Engelsholm Højskole/Elektronisk Musik

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Re: Engelsholm Højskole/Elektronisk Musik

Indlæg af david mondrup »

Jeg har set en liste over de foreløbige tilmeldinger til efterårsholdet, der starter 16. august. Der er pt. 10 tilmeldte på Elektronisk Musik, hvilket lover helt fint. Når vi lige nu har et hold på 21 elektroniske elever, kan jeg vist roligt sige at der er plads til flere end de 10, men det kommer der garanteret også.

Et helt særligt kendetegn for efterårets elektroniske tilmeldinger indtil videre er, at kønsfordelingen er lige. Det har jeg ligegodt aldrig været ude for før. Jeg har før haft flere rene drengehold, og selv blandt de nuværende 21 elever er der kun én pige. Men jeg går meget ind for at elektronisk musik er for alle, og glæder mig over at det på de hidtidige tilmeldinger altså står 5-5 mellem kønnene.

Hvis du har lyst til at være med på dette potentielt helt specielle hold, så er der som sagt stadig plads. Tjek ind om www.engelsholm.dk for detaljerne.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Højskolen har fået tilknyttet en elevstøttefond, der har til formål at støtte folk der gerne vil på Engelsholm, ved at hjælpe jer med elevbetalingen. Fonden kan med andre ord betale en del af dit ophold.
Fonden, der bestyres uafhængigt af selve højskolen, er startet ud med lidt startkapital fra diverse arrangementer vi har haft, og har derved allerede delt penge ud til enkelte elever på det nuværende hold. Men nogle særdeles gavmilde donationer gør det muligt for fonden at tilbyde støtte til en noget bredere flok.

Læs mere og ansøg evt. her: https://www.engelsholm.dk/idd465.asp
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

Hej David

Højskolen har et tilbud på 3.000,- kørende her på Lydmaskinen.

Billede
Billede
Billede


Jeg går ud fra at det er dette stævne der er tale om. (sakset fra jeres hjemmeside)

• Engelsholmstævnet 29.7-6.8.

- Indkvartering i eget telt: : 5100 kr.
- Indkvartering på flersengsværelse: 5500 kr.
- Indkvartering på enkeltværelse: 6500 kr.

Prisen for korte kurser indbefatter undervisning, kost, logi, sengelinned og håndklæder.


Er det rigtigt at man kan få hele 9 dage for 3.000,- Jeg går ud fra at det i det tilfælde er i telt, vil prisen så for flersengsværelse være 3.400,- ?

Kan man nå det endnu eller er der fuldbooket allerede?


Rip

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hej Rip - tak for interessen.

Tilbuddet gælder ganske rigtigt det kursus, du har fundet, men kun for tilmeldinger til electronica holdet, der som det eneste endnu mangler nogle elever. Alle andre hold er fult booket op - hvilket jo også fortæller at at det bliver 9 dage med masser af mennesker.

Hvilken type indkvartering tilbuddet gælder, kan jeg ikke lige sige, men du er velkommen til at sende en mail til engelsholm@engelsholm.dk og spørge; den mail går også direkte til forstander Jakob Bonderup, der samtidig er kursusleder på stævnet, så du kan få relevant svar med det samme.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Jakobbonderup
Medlem
Indlæg: 3

Indlæg af Jakobbonderup »

Den elektroniske workshop på Engelsholmstævnet er med Bjørn Svin og Spejderrobot som gennemgående instruktører/inspiratorer, samt gæsteundervisning af bl.a Pflum, Ari Myers(US) m.fl.
Vi giver denne særpris til særligt invitererede (eks.vis Lydmaskinens brugere) og prisen på 3000,- dækker mad, undervisning og overnatning på 2-4 pers. værelse.
Det bliver en eksklusiv feinschmecker workshop i en helt outstanding ramme :-)

Skriv evt til mig på jakob@engelsholm.dk

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

Jakobbonderup skrev:Skriv evt til mig på jakob@engelsholm.dk
Done! ;)


Rip

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

Blev i helt væk?


