Henriks producer Blog (Elektronisk)

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Re: Henriks producer Blog (Elektronisk)

Indlæg af Rahbek78 »

Dette nummer skal jeg lige høre én gang dagligt for tiden. :)

Så det bliver det næsten ikke mere uplifting.

Teknisk er Kim Svärd ikke stærk. Han lyd er en anelse ulden.... Men damn han kan brygge akkorder der giver goosebumps!!!! :-D



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der var lidt langt til de 4:30 hvor magien begynder, heh. :) Udemærket nummer

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Der var lidt langt til de 4:30 hvor magien begynder, heh. :) Udemærket nummer

True... Jeg er faktisk ikke kæmpe fan af tracks der er 8-9-10 min.

Faktisk tror jeg det er én af grundene til at Trance ikke er så "stort". Havde mange tracks været lidt mere tight, ville en club night være endnu mere dynamisk. Synes faktisk man kan ane det på en hel del af de DVDer jeg har fra Trance events. - Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at alle Trance fans går og tænker dette. Men jeg ser det lidt som en partybremse på visse tidspunkter. Som en film der bare lige er det kvarter for lang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Helt klart! Arbejder for tiden på at lave noget energisk trance, og lytter man efter arrangementer m.m. så ryger luften bare af ballonen hvis opbygningen er mere end 4 minutter. Der er dog visse undtagelser, men det helt straight-forward club-trancer gælder det ihvertfald for. Plejer normalt at gøre mig i lange buildups, men det dur bare ikke hvis man vil bevare energien og fornemmelsen af at taget flyver af om 2 sekunder! :twisted: :-D

Du kan have ret i at det måske er hvad der afskrækker folk fra trance, det med de til tider lange buildups. Hvad synes du så om konceptet at de større labels (armada, anjuna, spinnin', alle inklusiv sublabels) er begyndt at ha' et radio edit med i release-pakken? Efter min mening er det fedt nok at ha' en version der kan præsenteres i almindelig radio, så kan dem der blev tændte på nummeret jo finde den længere original hvis de vil.
Det at radio edits henvender sig til et "bredere" publikum er også medvirkende til at jeg ikke gider radio edits. Den fede lange optakt er skåret væk. 1 minut fra eller til betyder liv eller død for et track imo.

EDIT:
Nårh ja glemte lige det jeg ville hen til mht. radio edits. Har du hørt radio editet af sean tyas' Banshee? SÅDAN skal et radio edit lyde efter min mening. Kan findes på beatport. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Lang tid siden... :)

Ville da bare lige anbefale Anjunadeep Vol. 3.

Denne compilation er virkelig i en klasse for sig selv. Sublimt track valg efter min mening.

Har haft den i et godt stykke tid efterhånden, men bliver ved med at sætte de 2 mix på, der er med når man køber vi iTunes.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen :denmark:

Sker der ellers noget spændende med musikken?

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:Tillykke med dagen :denmark:

Sker der ellers noget spændende med musikken?
Hey Chris

Mange tak for den fine hilsen... :)

Jeg har ikke gang i det helt vilde lige for tiden. - Prøver en del forskellige ting af. Men har ikke noget bestemt mål jeg sigter efter lige for tiden. - Hmm.... Måske det var tiden til at tage de bedste skills jeg har, og se hvad der kommer ud af det. Det ville formentlig blive noget balearic trance halløj tror jeg.

Ud over det, så må jeg bare indse at det er ved at være på tide at jeg får mig en ny computer. Min quad-core ka simpelthen ikke følge med længere. Og det er ekstremt demotiverende. Det klogeste ville jo være at lave en upgrade til ny pc + win 7. Men jeg ka simpelthen ikke finde rundt i hvad der er det klogeste move... :roll:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Ud over det, så må jeg bare indse at det er ved at være på tide at jeg får mig en ny computer. Min quad-core ka simpelthen ikke følge med længere. Og det er ekstremt demotiverende. Det klogeste ville jo være at lave en upgrade til ny pc + win 7. Men jeg ka simpelthen ikke finde rundt i hvad der er det klogeste move... :roll:
Som du måske har læst på min blog, så har jeg valgt at prøve at dele min proces op så jeg bouncer sporene til audio når jeg har den rå idé færdig og derefter mixe og laver automations. Umiddelbart tænkte jeg det gav nogle begrænsninger, men jeg er ikke løbet ind i noget endnu.
Jeg synes også selv det er federe at kunne ha' alt kørende og spille for fuld musik i ét og samme arrangement, men en ny computer koster alligevel også en del.
Jeg står også selv for at ville købe nyt computer-system men jeg har efterhånden gang i at undersøge mange ting inden jeg rent faktisk får købt noget..

