Henriks producer Blog (Elektronisk)

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Re: Henriks producer Blog (Elektronisk)

Indlæg af Rahbek78 »

Så blev jeg færdig med mit Tiesto remix!

Hør det her: http://www.beatportal.com/remix/detail/ ... nar-remix/

Tiesto - Knock You Out (Sonar Remix)

Og hvis i ka li det, må i da meget gerne vote på det når det fra imorgen er muligt. :)

EDIT: Tak til Christoffer for at komme med at par afsluttende comments!

Takker!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:EDIT: Tak til Christoffer for at komme med at par afsluttende comments!
Så lidt, var det noget du fik noget ud af?
Får ikke lige tid til at lytte på det før imorgen tidligst. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Christoffer I. N. skrev:
Rahbek78 skrev:EDIT: Tak til Christoffer for at komme med at par afsluttende comments!
Så lidt, var det noget du fik noget ud af?
Får ikke lige tid til at lytte på det før imorgen tidligst. :)
Det var det rent faktisk...

Det er din skyld at:

1. Jeg har valgt et lidt tungere kick
2. At jeg har smidt et lille ekstra tema ind over den progressive del.
3. Fjernet min portamento/glide saw lyd, som clashede lidt sammen med alle de andre ting på det nævnte tidspunkt.

:)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Så kom der en pakke med 2 UAD1 kort idag fra Hookah... Glæder mig til at få tid til at lege lidt med det/dem...

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nice. Hvilke plugins følger med? :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Uncite skrev:Nice. Hvilke plugins følger med? :)
- VU VCA
- LA-3A Audio Leveler
- Neve 88RS
- Helios Type 69 EQ
- Neve 1081 EQ & 1081SE EQ
- Neve 33609 & 33609SE Compressor
- Neve 1073 EQ & 1073SE EQ
- Roland RE-201 Space Echo
- Precision Multiband
- Precision Equalizer
- Precision Limiter
- Roland Dimension D
- Roland CE-1
- Plate 140
- LA2A
- 1176LN
- 1176SE
- Pultec-Pro
- Fairchild
- Dreamverb
- Cambridge
- RealVerb-Pro
- Pultec
- CS-1
- Nigel

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ha, hvor sjovt. Det er faktisk præcis den samme plugin park jeg har til mine 2 UAD-1 :)
Der er rigtig mange lækre ting, jeg mangler ihvertfald ikke noget.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, ville være dejligt at høre om det er noget du får noget ud af eller hvordan, om et halvt års tid eller lignende. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

f*ck hvor fedt og twisted!!!!


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:f*ck hvor fedt og twisted!!!!
Helt klart lækkert ja. :)
Det har præcis den karakter jeg elsker ved især Drum n Bass, måden alle lydene er mixet/produceret/processeret på. Det hele ligger og smadrer ud af højtalerne konstant, på så fed en måde som det overhovedet kan gøres. Stilen er lidt en blanding mellem noget Apex og Spor eller den stil, bare lidt mindre atmosfære over det og lidt flere "techy" lyde, samt et pift af Pendulum med de der halvfrække melodier. Good find. :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Update:

Jeg går for tiden og tænker på om jeg skal ligge mit musik liv om. I den forstand at jeg føler at jeg i min nuværende situation ikke har optimale forhold.

Lige nu står alt mit grej nede i min butik. Faktisk står det ude køkkenet i den ene side. Det betyder at jeg SKAL blive nede i min butik og producere. Nu er det godt nok min butik, men når jeg bliver dernede fra morgen til sen aften de dage jeg sidder ved musikken, er der en underlig følelse af at jeg "aldrig" kommer hjem og slappe af.
En anden ting er, at jeg har en del hardware som fylder. Synths - 2 skærme osv. Jeg må bare erkende at jeg efterhånden ikke bruger mine HW synths særlig meget længere. Min MOOG V. er slet ikke det værktøj jeg håbede på det ville være. Faktisk er jeg efterhånden blevet lidt skuffet over synthen. Den jeg bruger mest er altså min Virus TI pga. VSTi integrationen. - Det må altså bare betyde at jeg har det bedst med software.

