Danish Songwriting Academy søger rektor

Har du brug for en tekniker, musiker, webdesigner, underviser eller anden ydelse så skriv her.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Danish Songwriting Academy søger rektor

Indlæg af Holger »

https://jobscenen.dk/job/rektor-til-ny-eliteuddannelse/

SIDSTE FRIST FOR ANSØGNING 30 MARTS 2020
Rektor til ny eliteuddannelse
Danish Songwriting Academy

Rektor til ny eliteuddannelse i kommerciel sangskrivning og produktion

Danish Songwriting Academy søger en rektor til ny eliteuddannelse i kommerciel sangskrivning og produktion.

Om Danish Songwriting Academy
Uddannelsen er den første af sin art i Danmark og har til formål at uddanne sangskrivereog producere inden for kommerciel musik til den danske og internationale musikbranche.
Uddannelsen er en 2-årig privatuddannelse med brugerbetaling. Uddannelsen slår dørene op for første hold studerende i september 2020. Målet er at optage 12 studerende pr. år. De studerende er typisk i alderen 18-29 år. De studerende både bor og arbejder på uddannelsesstedet i den lille landsby Vor Frue lige uden for Roskilde.
Uddannelsen bygger på skabende, praktisk arbejde forankret i det solide håndværk. Der vil være stærkt fokus på markedsføring og kommerciel udnyttelse af sange og rettigheder. Et tæt samarbejde med musikbranchen har en central placering i uddannelsen. Uddannelsen har indgået et strategisk samarbejde med Musikmakarna – en svensk eliteuddannelse, der har uddannet en lang række af sangskrivere og producere til den svenske musikbranche gennem mere end 20 år.

Rektors opgaver
Du er som rektor den centrale figur i udviklingen og ledelsen af den nye uddannelse. Dine opgaver omfatter alt fra det overordnede, strategiske arbejde til hverdagens praktiske gøremål.

Du har ansvaret for:

at fastlægge uddannelsens overordnede pædagogiske linje og sikre at uddannelsen, i en levende og kreativ hverdag, lever op til ambitionerne om at levere professionelle sangskrivere og producere til musikbranchen
at skabe et socialt miljø, hvor de studerende kan bo og arbejde under gode og trygge forhold
at ansætte og lede uddannelsens undervisere
at stå for samarbejdet med musikbranchen samt eksterne samarbejdspartnere som fx Musikmakarna, Musikby Roskilde, Roskilde kommune og øvrige interessenter
at sikre ekstern finansiering til uddannelsen
Rektors kompetencer

Vi lægger vægt på, at du har flere af følgende kompetencer:

Ledelseserfaring
Erfaring med uddannelses- eller andet pædagogisk arbejde
Erfaring med at arbejde med unge mennesker
Viden om den kommercielle musikscene og dens aktuelle trends og udviklingsmuligheder
Viden om den danske og internationale musikbranche og aktørernes respektive opgaver
Erfaring med fundraising
Din ansøgning skal vedlægges dokumentation for relevant uddannelse og arbejdserfaring.

Uddannelsen er som nonprofit foretagende etableret af en almennyttig forening, og rektor refererer til foreningens bestyrelse.

Stillingen ønskes besat 1. juni 2020, så rektor kan medvirke til at udvikle uddannelsen, ansætte undervisere og lave aftaler med musikbranchen. Undervisningen starter 31. august 2020.

Stillingen er tidsbegrænset med udløb 1. juli 2023, med mulighed for forlængelse.
Stillingen er en 30 timers stilling med løn efter aftale.

Ansøgninger mailes til ansogninger@dpa.dk.
Frist for ansøgning er mandag 30. marts 2020.

For yderligere oplysninger kan du kontakte:
(indtil 18. marts) Aage Hagen på tlf. 2614 1953 eller e-mail aagehagen@gmail.com
(fra 18. marts) Niels Mosumgaard på tlf. 2075 7537 eller e-mail niels@dpa.org

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er slet ikke kvalificeret - eller interesseret i stillingen som sådan. Men undrer mig alligevel over dette:
Holger skrev: Stillingen er en 30 timers stilling med løn efter aftale.
... stillingens karakter taget i betragtning.

For en uindviet som undertegnede, så virker det som en ledelsesstilling, hvor man kan forvente at arbejde det dobbelte eller mere?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det virker pudsigt. Min far var leder og havde "arbejde ad libitum", som stort set altid er et krav i lederstillinger.

Mon ikke lønnen er lidt for lav og de 30 timer giver mulighed for at vedkommende kan passe sit rigtige job i musikbranchen ved siden af? ;-)

Anyway, altid godt initiativ med mere fokus på musikken. Håber det får vinger.
Ledelseserfaring
Jeg tror det bliver svært at finde en person med egentlig ledelseserfaring, relevant professionel erfaring fra musikbranchen, og som gider blive ansat på bare deltid i en lederstiling i en landsby uden for Roskilde.

Argh, nu blev jeg kynisk igen. :roll:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Thomas Blackman, har alle kompetancerne, jeg ved dog ikke om han har ledelseserfaring ?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hugo skrev:Thomas Blackman, har alle kompetancerne, jeg ved dog ikke om han har ledelseserfaring ?
Og er der overhovedet plads til hans ego på Roskildekanten?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

SustainerPlayer skrev:
Hugo skrev:Thomas Blackman, har alle kompetancerne, jeg ved dog ikke om han har ledelseserfaring ?
Og er der overhovedet plads til hans ego på Roskildekanten?
Højst sandsynligt ikke :dollargrin:

Nyt svar