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Lille grej update:

Jeg har længe gerne villet købe et nyt lydkort. - Det gjorde jeg så for en måneds tid siden, og jeg tog et FireFace UC med hjem fra 4Sound. - Men men men, det var en sløj oplevelse. Kortet som kører på USB tog al kraften ud min PC. Jeg ku slet ikke arbejde som jeg hidtil havde gjort. Så det må siges at være et fejlkøb.
Jeg havde dog nævnt overfor sælgeren at jeg ville komme tilbage med det, hvis ikke min performance blev bedre. Så tilbage med kortet, og som forsøg tog jeg et FireFace 800 med hjem. Og voila, nu kører skidtet sgu ret så optimalt. Det kører faktisk så godt, at jeg godt ka skubbe købet af en ny PC lidt. Fedt! :)

Og så lyder kortet også en anelse bedre end det gamle.

Ellers fik jeg sendt mit Rasmus Thude remix afsted igår aftes. Så nu må vi se om de ka li det.

God weekend herfra!
Senest rettet af Rahbek78 man 27. jun 2011 21:45, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt at det nye lydkort hjalp lidt på PC situationen. RME er jo også kendt for at lave super fede drivers. :)

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Synes lige jeg vil smide en lille post her på din blog Henrik.

Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig kan huske at have havde hørt noget af det du har lavet, lige ind til du smed dit remix af "Weapons" herind. Det lyder jo superfedt, så jeg lyttede lidt videre til det du har på SC. Det er jo nogle helt igennem supersprøde produktioner du laver :jam: I mens jeg lyttede, fik jeg også skimmet din blog her igennem, og kan jo læse at du heldigvis også kommer "igennem" med meget af det du laver, og for det udgivet. Andet ville da næsten også være en skam :)

Vores rødder i EDM ligner egentlig hinanden en del. Jeg er lidt yngre end dig, så jeg fik desværre ikke så meget ud af starten af 90'erne, mht musikken. Det var lidt mere "blødt" det jeg lyttede til i starten (Min første CD var Turn up the Bass's MegaMix 1 :D ) så det var lidt mere poppet, og først sidst i 90'erne gik jeg mere over til "rigtig" Techno/Trance.

Den dag i dag, er jeg nok også lidt mere til vokal Trance/Uplifting og forsøger at lave noget i en retning, hvor du virker til at gå mere i Trance/House/Tech retningen?

Anyway, jeg ville bare lige sige halløj, og anerkende dig for det du fifler med i baglokalet i Hifi-klubben Esbjerg 8-)

PS: Er i gang med at få lavet nyt badeværelse og bryggers, og vil høre om du har et godt råd til hvad man kunne sætte på badeværelset for at man havde noget at høre musik på? Er de der Argon DAB radioer noget værd? Eller skal jeg ud og have fat i noget mini-anlæg, hvis det skal lyde nogenlunde?

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Hey Wega

Tak for skulderklappet. Det varmer sgu altid. Specielt når man sidder selv med musikken, og ikke har en "music-partner in crime" der kan holde en kørende. Så er det godt at få at vide at man skyder i de rigtige retninger. Selvfølgelig har jeg buddies der synes det er fedt, men der kan man jo ikke altid gennemskue om det er for at være flink, eller om de rent faktisk lytter ordentligt efter. :)

Men det er rigtigt at der er gået lidt mere house/prog/tech i den de seneste år. Jeg har dog stadig mine rødder i trance musikken, ingen tvivl om det. Og i starten af 00erne var det helt sikkert uplifting jeg lyttede allermest til, og gerne omkring 140 bpm. De har så ændret sig, og idag er jeg nok bare blevet lidt gammel i det, og synes at de mere chill og flydende tracks er mere mig. :) - Nå ja, så elsker jeg også når der er en god vokal på. Da var jeg også tidligere mere til instrumentale tracks. - De podcasts der bliver lyttet mest til er: Above & Beyond / Gareth Emery / ASOT med Armin / Tiestos Clublife / Thomas Gold og så Dance Department hvis det ska være lidt mere skævt.