Så jeg går og overvejer om jeg skal hoppe på en iMAC med 27". Evt. installere windows på den, og arbejde videre i Cubase. Eller også er der muligheden med Logic. Men jeg er sgu efterhånden blevet meget gode venner med Cubase. En anden ting jeg stadig går og tænker over er: Får jeg i virkligheden mindre problemer med crashes + Cubase der rent faktisk ikke kan lukke rigtigt (jeg skal altid genstarte PCen når jeg vil lukke. Cubase "hænger" når jeg lukker) hvis jeg køber en MAC. Det er jo det mange påstår eks. herinde. Men er det i virkligheden ikke bare et software spørgsmål. Ka det være at Logic er en mere stabil sequencer i virkligheden? - Jeg ved det ikke, og det lader til at rigtig mange har nogle underlige bugs i deres DAW opsætning. Altså småting i den ene eller anden kategori. Og måske er det bare sådan???
En anden ting er at min Virus TI kører fint når jeg starter op på et nyt projekt, og tilføjer den som instrument. Dvs. at automation ting bare kører derudaf når jeg er igang med det nye projekt. Gemmer jeg så projektet, og åbner næste gang, ja så er mine automation ting lige pludselig f*cked op.
Og sådanne underlige fejl er jeg ved at være godt træt af. Hvorfor fanden ka det ikke bare spille, så man kan nøjes med at tænke kreativt når man "arbejder".
Og så er spørgsmålet om jeg skal skille mig af med alle mine HW synths på nær Virus TI.
De andre synths er: Virus B / Roland JP8080 / Waldorf MicroQ / Waldorf Pulse / MOOG Voyager

Det fede ved at sidde nede i butikken er, at jeg kan fyre op uden at nogen klager.

Jeg er lidt i syv sind, og ved ikke rigtig om det er den rigtige beslutning. Men jeg tror det. - Det at kunne sidde "hjemme" i underhakkere og klimpe musik tiltaler mig. Det kombineret med et optimeret workflow tror jeg umiddelbart selv ville gøre mig mere kreativ.

-----------

Har iøvrigt også lige lavet et lille stemningsfyldt Trance mix. Det var nu egentlig bare lige lidt til bilen. Men i kan hente mixet her: http://dl.dropbox.com/u/1761155/Rahbek% ... %20Mix.mp3

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er glad for at jeg har mine ting herhjemme, sådan at hvis der kommer en idé frem så kan jeg lave på det indenfor 5 minutter. Nu ved jeg ikke hvor højt du mener med at kunne fyre op, men nu bor jeg i lejlighed, hvor man nærmest kan høre hvis naboen hoster inde ved siden af, så jeg er vant til at hvis det skal være rigtig højt spiller og arbejder jeg i hovedelefoner. Tilgengæld kan jeg heller ikke li' at spille for højt når jeg arbejder. Har det nemmere ved at lytte til tingene hvis det er på et rimeligt lydniveau.
Omkring dine synths, så synes jeg helt klart du skal sælge dem, og få de penge ud af dem du nu kan få, og glæde andre der vil få mere ud af dem. :) Jeg er ikke en eventuel køber, netop fordi jeg har det på samme måde som dig. Gammeldags midi stinker big time i vores tid IMO. Det tager for lang tid at sætte ting op og der er ikke noget rigtigt GUI på computerskærmen. Det er jo stadig dejligt at tweake sig til lyden på HW-udgaven af Virus'en, men jeg ville ikke ha' den hvis ikke det var for VSTi integrationen.
Ang. at dit system kører skod, så er det er lidt svært umiddelbart bare sådan lige at sige om det er software eller hardware relateret. Hvis du har en masse PC-licenser allerede som du ikke kan få til Mac uden at skulle købe dem igen, ville jeg nok tøve med at gå over på Mac'en, men hvis ikke, så kunne det godt være det var en fed idé at gå på en iMac. De ser nu lækre ud, og spec mæssigt ligner de jo rigtige arbejdsheste.. :)

Medlemsavatar
kokken4800
Medlem
Indlæg: 2511
Sted: Nykøbing Falster

Indlæg af kokken4800 »

Er også glad for at have mit herhjemme.

Et par skridt og man kan falde om på sofaen.
Ville dog helst ha studie i Kbh, da størstedelen af mine artister og kunder derfra
http://www.diximusic.com - [b]International site for our label, and recording studio[/b]
[b]Worldwide digital music distribution[/b]
http://www.art-book.dk - [b]Booking - Management & Events[/b]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det der crasher på din pc er højest sandsynligt hverken cubase eller windows, det er alle de andre små programmer/gadgets/widgets osv som gør maskinen ustabil. Køb en ny maskine og dediker den udelukkende til cubase og køre internet osv. på en anden...