Rip

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jakob fortalte mig at han havde fået din mail --- det mest effektive vil nok være at vente på hans svar, evt. rykke ham via mail.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

Fino og tak David :)


Rip

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

- og det er selvfølgelig helt i orden at spørge her. Blot ved jeg, at Jakob er væsentligt mere til stede på sin mail end på Lydmaskinen ;) .
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:Bliv min kollega: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=25&t=51389
- og processen er ovre. Det har været svært; ikke fordi interessen ikke har været til stede, og heller ikke fordi vi er blevet oversvømmet med dårlige og tidskrævende ansøgere; men simpelthen fordi, de ansøgninger vi har fået, bl.a. fra et par stykker af jer her på forummet, har været dybt interessante og meget kvalificerede. Så bare det at begrænse os til at vælge 4 ud til samtale var svært. Og derefter at vælge mellem de 4 var næsten umuligt. Men det endte, og, er jeg sikker på, endte rigtig godt. Jeg glæder mig til efter nytår at arbejde sammen med

Johannes Smed

Her på forummet kendt som eberl42

Johannes er pt. i vælten som producer for bl.a. Soffie Viemose og Sofia Hedia (og har også projekter i gang med folk der ikke næsten hedder Sofie ... )

Hvis man har lyst til at blive undervist af Johannes og mig, samt et gæstelærerteam der pt. tæller Spejderrobot, Band Ane og Andreas Busk, er man mere end velkommen her fra januar 2013 og fremadrettet. Se mere på http://www.engelsholm.dk/lange-kurser/e ... isk-musik/, og tilmeld dig derefter på http://www.engelsholm.dk/tilmelding/til ... ge-kurser/

Hip!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Vi synes selv vi stiller med et rimelig kompetent lærerhold pt: http://www.engelsholm.dk/kalenderarrang ... isk-musik/
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

I mangler da mig :dollargrin:
Deaktiveret

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Vi må jo sætte grænsen et sted ... ;-)

Jeg sidder i disse uger og er i gang med at planlægge vores studietur i uge 16. Lige som sidste år går turen til Reykjavik:
Vi skal bl.a. besøge Bedroom Community, et af verdens toneangivende pladeselskaber indenfor både elektronisk musik, kompositionsmusik og singer/songwriter, og især de mange fusioner der kan opstå i mellem disse. Det er stedet der har stået for produktion og udgivelse af bl.a. Nico Muhly, Sam Amidon og Ben Frost, ligesom Oneohtrix Point Never har siddet deroppe den seneste tid og mixet nyt album.
Vi skal også besøge kunstakademiets linie for elektronisk komposition. De har gang i mange eksperimenter indenfor generativ musik, og har bl.a. lavet algoritmen der komponerer musikken i Eve Online.
Vi skal ud og spille i byen, der har et af de mest progressive musikmiljøer i Europa pt.

Og så skal vi selvfølgelig også ud og opleve naturen, og lade os inspirere af det.

Det bliver fedt, og jeg glæder mig!

Samtidig er der i disse uger praktikanter fra DIEM/konservatoriet. Eleverne undervises pt. af Natal Zaks aka Aebeloe, som jeg også selv underviser i pædagogik på DIEM. Derudover er der gang i et crossover hold mellem sangskriverne og de elektroniske, der undervises af Nikolaj de Haan (kendt fra lydmaskinen ;-) ), Soffie Viemose og Steffen Lundtoft - alle sammen er 2. års studerende på Det Jyske Musikkonservatorium. Det er spændende, både for os faste lærere og for vores elever, at opleve hvordan andre griber det an, når der skal laves spændende og lærerige projekter.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så må jeg sgu lave mit eget kursusforløb :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

garcia skrev:Så må jeg sgu lave mit eget kursusforløb :)
Jeg tror da, du skal være velkommen som gæstelærer en uges tid i sangskrivning?
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Der er lige en halv time til overs på KEX Hostel i Reykjavik, hvor vi bor med 57 elever og 5 lærere i denne uge. Vi har spillet koncerter på byens to hippeste steder;
- vores sangskriverlinje holdt en dejlig koncert på spillestedet Faktory i forgårs sammen med de to lokale stjerner Lára Runars og Myrra Roos:
- og de elektroniske musikelever (mine elever!) lagde Harlem Bar ned i går aftes i et sæt, der inkluderede alt fra live-looped cello og minimalistiske field recordings til ren Crazy Daisy DJing, alt sammen akkompagneret af eleverne fra vores nu fungerende VJing linje på live visuals. Stor aften!