Idag elsker jeg sådan noget som det her. Det jeg kalder "Balearic Trance". Eller det er min playliste i Spotify ihverfald døbt. :)





Rent produktions-mæssigt prøver jeg ikke så meget på at lyde som X eller Y, men mere at tage de elementer fra andre tracks som jeg synes har noget på sig, og så derefter koge det ned til min egen suppe. Når jeg sidder ved computeren så flakker mine tanker rundt i 20 års EDM musik. Så de elementer jeg kan finde på at tage med kan være fra noget helt nyt, eller måske et element fra noget gammelt eurodance. Det er meget forskelligt. Og uden at prale, så er det også tydeligt at høre, da der er meget forskel på mine tracks. Omvendt så kan det i virkligheden også være en af de ulemper jeg har. Altså at mine tracks ikke er konsistente/sammenhængende/rød tråd agtige nok. Men man kan efter min mening ikke bare fylde det samme "orkester" på hvilken som helst vokal eksempelvis. Det må gerne hænge lidt sammen IMO.
Og da jeg er en sucker for vellyd, spiller "lyd" kvaliteten af mine tracks en rigtig stor rolle for mig. Jeg elsker når noget bare lyder lækkert. Så må det for min skyld gerne være meget minimalt, bare det lyder hi-fi sprødt. :) Men det kunne nu engang imellem være rart at slå de tekniske analyser fra. Men det har jeg svært ved, så sådan er det vel bare.

Når nu i er ved at lave om, så kunne indbygningshøjttalere jo være helt kanon på et badeværelse. De ka godt tåle at være på badeværelset, men man skal selvf. ikke montere dem lige over bruseren. :) Dem kunne du så tilslutte et lille anlæg, eller måske endda et SONOS system, som vi har mega succes med. Det er et fantastisk streaming system. Er man ikke alt for krævende, så er en DAB radio også ganske fin.

Tjek evt. videoen om SONOS her på siden: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/kam ... streaming/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Specielt når man sidder selv med musikken, og ikke har en "music-partner in crime" der kan holde en kørende.
Jeg ville gerne, hvis ikke der var den helvedes lange vej fra esbjerg til hørsholm. :)

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Rahbek78 skrev:Hey Wega

Tak for skulderklappet. Det varmer sgu altid. Specielt når man sidder selv med musikken, og ikke har en "music-partner in crime" der kan holde en kørende. Så er det godt at få at vide at man skyder i de rigtige retninger. Selvfølgelig har jeg buddies der synes det er fedt, men der kan man jo ikke altid gennemskue om det er for at være flink, eller om de rent faktisk lytter ordentligt efter. :)
Ja altså sådan rent teknisk, har jeg jo ikke så meget at komme med. Men som EDM lytter i ca 15 år, kan jeg jo sagtens uddele et skulderklap :)
Rahbek78 skrev: Men det er rigtigt at der er gået lidt mere house/prog/tech i den de seneste år. Jeg har dog stadig mine rødder i trance musikken, ingen tvivl om det. Og i starten af 00erne var det helt sikkert uplifting jeg lyttede allermest til, og gerne omkring 140 bpm. De har så ændret sig, og idag er jeg nok bare blevet lidt gammel i det, og synes at de mere chill og flydende tracks er mere mig. :) - Nå ja, så elsker jeg også når der er en god vokal på. Da var jeg også tidligere mere til instrumentale tracks. - De podcasts der bliver lyttet mest til er: Above & Beyond / Gareth Emery / ASOT med Armin / Tiestos Clublife / Thomas Gold og så Dance Department hvis det ska være lidt mere skævt.