Men nej, jeg ville godt nok ikke synes at det var optimalt at skulle bruge så meget tid i de samme omgivelser.

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Rahbek78 skrev:
Uncite skrev:Nice. Hvilke plugins følger med? :)
- VU VCA
- LA-3A Audio Leveler
- Neve 88RS
- Helios Type 69 EQ
- Neve 1081 EQ & 1081SE EQ
- Neve 33609 & 33609SE Compressor
- Neve 1073 EQ & 1073SE EQ
- Roland RE-201 Space Echo
- Precision Multiband
- Precision Equalizer
- Precision Limiter
- Roland Dimension D
- Roland CE-1
- Plate 140
- LA2A
- 1176LN
- 1176SE
- Pultec-Pro
- Fairchild
- Dreamverb
- Cambridge
- RealVerb-Pro
- Pultec
- CS-1
- Nigel
CAMBRIDGE er the shit!

og ligeså er Precision serien...! Den jhar jeg bare ikke råd til lige nu, desværre... Dreamverb er mit weapon of choice når jeg laver reverb FX build ups :) love it!
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Lille update:

Jeg har formentlig lidt tid i overskud i weekenden... Så regner med at kaste mig ud i det jeg vel egentlig har det allerbedst med. TRANCE! :)

Wavetraxx har en konkurrence kørende på Vengeance forummet, og jeg synes egentlig meget godt om nummeret... Det er dog uden vokal, hvilket irriterer mig en lille smule. Men omvendt så er det jo "back 2 basics". Dvs. lave nogle dejlige lyde, og et herligt break osv. - Så liiige lidt væk fra alt det electro/house halløjsa jeg har leget med det sidste halve år.

Delay & reverb!! Here i come!! :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rahbek78 skrev:Wavetraxx har en konkurrence kørende på Vengeance forummet, og jeg synes egentlig meget godt om nummeret... Det er dog uden vokal, hvilket irriterer mig en lille smule. Men omvendt så er det jo "back 2 basics". Dvs. lave nogle dejlige lyde, og et herligt break osv. - Så liiige lidt væk fra alt det electro/house halløjsa jeg har leget med det sidste halve år.
Har du link til den konkurrence?


Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Apropos crashes laver min Cubase en skidt på min XP maskine (godt nok quadcore etc) i studiet. Jeg har lige købt en windows 7 der skal smides på den her i weekenden :)

Jeg har installeret og brugt Cubase 5 på min (kraftige) laptop med windows 7 et stykke tid og jeg har slet ikke oplevet nogle problemer som dem jeg har på den i studiet. XP har (ifølge mig) et problem med at det bliver bloated, langsomt og og problematisk over tiden., hvilket Windows 7 ikke virker til at have hang til (Jeg har kørt windows 7 længe før det udkom i Danmark, både som release candidate og så med den endelige engelske udgave som jeg får fordi jeg har MSDN AA gennem universitetet. Og den her maskine bliver altså brugt rigtigt meget til rigtigt mange ting).

Er helt enig med Uncite, problemet næsten helt sikkert ikke hardware eller Cubase relateret. Køb en ny maksine (eller ryd din gamle) og installer en ren Windows 7. Få fat i de nyeste drivere og versioner af dine vst'er og så er jeg ret sikker på at du ikke får lignende problemer. Det er ihvertfald værd at forsøge. Maskinen skal bruges næsten udelukkende til musikproduktion, men installerer en Linux i en Virtual Box i tilfælde af at jeg vil lave andre ting.

En anden ting er at windows 7 er et langt mere moderne operativsystem der kan bruge f.eks hukommelsen noget mere effektivt, og der er masser af andre fordele.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

fjolle skrev:Apropos crashes laver min Cubase en skidt på min XP maskine (godt nok quadcore etc) i studiet. Jeg har lige købt en windows 7 der skal smides på den her i weekenden :)

Jeg har installeret og brugt Cubase 5 på min (kraftige) laptop med windows 7 et stykke tid og jeg har slet ikke oplevet nogle problemer som dem jeg har på den i studiet. XP har (ifølge mig) et problem med at det bliver bloated, langsomt og og problematisk over tiden., hvilket Windows 7 ikke virker til at have hang til (Jeg har kørt windows 7 længe før det udkom i Danmark, både som release candidate og så med den endelige engelske udgave som jeg får fordi jeg har MSDN AA gennem universitetet. Og den her maskine bliver altså brugt rigtigt meget til rigtigt mange ting).

