Hald's Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Re: Hald's Blog

Indlæg af bryla »

God bedring!
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

bryla skrev:
ons 22. apr 2020 13:45
God bedring!
Tak, jeg har det stadig rimelig godt, så er spændt på hvad prøven kommer til at vise og hvordan det måske udvikler sig over de næste dage.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Jeg lavede en post omkring dæmpningen i mit studie, det er nogle gamle billeder fra 2016 tror jeg, men det kan måske inspirere nogle.
viewtopic.php?p=711497#p711497
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Jeg nærmer mig fuld tid stille og roligt igen. Men selv om det kun er arbejdsgiver og kommune der måler succes sådan, så er det nu også rart at se tingene blive bedre og bedre igen.

Men det var egentlig slet ikke det som denne blog update skulle handle om..

Jeg har fået mig en Fjords Baloo lænestol i stuen, købt brugt, men den var meget billig og yderst pæn.

Billede

Men det var egentlig heller ikke den det skulle dreje sig om, men noget så simpelt som at nu når jeg sad så godt foran fjernsynet manglede jeg en controller til mit Apple TV, så jeg var så heldig at jeg kunne handle mig til en næsten ny XBOX controller til 200 kr, og den virker bare super godt.
Billede

Nu er der en hel række spil mere jeg kan spille på Apples Arcade system, og da jeg ikke er gamer, eller tæller framerate, og ikke har nogen spillecomputer, så passer det mig perfekt at kunne sætte mig behageligt tilbage, og spille lidt på TV'et, der er trods alt lidt gamer-RGB da det er et Philips Ambilight.. :dollargrin:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Men blev du så testet positiv?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:
tors 4. jun 2020 14:15
Men blev du så testet positiv?
Nej, testen viste negativ, jeg taler om optrapning af tid pga mit stress. :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Sorry - af en eller anden grund så jeg en gammel post fra din blog. Indlægget fra min side falder pænt mærkeligt i sammenhængen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Jeg har noget familie der skal giftes snart, og vi ville i den forbindelse lave noget underholdning, så vi har haft gang i sang og musik som jo skal være pinligt og sjovt. Men hvor er det fantastisk at arbejde med MIDI i Logic, jeg bruger ofte kun optaget audio, men det er da rimelig snedigt at arbejde med virtuelle instrumenter og MIDI.

Men det er da en selvfølge, tjoo.. Jeg blev bare så positivt overrasket over hvor meget tid vi sparede ved at det nemt kunne copy pastes rundt i projektet (som i ca. alla DAW's). Nice!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Det er oftest nemmest at komme med en pyller-update hvor man ønsker andres opmærksomhed eller medfølelse, og det har i været ualmindelig søde til når man har haft brug for det.

Men i dag føler jeg egentlig at det går meget, og det har det efterhånden gjort noget tid. Jeg arbejder stadig med mig selv dagligt, men føler mig på ingen måde som offer for stress lige nu selv om jeg har meget travlt i hverdagen.

Så dagens update, det kører bare super fedt, og med lidt held skal der bygget dæmpebats i weekenden, eller handles ind til det.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Godt at høre Søren! God fornøjelse med batsene... :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Fedt - Skal du arbejde videre på din .... wait for it .... Batt-cave?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:
fre 21. aug 2020 12:12
Fedt - Skal du arbejde videre på din .... wait for it .... Batt-cave?
Ja lidt, men det er hovedsageligt øvelokalet der får en større upgrade, det er omkring 55kvm. Og da jeg indspiller i det, så der mangler mere dæmpning.

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist

Indlæg af bryla »

Det var godt at høre! God weekend :)
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Gisp, opgaven med at købe delene hjem var i sig selv ret stor, det er åbenbart ikke ret meget træ i forskellige mål vi kunne få på de byggemarkeder vi kiggede. Så vi endte op med at købe plader, og save dem til i de ønskede planker. Nu skal vi så undersøge om træet skal behandles med maling, bejse, olie eller måske slet ingenting.

Status, vi har handlet ind, savet træ, og har alle fingre endnu.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Jeg glæder mig så meget til at den sidste del af projekt dæmpebats bliver færdig.

Alt træ er savet og samlet, nu mangler evt træbehandling, montering af terrænbats og stof.

Som ekstra detalje kommer der hjul og plexiglas i nogle af dem, glæder mig til at kunne vise dem frem.

C95C88F4-3784-4156-B01E-9DF67659E5E0.jpeg
C95C88F4-3784-4156-B01E-9DF67659E5E0.jpeg (1.17 MiB) Vist 143 gange

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist

Indlæg af bryla »

Det ser mega godt ud! Er misundelig på ikke at selv at kunne gøre det.
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fedt, keep us posted.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Sejt

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Vi havde 12 års bryllupsdag i søndags, det blev fejret om lørdagen med bøf og bio, hun fik blomster og jeg fik en Kalimba (hun har aldrig nogen ide om hvad jeg kunne ønske mig, for det har jeg heller ikke altid selv)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Da jeg vilbage i 2017 købte lydkort af @Smittefar fik jeg den ude kasse. Da jeg så skal hjælpe en anden med et Focusrite 2i2 Gen3 lydkort var jeg inde og læse lidt op på det, og det tydede på at der var noget bundlesoftware man kan benytte sig af når man køber deres lydkorts. Men da jeg manglede bundlekoden til mit lydkort, skrev jeg til Focusrite på Facebook og fik en bundlekode efter at have oplyst mit serienummer på lydkortet.
Så kunne jeg hente gratis plugins, og ikke mindst et instrument fra XLNaudio.

Så jeg fik lavet mig en bruger hos XLNaudio og kunne vælge ét instrument fra dem. Det blev lige en hurtig youtube sammenligning, og da jeg allerede har Keyscapes fantastiske flygel, ville jeg gerne have deres Addictive Keys - Modern Upright piano.

Det kunne jeg vælge, og hente gratis og installere, done deal.

Jeg er super begejstret!

https://www.xlnaudio.com/products/addic ... rn_upright

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Fedt - de har også sådan nogen montly freebies - Der har jeg fået fine ting.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:
tirs 15. sep 2020 10:59
Fedt - de har også sådan nogen montly freebies - Der har jeg fået fine ting.
Jeg skal vist lige holde lidt øje derinde. 😊

Nyt svar