Idag elsker jeg sådan noget som det her. Det jeg kalder "Balearic Trance". Eller det er min playliste i Spotify ihverfald døbt. :)
Dine Sonar produktioner er også noget mere hen i "min retning" end dine BnB'ere er, men derfor synes jeg stadig dine BnB remixes er lækre at lytte til. Jeg er i øvrigt lige så meget til en gang vokal trance som jeg til et instrumentalt track, så længe det er lavet godt så er jeg game :)
Det du Balearic Trance du smider her lyder fint, men måske lige en tand for "pænt" til at jeg synes det er superfedt. Above & Beyond er helt klart også en af stor favoritterne ved mig, ligesom både Tiesto og Armin også rykker godt for mig.
Rahbek78 skrev: Rent produktions-mæssigt prøver jeg ikke så meget på at lyde som X eller Y, men mere at tage de elementer fra andre tracks som jeg synes har noget på sig, og så derefter koge det ned til min egen suppe. Når jeg sidder ved computeren så flakker mine tanker rundt i 20 års EDM musik. Så de elementer jeg kan finde på at tage med kan være fra noget helt nyt, eller måske et element fra noget gammelt eurodance. Det er meget forskelligt. Og uden at prale, så er det også tydeligt at høre, da der er meget forskel på mine tracks. Omvendt så kan det i virkligheden også være en af de ulemper jeg har. Altså at mine tracks ikke er konsistente/sammenhængende/rød tråd agtige nok. Men man kan efter min mening ikke bare fylde det samme "orkester" på hvilken som helst vokal eksempelvis. Det må gerne hænge lidt sammen IMO.
Og da jeg er en sucker for vellyd, spiller "lyd" kvaliteten af mine tracks en rigtig stor rolle for mig. Jeg elsker når noget bare lyder lækkert. Så må det for min skyld gerne være meget minimalt, bare det lyder hi-fi sprødt. :) Men det kunne nu engang imellem være rart at slå de tekniske analyser fra. Men det har jeg svært ved, så sådan er det vel bare.
Jeg har faktisk bidt lidt mærke i at dine produktioner er meget alsidige, og at det ikke lige virkede som om at du holder dig til et bestemt tema. Det er da superfedt at du kan spænde så vidt, og lave så mange forskellige lyde som er gode, men som du også skriver så er det jo nok også sværere at blive husket af lyttere når ikke man har en bestemt sound.

Det med at du tager elementer andre steder fra, har jeg også lagt lidt mærke til. Eksempelvis i dit "Ta' dit Ego" mix, kommer der en sound ved 2:13 som virker meget bekendt, men du formår alligevel at gøre den til din egen ved 2:28, hvilket jo gør det til en ny oplevelse med en "gammel" lyd :)
Og jeg kan sagtens fostå din hang til vellyd, hvis så bare man selv kunne få det til at lyde sådan så ville det jo være super ;) Men det kommer nok.
Rahbek78 skrev: Når nu i er ved at lave om, så kunne indbygningshøjttalere jo være helt kanon på et badeværelse. De ka godt tåle at være på badeværelset, men man skal selvf. ikke montere dem lige over bruseren. :) Dem kunne du så tilslutte et lille anlæg, eller måske endda et SONOS system, som vi har mega succes med. Det er et fantastisk streaming system. Er man ikke alt for krævende, så er en DAB radio også ganske fin.

Tjek evt. videoen om SONOS her på siden: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/kam ... streaming/
Tja indbygning tænkte jeg lidt på i starten, men kom lidt fra det igen. Og nu er det ved at være for sent, da elektrikeren er færdig med at rille ud i vægge og mureren er i fyld gang med at vandskure.
SONOS ser rigtig lækkert ud, men det er også lidt overkill til det jeg skal bruge tror jeg. Vi har nemlig ikke brug for lyd i flere rum end det ene, og konen synes bestemt også at det bliver for dyrt :roll:
Tror jeg smutter ind forbi Hifi klubben i Viborg og lytter til den store Argon DAB ting, og er det ikke godt nok kan de måske blive til et Denon mini anlæg med et sæt fornuftige højtalere. Hvis konen ikke går helt agurk over det :dollargrin:


Puha, det blev til en halv-lang omgang...

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Jeg skal ha opgraderet min PC.

Men hvad skal jeg købe? Jeg er total lost føler jeg.

Jeg skal selvfølgelig ha alt det power jeg ka få. Og regner med at køre SSD som systemdisk, og ha alm. HDD til samples osv. Er det en OK blanding, eller giver det problemer?
Kan jeg snildt få et godt moderne bundkort der kan fungere sammen med mit FireFace 800? Og hvad med mine 2 UAD PCI kort?

:?

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg ville nok ikke gå efter nyeste X79 chipset, da der ikke findes nogen gode DAW test endnu. ADK audio pro tester vidst nok pt. på X79 mobo's, og det er så vidt jeg har læst mig frem til ikke noget success mht. til musik produktion. Og så er der kun enkelte fabrikanter som har valgt, at smide et enkelt gammeldags PCI slots på deres X79 bundkort, hvis man da som jeg bruger legacy PCI. Så jeg ville hellere kikke efter det næstbedste som er Z68 eller P67 chipsættet, og så tage udgangspunkt i et bundkort med et par PCI slots + TI firewire chipsæt til dit lydkort.