Er helt enig med Uncite, problemet næsten helt sikkert ikke hardware eller Cubase relateret. Køb en ny maksine (eller ryd din gamle) og installer en ren Windows 7. Få fat i de nyeste drivere og versioner af dine vst'er og så er jeg ret sikker på at du ikke får lignende problemer. Det er ihvertfald værd at forsøge. Maskinen skal bruges næsten udelukkende til musikproduktion, men installerer en Linux i en Virtual Box i tilfælde af at jeg vil lave andre ting.

En anden ting er at windows 7 er et langt mere moderne operativsystem der kan bruge f.eks hukommelsen noget mere effektivt, og der er masser af andre fordele.
Bliver det 32 eller 64 bit?

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Indlæg: 1369
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

64bit windows 7 men 32bit Cubase. Desværre er et par af mine VST'er 32bit stadigvæk, og det lyder ikke til at det skulle køre 100% endnu med den VST-Bridge (Men de fleste af producenterne bag vst'erne har tilgængæld lavet 64 udgaver, så det er et spørgsmål om tid). Men der er intet i vejen med at køre 64bit windows, den fandt alle mine usb-midi controllere af sig selv og installerede drivere, og det kører perfekt med cubase. Har slet ikke haft problemer med at køre på windows 7 64 endnu, hverken hardware eller software mæssigt (kører med 64bit på min bærbare også).

Faktisk bliver jeg gang på gang overrasket af hvilke enheder windows 7 genkender og selv installerer vha. Windows update heh.

Og damn hvor er det dejligt at få ALT lagt i orden. Jeg tog så lidt backup som muligt og formatterede alle 3 drev, og nu bliver alt installeret i seneste nye version og alt bliver kategoriseret og installeret ordenligt. Det var ganske enkelt forfærdenligt før pga. flere ting som at jeg først begyndte med cubase efter et stykke tid osv. Nu kategoriserer jeg alt (ved at lægge dem i de rigtige stier inden i steinberg\cubase5\vstplugins\KATEGORI) så man nemt kan finde det i menuerne osv. Og så skal alt (controllere osv) sættes op som jeg vil have det en gang for alle.

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Hmm.... Jeg må se hvad jeg finder med musik-halløj i fremtiden... Men rart med alle de gode tips! takker!

Iøvrigt blev det ikke Wavetraxx der røg i maskinen. Er igang med at remixe John Miller´s nye track "steampunked" som vist nok får release på Michael Splint´s label GoodStuff...

Har lige været igang i 5 timer. Men nu er jeg sgu lidt ør i knoppen, så fiser hjem af nu her... :)

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Og for lige at blive ved det med PC setup.

Nu ville jeg lige åbne det projekt jeg gik igang med igår. Men men, nu hænger Cubase når den skal loade det. Den hænger fast lige i starten hvor den skriver "loading STEREO OUT".
Det skal siges at det ikke er første gang. Og jeg ved at jeg ved at genstarte og prøve igen kan være heldig at den så gider. Men for satan da osse, hvor er det demotiverende!!!!! ARGH! :evil:
Og jeg kan mærke at sådanne ting går mig mere og mere på. Sådan er det vel at blive gammel og knotten... :? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er for stenet når sådan nogle ting skal påvirke ens kreativitet....... :/

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Indlæg: 1061
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Håber en kyndig MAC bruger kigger forbi her:

Jeg er nødt til at have et en entydigt svar på om det holder 100% vand at køre bootcamp + win xp 32bit + Cubase på en iMac. - Jeg er meget tæt på at købe en iMac 27". Men så skal den også kunne fungere 100% problemfrit mht. det bootcamp halløj. Der må bare ikke være et eneste "men du ska være opmærksom på at...". Altså, Mac´en skal altså kunne køre gnidnings-frit med Win XP.
Og det der med at hoppe på logic, bliver ikke en realitet lige nu. Fandt eks. ud af at man IKKE kan styre effekter via MIDI i Logic. Og jeg bruger faktisk MIDI control på en del af mine effekter. Så det bliver noget med at jeg evt. investere i Logic på et tidspunkt, og så begynder jeg måske stille og roligt at udforske.

Kloge MAC brugere! I need your great wisdom! :)

Nyt svar