Derudover har jeg bl.a. haft mine elever med ude at besøge Kunstakademiets linje for elektronisk komposition - et sted lidt a la DIEM. Vi har været ude at se et par studier i går i havneområdet, og hilst på folk fra bl.a. FM Belfast og Múm - nogle af de bands der kommer lige efter Björk og Sigur Ros når det handler om at markere Island på det musikalske verdenskort. Og om en times tid står vi på bussen for at tage ud til Bedroom Community, et kombineret studie og pladeselskab. Her skal vi bl.a. møde Valgeir Sigurdsson, hovedmanden bag Bedroom Community og producer og samarbejdspartner for bl.a. Björk, Feist, Ane Brun m.fl. - listen er lang. Bedroom Community anses for at være et af de hippeste steder indenfor mødet mellem electronica, kontemporær klassisk, og singer-songwriter. Vi glæder os meget!

Vi slutter af med endnu en koncert her på KEX Hostel (der også er et af de hippe spillesteder og hangouts i byen - et par af vore elever rendte på Tina Dickow i baren forleden ... ) i morgen aften, inden vi søndag tager forbi Den Blå Lagune på vej ud til lufthavnen, og er tilbage på Engelsholm Slot sent søndag nat.

Der er tidspunkter hvor det er sjovt at være højskolelærer, og så er der tidspunkter hvor det er rigtig sjovt. Det her er vist et af de sidstnævnte.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

david mondrup skrev:Der er lige en halv time til overs på KEX Hostel i Reykjavik, hvor vi bor med 57 elever og 5 lærere i denne uge. Vi har spillet koncerter på byens to hippeste steder;
- vores sangskriverlinje holdt en dejlig koncert på spillestedet Faktory i forgårs sammen med de to lokale stjerner Lára Runars og Myrra Roos:
- og de elektroniske musikelever (mine elever!) lagde Harlem Bar ned i går aftes i et sæt, der inkluderede alt fra live-looped cello og minimalistiske field recordings til ren Crazy Daisy DJing, alt sammen akkompagneret af eleverne fra vores nu fungerende VJing linje på live visuals. Stor aften!

Derudover har jeg bl.a. haft mine elever med ude at besøge Kunstakademiets linje for elektronisk komposition - et sted lidt a la DIEM. Vi har været ude at se et par studier i går i havneområdet, og hilst på folk fra bl.a. FM Belfast og Múm - nogle af de bands der kommer lige efter Björk og Sigur Ros når det handler om at markere Island på det musikalske verdenskort. Og om en times tid står vi på bussen for at tage ud til Bedroom Community, et kombineret studie og pladeselskab. Her skal vi bl.a. møde Valgeir Sigurdsson, hovedmanden bag Bedroom Community og producer og samarbejdspartner for bl.a. Björk, Feist, Ane Brun m.fl. - listen er lang. Bedroom Community anses for at være et af de hippeste steder indenfor mødet mellem electronica, kontemporær klassisk, og singer-songwriter. Vi glæder os meget!

Vi slutter af med endnu en koncert her på KEX Hostel (der også er et af de hippe spillesteder og hangouts i byen - et par af vore elever rendte på Tina Dickow i baren forleden ... ) i morgen aften, inden vi søndag tager forbi Den Blå Lagune på vej ud til lufthavnen, og er tilbage på Engelsholm Slot sent søndag nat.

Der er tidspunkter hvor det er sjovt at være højskolelærer, og så er der tidspunkter hvor det er rigtig sjovt. Det her er vist et af de sidstnævnte.
Billede

Rip

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

4 af de nuværende elever på Engelsholm Højskole har søgt om optagelse på Sonic College. Og alle 4 er kommet gennem det første nåleøje og er gået videre til optagelsesprøven. Held og lykke fra den stolte skole!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Til lykke. Jeg synes de har været skrappe i år. Der er et par stykker, som jeg ikke forstår er blevet afvist.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja det var sgu da fedt og en god statistik! :)

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

Burde Engelsholm måske skifte navn til Sonic Castle?
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Nyt svar