Antec Performance One P280, 1094 kr. eller Fractal Design Define R3, 757 kr. (begge ok kabinetter, hvor det er den nyeste Antec model)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5831510
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5498866

Sea Sonic X-760, 1079 kr. eller Corsair Professional Series Gold AX650, 1020 kr. (pro strømforsygninger, som udmærker sig ved, at være modul opbygget med japanske kvalitets komponenter. Blæseren køre ikke før PSU'en er belastet med omkring 400-500 watt. + masser af garanti hvis de er problemer)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4950928
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5343757
Det næstbedste og lidt billigere på PSU siden kunne være - Corsair Professional Series HX650W, 846 kr. (stadig modul opbygget m. kvali komponenter)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=649608

Gigabyte GA-Z68X-UD5-B3, 1705 kr. (udmærker sig ved, at have en hel del udvidelsesmuligheder + 2 x Texas Instruments FW chipset)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5013382
Det her bundkort kunne også være interessant, da jeg har læst om flere der bruger det i DAW sammenhæng med meget lav DPC latency:
ASUS P8P67 (REV 3.1), kr. 977 kr. (Det her bundkort kunne også være interessant, da jeg har læst om flere der bruger det i DAW sammenhæng m. lav DPC latency. Har 3 x PCI og 2 x PCIe slots, men mangler TI FW kortet som skal købes ekstra ved siden af. Asus bundkortet har også UEFI BIOS som er ret lækkert og understøtter HD's >2TB).
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4993681

Core i7 I7-2700K 8 MB (Intel Boxed), 2455 kr. (En af de hurtigste 4 cores cpu'er til rimelige penge)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5812271

Noctua NH-D14, 513 kr. (en af de bedste cpu kølere. Udmærker sig ved ved at være super lownoise 12db og en god performer. Man tjek lige højden, om den kan være i det kabinet du tager m. siderne på, for køleren er mega stor! :-))
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=695231

Sapphire RADEON HD 6450, 365 kr. (ok DAW grafikkort m. op til 3 skærme. Ikke noget specielt hurtig 3D kort til spil, men til alm. windows gfx ok)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4959400

Corsair XMS3 4 x 4 GB, 560 kr. (Bruger selv det her ram i alle computere jeg har samlet. Jeg fortrækker Corsair eller Kingston ram. Det er billigt, under 1000 kr. for 16GB ram.) http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5580162

På harddisk siden havde jeg nok bare taget et par 1GB seagate barracuda 7200.12, og droppet SSD'en. SSD aner jeg ikke meget om. Det eneste jeg har erfaret er, at der er rimelig stor forskel i kvaliteten på SSD diskene. Nogen "dør" næsten med det samme, og andre virker super godt. Men en 240GB SSD ville nu alligevel gøre noget godt for hastigheden i windows :-) For DAW streaming betyder SSD ikke noget.

Ellers Henrik, så skal du vente til der kommer DAW resultater på nyeste X79 bundkort. En super ting er, at de køre quad channel memory, og er ultra hurtige på sample/ram memory tilgangen. Et minus for mig er, at X79 bundkort typisk som sagt ikke har noget gammeldags PCI slot. Dog har Gigabyte's X79 bundkort stadig et enkelt PCI slot, ellers er resten PCIe. Så måske det ikke er så interessant for dig, hvis du har planer om at skulle bruge dine PCI DSP kort. Næste års Ivy bridge bundkort mangler sikkert alle PCI slottet.

SLL

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Hold kæft hvor ved du meget om det skidt. - Du er sgu en guttermand Steen. :)

Det her kan jeg bruge til noget. Jeg vil printe det ud, og gå ned til min lokale PC pusher. For jeg tror jeg vil ha ham til at samle osv. Og hvis der er noget der f*cker op, så er det lettere for mig at aflevere det nede hos ham.

