Engelsholm Højskole/Elektronisk Musik

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Re: Engelsholm Højskole/Elektronisk Musik

Indlæg af david mondrup »

Christoffer I. N. skrev:Ja det var sgu da fedt og en god statistik! :)
Jeg har så ikke helt styr på hvor mange af vores tidligere elever der er kommet gennem det samme nåleøje, men det er mindst 3 som jeg har haft kontakt med de seneste dage. Så måske, Ludvig, er der i virkeligheden mere belæg for at omdøbe Sonic College til Engelsholm College ;-) .
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

HA, det vil jeg fortælle dem, når jeg kommer derned. We're taking over the world!
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er endnu en god dag på Engelsholm. 4 nuværende elever søgte ind på Sonic College. Alle 4 kom til optagelsesprøve. Og alle 4 er i dag blevet optaget! Tillykke til Nicolai, Danni, Ludvig og Tobias fra den stolte lærer!

- dertil kommer så i øvrigt de tidligere elever der også er blevet optaget, som jeg endnu ikke har overblik over, men det kommer. Og de 7 tidligere elever der allerede studerer på Sonic College.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!! Tillykke! :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er august, og vi er ved at glæde os til at tage imod de 16-17 elever der i skrivende stund er meldt til på Elektronisk Musik fra på torsdag. Jeg har faktisk ikke lige styr på om det inkluderer nogle af jer, men I kan jo give jer til kende her ..

Ellers kan jeg, vist uden at bryde nogen tavshedspligt, afsløre at holdet bl.a. består af 2 nordmænd, en franskmand og en nepaleser. Alderen ligger fra 18-28. 4 af dem har gået på Engelsholm før. Og én af dem er af hunkøn, hvilket er en noget sløjere repræsentation end de seneste to semestre, men meget repræsentativt for de semestre der gik forud for den tid. Så selv om jeg synes der er ved at være elever nok, så kunne vi godt tåle nogle flere af kvindekønnet.

Vi glæder os til at se jer!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

david mondrup skrev:Det er august, og vi er ved at glæde os til at tage imod de 16-17 elever der i skrivende stund er meldt til på Elektronisk Musik fra på torsdag. Jeg har faktisk ikke lige styr på om det inkluderer nogle af jer, men I kan jo give jer til kende her ..

Ellers kan jeg, vist uden at bryde nogen tavshedspligt, afsløre at holdet bl.a. består af 2 nordmænd, en franskmand og en nepaleser. Alderen ligger fra 18-28. 4 af dem har gået på Engelsholm før. Og én af dem er af hunkøn, hvilket er en noget sløjere repræsentation end de seneste to semestre, men meget repræsentativt for de semestre der gik forud for den tid. Så selv om jeg synes der er ved at være elever nok, så kunne vi godt tåle nogle flere af kvindekønnet.

Vi glæder os til at se jer!
Jeg er en af de kommende elever, som glæder sig enormt til vi rammer torsdag :-D Bliver virkelig spændene ! Og fedt holdet også inkludere elevere fra udlandet :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hej Bjørn - du er så hjertelig velkommen. Vi ses på torsdag!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Vi er nået til remix ugen i efteråret 2013. Af og til griber vi en interessant konkurrence på nettet, af og til griber vi ind i vinylsamlingen for at finde materiale, af og til forholder vi os lidt flydende til hele remixbegrebet - og af og til (oftest) er der folk der gerne vil donere et eksklusivt nummer til lige præcis dette hold. Det sidste er tilfældet i denne omgang, hvor vi har fået lov at remixe den kommende single fra Rumpistols kommende album, endnu inden noget af det er udgivet eller hørt udenfor Jens "Rumpistol" Christiansens studie. Det er lidt af et scoop, og remix filerne er fede og meget inspirerende.

For at sætte ekstra trumf på, kommer Jens Rumpistol selv til Engelsholm på torsdag og fredag for at gæsteundervise. Dermed kan han også selv komme til at høre remixene, og give sine kommentarer.

Og så holder han jo også lige denne her præsentation af sit kommende album, hvilket bliver første chance for at høre pladen:

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=26&t=57899


Det glæder jeg mig personligt meget til.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jens Berents Christiansen aka Rumpistol er gæstelærer i dag og i morgen på Engelsholm Højskole. Eleverne remixer Jens' kommende single, Asleep, der udkommer 18/11:

Billede
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tilmeldingerne strømmer ind til forårsholdet. I skrivende stund er der 17 tilmeldte på det elektroniske musikhold
- aldersfordelingen er 18-65
- 8 af dem er danskere
- 9 er udlændinge fra hhv. Norge, Island, USA, Japan og Frankrig
- 2 af dem er kvinder
- et ukendt antal af dem er lydmaskinebrugere - vil I give jer til kende?

