Leder efter et harmonium
-
- Medlem
Leder efter et harmonium
Hey alle
Leder efter et harmonium i stil med det August spiller på i den her video: https://www.youtube.com/watch?v=vzrV3OB ... rt_radio=1
Jeg ved ingenting om instrumentet dog, så ved ikke hvad jeg skal være på vagt efter, eller hvilke brands som er gode. Er der nogle herinde som har kendskab til de her instrumenter, som kan hjælpe mig lidt?
Mvh Alex
Leder efter et harmonium i stil med det August spiller på i den her video: https://www.youtube.com/watch?v=vzrV3OB ... rt_radio=1
Jeg ved ingenting om instrumentet dog, så ved ikke hvad jeg skal være på vagt efter, eller hvilke brands som er gode. Er der nogle herinde som har kendskab til de her instrumenter, som kan hjælpe mig lidt?
Mvh Alex
- david mondrup
- Lydmaskinist
- Sted: Århus
Yes. På anbefaling fra Gert Sørensen har jeg købt mit harmonium her: https://jas-musicals.com/. Det kan fint anbefales.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
- david mondrup
- Lydmaskinist
Et plus ved JAS er, at alle instrumenter er stemt i 440 veltempereret. Så ingen orientalske kvarttoneoverraskelser, som man ellers kunne risikere ved et indisk eller pakistansk instrument.
David Mondrup
-
- Medlem
Tak David! Tør man spørge hvad for en du endte med at gå på? Der er sgu mange! 

- the19thbear
- Medlem
- Sted: Roskilde
Jeg har sådan en stående hvis det skulle ha interesse.
Ikke helt det der bliver spurgt efter men stadig derhenad.
Ikke helt det der bliver spurgt efter men stadig derhenad.
-
- Medlem
Tak for buddet! Men leder primært efter noget som er helt akustisk. Havde et elektrisk harmonium på et tidspunkt og motorlyden gik i mikrofonen og sådan, så ik helt optimalt.
Ud af nysgerrighed, hvad stand er din i, og hvad er din pris?
- the19thbear
- Medlem
Der er lige en der har skrevet en PB til mig, du får lige samme svar som han fikalexdecker skrev: ↑fre 7. feb 2025 11:45 Tak for buddet! Men leder primært efter noget som er helt akustisk. Havde et elektrisk harmonium på et tidspunkt og motorlyden gik i mikrofonen og sådan, så ik helt optimalt.

Hej. Hmmm..
Jeg kan se der gik en på reverb for ca 5700kr. ( https://reverb.com/item/35337087-farfis ... cona-italy)
Men min er ikke i så god stand+mangler ben, men kan sagtens stå selv på et bord eller lign.
Tændknap foran mangler (den tænder bare når man sætter stik i).
Og mæssinggitteret sidder løst.
Derudover skal jeg ha tjekket motoren, da den larmer lidt for meget (mere end den gør i video jeg har linket til i tråden).
Ja når jeg nu skriver de her ting, kan jeg godt se at den nok ikke er helt klart til salg pt.
Med mindre du vil købe den som den er?
Reverb plejer at være lidt dyrere end DK så vidt jeg ved. Så måske en DK pris er 4700 i stedet. Og så fordi den er i den stand den er, kunne jeg sælge den for noget i stil med 32000kr?

- the19thbear
- Medlem
Der er lige en der har skrevet en PB til mig, du får lige samme svar som han fikalexdecker skrev: ↑fre 7. feb 2025 11:45 Tak for buddet! Men leder primært efter noget som er helt akustisk. Havde et elektrisk harmonium på et tidspunkt og motorlyden gik i mikrofonen og sådan, så ik helt optimalt.

Hej. Hmmm..
Jeg kan se der gik en på reverb for ca 5700kr. ( https://reverb.com/item/35337087-farfis ... cona-italy)
Men min er ikke i så god stand+mangler ben, men kan sagtens stå selv på et bord eller lign.
Tændknap foran mangler (den tænder bare når man sætter stik i).
Og mæssinggitteret sidder løst.
Derudover skal jeg ha tjekket motoren, da den larmer lidt for meget (mere end den gør i video jeg har linket til i tråden).
Ja når jeg nu skriver de her ting, kan jeg godt se at den nok ikke er helt klart til salg pt.
Med mindre du vil købe den som den er?
Reverb plejer at være lidt dyrere end DK så vidt jeg ved. Så måske en DK pris er 4700 i stedet. Og så fordi den er i den stand den er, kunne jeg sælge den for noget i stil med 3200kr?
Du er velkommen til at give et bud.

Senest rettet af the19thbear man 10. feb 2025 10:08, rettet i alt 3 gange.
- david mondrup
- Lydmaskinist
Jeg husker faktisk ikke modelnummeret - det er en del år siden. Men det ligner rigtig meget den her: https://jas-musicals.com/collections/ha ... s-portablealexdecker skrev: ↑fre 7. feb 2025 00:06 Tak David! Tør man spørge hvad for en du endte med at gå på? Der er sgu mange!![]()
David Mondrup
- david mondrup
- Lydmaskinist
JAS yder i øvrigt fremragende service. En af dronerne i mit harmonium er gået i stykker, og de har sendt mig nye stokke til at sætte i to gange, og guidet mig igennem installationen via videoopkald. Ikke at det lykkedes - det er strengt taget en værkstedskrævende reparation - men de gjorde virkelig hvad de kunne for at hjælpe mig i mål, og skulle jeg nogensinde komme forbi London med instrumentet, så tager de den gerne til reparation.
Jeg har desværre ikke kunne finde et egnet værksted i DK. Det tætteste jeg kommer på er harmonikaværksteder, og der er forskellen mellem instrumenterne alligevel for stor til at de tør binde an med det.
Jeg har desværre ikke kunne finde et egnet værksted i DK. Det tætteste jeg kommer på er harmonikaværksteder, og der er forskellen mellem instrumenterne alligevel for stor til at de tør binde an med det.
David Mondrup
-
- Forum Donator
- Sted: Lyngby RADIO
Hey David
Har du prøvet dem her?
Bare et skud i den midtjyske tåge...
Th. Frobenius & Sønner Orgelbyggeri
Grønlandsvej 9J
8700 Horsens
Danmark
CVR.Nr: 11845118
I øvrigt har jeg osse et Farfisa Pianoorgan lV til salg, hvis der bliver sug efter flere af slagsen...
Har du prøvet dem her?
Bare et skud i den midtjyske tåge...
Th. Frobenius & Sønner Orgelbyggeri
Grønlandsvej 9J
8700 Horsens
Danmark
CVR.Nr: 11845118
I øvrigt har jeg osse et Farfisa Pianoorgan lV til salg, hvis der bliver sug efter flere af slagsen...
Maximum bass - on ALL frequencies!