Og er det noget af det bedste jeg kan købe lige nu? Altså hvis man tænker pris og performance? - Det lader det til. Men spørger lige alligevel. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De ting Steen har fundet frem ser fine ud ja. :)
Da jeg samlede selv i sommers købte jeg en lille Intel 510 series SSD til styresystemet, og så nogle 10.000 rpm Western Digital diske til Cubase, Samples m.m.
Jeg er også enig med Steen i grafikkort valget. Han har fundet et lavprofil, så fylder det så lidt som muligt inde i kabinettet, og passivt kølet, så undgår du at der går støv i grafikkort blæseren e.l.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

@Rahbek, ja jeg vil sige til rimelige hvermands penge, så syntes jeg de ting jeg har listet er noget af det bedste. Men hvis man vil gå lidt amok, og bruge mere end 10 kilo, så havde jeg naturligvis heller ikke sparet SSD væk :-) Du får et ordentlig skub i windows hastigheden generelt, og det er jo fedt. Harddisk priserne er lidt høje pt. x2, pga. Taiwan oversvømmelserne. Har dog læst, at harddisk markedet skulle dog begynde at stabilisere sig ret hurtig igen prismæssigt, da flere af fabrikkerne er kommet i gang igen. Men priserne normaliseres sikkert først i løbet af 2012. Tilgengæld er ram super billigt :-)

Jeg kunne også godt finde et endnu dyrere bundkort m. TI chipset, hvis du napper Gigabyte GA-Z68X-UD7-B3, så mener jeg vi kommer over 2 kilo i pris. Men performance mæssigt er det ikke bedre end de billigere, kun på features. Og så ser slot konfiguration muligvis lidt anderledes ud. PSU'erne jeg har valgt er det bedste jeg kender, hvilke også kan ses på prisen til omkring 1000 kr. Men jeg ved at Corsair's HX og AX PSU'er har 7 års garanti, så de ved deres ting er i orden :-) Seasonic har 5 års garanti på deres PSU'er. Faktisk er det Seasonic som laver Corsair's AX serie PSU'er, så derfor arbejder de på samme måde. Altså ikke nogen blæser kørende op til halv belastning af PSU'en, og først derefter starter blæseren op. Det er jo fint, hvis dit system ikke bruger så meget strøm, så kommer der ingen støj fra PSU'en.

Men ellers, hvis du vil bruge lidt flere penge, så vent til der foreligger X79 DAW resultater. en 6 cores cpu til x79 koster mellem 4000-6000 kr., afhængig af model. Og bundkort koster omkring 2 kilo eller mere. Så her kan man virkelig fyre kroner af. Tilgengæld er jeg ret vild med de 4 quad DDR3 ram slots, som er x 2 hurtigere end dual channel. Om det betyder meget i DAWs ved jeg ikke, men jeg kunne forstille mig det hvis man arbejder meget med store sample libs, projekter som napper meget ram.

Jeg vidste ikke om du spillede nye 3D spil, for så er det grafikkort jeg valgte ikke super godt. Så skal du hellere nappe et ATI HD 6970 eller Nvidia GTX570, eller 580. Det er 3D spil single GPU kort, som er det bedste pt. til omkring 2400 - 3500 kr. Så begynder prisen at komme i vejret :-) Men skal du også nappe mindst en 550 watts PSU - gerne større, hvis altså du skal bruge et stort hurtigt spil grafikkort.

Asus kan jeg måske lige nævne, at de jo i år begyndte at bruge en UEFI BIOS. Kort fortalt er det en mere grafisk præsenteret BIOS, som ser lækre ud en de gamle tekst baseret. Derudover understøtter UEFI diske på mere end 2TB native. Gigabyte køre stadig med de gamle alm. tekst BIOS'er på P67, Z68 mobos, som man ved funker.

@Christoffer, jeg tror det er godt du købte en Intel SSD. Jeg har nemlig hørt, at Intel laver nogle meget fine SSD diske. Som sagt ved jeg ikke meget om SSD, men ved fra et familiemedlem, at de 3 x SSD diske han købte (samme mærke, type, størrelse) alle stod af indenfor en måned. Desværre husker jeg ikke lige mærket, men det kan jeg finde ud af. Ved det ikke var Intel :-)


SLL

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen Henrik! :denmark:


Og trænger vi ikke snart til en opdatering her på bloggen? :)

Default avatar
Madsaiie
Forum Donator
Indlæg: 671

Indlæg af Madsaiie »

Update? :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Henrik, det er simpelthen for sløvt med en blog hvor jeg kommer til at skrive tillykke med fødselsdagen 3 gange på 1 side.. :-D Men tillykke med dagen alligevel. :denmark:

Nyt svar