
Så længe det er sjovt.....
http://www.myspace.com/lovesquad

Medlemsavatar
RBS
Medlem
Indlæg: 567
Sted: KBH

Indlæg af RBS »

Et velkendt dillemma for alle os hobby-musikere, der alligevel spiller lidt en gang imellem og sådan... tror jeg, jeg kender det i hvert fald.

Ofte synes jeg også det er et spørgsmål om at "få lov" til at komme ud og spille, da mange mindre arrangementer ikke rigtig laver det vilde overskud, og hvis man så kræver penge for sin optræden - ja så finder bookeren en anden der spiller gratis...

Men jeg vil sige minimum transport, forplejning og dækning af andre udgifter du måtte have i forb. med jobbet. Når nu det er en festival burde du godt kunne hive en tarif ud af dem også.

Jeg har aldrig selv kontakte DMF for råd i en sådan sag, men det er da egentlig ikke noget dårligt råd!

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Det er mørkt, koldt, og vinden blæser. Det er cirka 10 Grader varmt, kort sagt .: Fredag Aften på Jellingfestivallen..
Står og lytter til dem før mig. Oskars spiller, slutter af med, i min øjne, verdens fedeste nummer. Dansk undersvisning.
Oskars præsenterer det. "Here a a track that wil teach al u wankers to speak danish." 100 % rock and roll attitude. Ingen tvivl om det.
Lige en indskudt bemærkning .: Oskars er meget meget dygtig , han har rent faktisk noget at have det i.
Nå min tur. sætter min gear op. venter på at mit "old Trusty" lydkort booter. Og jeg venter , og jeg venter , og jeg venter.
NEEEEEEEEEEEJ. Det L_O_R_T nægter at starte op. What to do ?
Nå.. alle de andre med-preformer brugte bare linje-udgangen fra deres computer. det må jeg så også. Men hvad så med monitor ?? nåhh, heldet følger den tossede så jeg burde være dækket ind.
Jeg går i gang.

WHAT THE F!!!. Det her JO FOR SINDsYGT !!!

Lyden var SÅ lækker. jeg kunne høre ALT. Anlæget vi spillede på var et d&b, noget 18" sub med en stang på hvorpå der sad 2 små kasse. jeg ved ikke hvad de hed. kan ikke huske det. MEN DAMM !!! det spillede. i et af min nummre lavede jeg rigtigt meget ud af min preformanc, ved at gå frem og til bage bag min controler imens jeg drejede basslineautofilter-tingen. Det var ALT ALT ALT for fedt.

Desværre kan jeg idag konstaterer at Akai IKKE er renekim-kompatibelt. den ene fader døde .. eller næsten døde, og jeg har lige (som i torsdag morgen) fået en ny. Som jeg siger, nok er jeg energisk men SÅ energisk ??

nu skal jeg lave min egen kontroller. ingen tvivl om det, DET LORT gider jeg ikke mere. Så nu skal jeg have gang i noget kontroller konstruktion. med udskiftelige fade man kan købe for menneske-penge. akais koster 500 Kr og har en leverings tid på et halvt år. Beklager, men DET kan jeg ikke bruge til noget.

Så der kommer snart en "finesmækker" kontroller fra mig af.


Tog hjem fredag nat. kunne ikke mere. Faldt i søvn, sov det meste af lørdag formiddag. HELDIGVIS havde jeg gjort mit på festivallen så jeg kunne tage det med ro. Det gjorde jeg så.
Desværrer. MEGET desværrer. var udstyrrert blevet vådt, så søndag aften var aflyst. rimeiigt surt.

men imorgen .. Sker det mine herrer. DER FÅR JEG MINE NyE TÆNDER !!!! det bliver fedt.

/Renekim
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt med en veloverstået optræden og en erfaring rigere, tillykke. :)

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Rene - nu med bisser - det er klasse...
Er virkelig glad på dine vejne...
A fancy tagline goes here...

Default avatar
Kristofferb
Medlem
Indlæg: 672
Sted: Århus, Danmark

Indlæg af Kristofferb »

renekim skrev:Klik på dette link !!!

http://www.facebook.com/futfut?ref=ts#! ... =628659374

/renekim
Dette indhold er ikke tilgængeligt i øjeblikket
Musik jeg laver:
[color=#408000][url]http://soundcloud.com/dererensky/[/url][/color]

[color=#FF0000]J[/color][color=#FF40FF]u[/color][color=#80BFFF]n[/color][color=#40BF40]g[/color][color=#004000]l[/color][color=#4080BF]e[/color][color=#40FFFF]t[/color][color=#BF0040]r[/color][color=#FFBF40]o[/color][color=#4000BF]m[/color][color=#BFFFBF]m[/color][color=#408080]e[/color][color=#8000BF]r[/color]

Medlemsavatar
renekim
Medlem
Indlæg: 286

Indlæg af renekim »

f*ck
Mr. Rene Kim
[color=#FF0000][b]Protector of the F_R_E_E Spirit[/b][/color]
[color=#BF0040][b]Yearh !!![/b][/color]

Nyt svar