Vi har sådan set ikke brug for flere for at få et godt hold op at køre, men der skal nu nok melde sig nogle alligevel. Skulle jeg ønske mig noget af dem, er det flere af hunkøn - omend alle er velkomne..

Til gengæld er der nogle af de andre linjer, især de nyere, der godt kunne bruge enkelte flere elever. Det gælder f.eks. vores umanerligt seje linje for Foto og VJing (live visuals): http://www.engelsholm.dk/lange-kurser/foto-og-vjing/

Vores designlinje, Formlab (en sammenlægning af de tidligere linjefag keramik og glas), har også flere ledige pladser: http://www.engelsholm.dk/lange-kurser-f ... ab-design/

Så spred ordet til dem I kender.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Er det ofte I har udenlandske elever? Foregår undervisningen altid på engelsk?

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Christoffer I. N. skrev:Er det ofte I har udenlandske elever? Foregår undervisningen altid på engelsk?
Ja og ja (hvis der er udlændinge tilstede i undervisningen)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

I dette semester (hvor Ludvig af gode grunde ikke er med - han er jo overgået til videregående uddannelse, det skarn) har vi faktisk af og til kørt med undervisning på dansk, og en af eleverne har så simultan oversat til engelsk for de 1-2 tilstedeværende elever der ikke kan dansk. I sidste uge, da vi havde Rumpistol som gæstelærer 2 dage, sad Johannes og jeg på skift og oversatte. Men ja, i praksis ender vi ofte med at snakke meget engelsk.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Hva? Udvikler I jer i mit fravær?? I er vidst selv nogle skarn ;)
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Skærmbillede 2013-11-29 kl. 21.48.35.png
Skærmbillede 2013-11-29 kl. 21.48.35.png (38.21 KiB) Vist 7580 gange
Højskolekrise? Ikke her!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Vores nærmeste konkurrent, Performers House, er desværre ikke mere: http://performershouse.dk/page1219.aspx

Selv om vi selvfølgelig har slåsset om de samme elever, så har de seneste år vist at der rigeligt er nok interesserede til to højskoler med elektronisk musik, og Performers House har tilbudt en anden vinkel på faget end vi har, og har derfor suppleret hinanden godt. Det gør mig ondt på vegne af de to lærere på linien i Silkeborg - Stefan Kvamm og Jakob Meyland - og også på vegne af de elever der havde håbet på at blive undervist af dem her i foråret. Jeg ville ønske jeg kunne sige at de skuffede elever er velkomne på Engelsholm, men det er ikke ren løgn og pral når vi siger at alt er udsolgt her i foråret. Til næste efterår kan vi tage imod folk igen. Og ellers er man selvfølgelig velkommen til at melde sig til og blive skrevet på ventelisten.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Er på uddannelsesmesse i Herning onsdag og torsdag på Engelsholm standen. Kig forbi og få en sludder for en sladder om at gå på kreativ højskole. http://www.uug.dk/
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Status på efterårsholdet 2014: 15 ud af 20 pladser er optaget. Er du blandt de 5 sidste? Se hvad der kommer til at ske her: http://engelsholm.dk/kurser/elektronisk ... isk-musik/
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:Status på efterårsholdet 2014: 15 ud af 20 pladser er optaget. Er du blandt de 5 sidste? Se hvad der kommer til at ske her: http://engelsholm.dk/kurser/elektronisk ... isk-musik/
Efter at have kigget på tilmeldingsstatus kan jeg hermed afsløre at der nu helt officielt er udsolgt på elektronisk musik i efterårssemesteret. Et par stykker af de tilmeldte har dog pladserne på hold et par dage, så der er stadig et realistisk håb om at komme med hvis man bliver en af de første på ventelisten.

Det er sgu en OK fornemmelse at gå på sommerferie med.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nu pralede jeg i går med, at den elektroniske musiklinje på Engelsholm Højskole har udsolgt til efteråret. Men har man lyst til at gå på højskole på et slot, og beskæftige sig med digital kreativitet på en måde som kun Engelsholm tilbyder, så er der stadig et par ledige pladser på Foto/VJing linjen.

http://engelsholm.dk/kurser/foto-og-vjing/
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har nogen gange skrevet herinde og advaret om at der var ved at være udsolgt til næste semester, så dem der går og overvejer det kan nå at få bestemt sig. Men denne gang har jeg ikke nået det - i dag blev den sidste plads til forårssemesteret 2016 på Elektronisk Musik på Engelsholm Højskole solgt. Man kan komme på en af de andre linjer (f.eks. Sangskrivning). Eller man kan komme på venteliste til Elektronisk Musik.

Er nogen af pladserne gået til lydmaskinister?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Af ren og skær nysgerrighed: Hvor længe har du undervist i elektronisk musik? :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Siden 2001 på Århus Produktionsskole. Fra 2003 på Vestbirk Højskole, og fra 2007 på Engelsholm.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Smukt!
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Nyt svar