S: Billig(e) guitar(er)

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

S: Billig(e) guitar(er)

Indlæg af MrBacon »

Jeg har 6-7 guitarer, jeg aldrig får brugt (og aldrig er blevet brugt af mig). De fleste er ... ehh ... ikke fuld størrelse - 3/4 hedder det dét? Anyways, smid en besked, hvis det har interesse - jeg kan smide billeder og mål op, hvis det ønskes.

Der mangler stort set strenge på alle sammen. Har et par casha sæt.

Mindst 5 akustiske og 1 elektrisk .

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kunne godt være interesseret, hvis du havde en børneegnet elektrisk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Smittefar skrev:
fre 20. nov 2020 11:43
Jeg kunne godt være interesseret, hvis du havde en børneegnet elektrisk
Det er en tanglewood i hvid. Jeg kan lige tage nogle billeder senere.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Cool

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Smittefar skrev:
fre 20. nov 2020 15:06
Cool
Jeg er en idiot - det er en elektro akustisk eller wtf det hedder. Der er et lille hul i kroppen.

Her er 3 - prøver lige af tage billeder af de sidste.

Sendes på købers regning - eller kan måske afleveres, hvis du bor sådan nogenlunde i nærheden.

Elektro akustisk (tror jege) tanglewood
1.jpg
1.jpg (131.59 KiB) Vist 505 gange
Calaluna
2.jpg
2.jpg (106.28 KiB) Vist 505 gange
Noname tror jeg
_3.jpg
_3.jpg (100.53 KiB) Vist 505 gange

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Hvad skal den Tanglewood koste? Jeg er umiddelbart frisk. Jeg kan godt lave en ny slagplade til den :)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Smittefar skrev:
tirs 24. nov 2020 13:15
Hvad skal den Tanglewood koste? Jeg er umiddelbart frisk. Jeg kan godt lave en ny slagplade til den :)
Du virker reel, og jeg ved intet om guitarer andet, end de kan byttes til noget, der kan betale mine regninger ;) Hvad er sådan en værd? Mine google skills giver mig nogle voldsomme prisspring

Medlemsavatar
Kimex  
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Den mest spændende af dem er den nederste. Jeg ved ikke om det kaldes en parlour guitar. Den ligner noget fra 50-60erne ud fra stemmeskruer og strengeholder. Den bør du være opmærksom på.
Ud fra dækket tror jeg ikke den er lavet som en highend guitar. Det ligner ikke gran eller ceder. Jeg vil gætte på at det er birk. Levin brugte ofte birk. Jeg har en Levin med birk bund og sider og gran dæk. Den har ikke så meget resonans, men en meget smuk tone. jeg mener birch var meget brugt til mandoliner i sin tid.
Guitaren kan, meget vel, være solid træ. Laver man en laminat guitar ville man nok bruge gran eller ceder dæk.
Det er bare det indtryk jeg får af billedet. Man kan ofte se om guitaren er med solid bund, da åreringende ofte matcher hinanden.
Senest rettet af Kimex tirs 24. nov 2020 18:34, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Kimex skrev:
tirs 24. nov 2020 18:21
Den mest spændende af dem er den nederste. Jeg ved ikke om det kaldes en parlour guitar. Den ligner noget fra 50-60erne ud fra stemmeskruer og strengeholder. Den bør du være opmærksom på. :)
Tak. Du må gerne give lidt info om resten af mine guitarer, når jeg får smidt pics op, hvis du ved noget om dem ....

Medlemsavatar
Kimex  
Forum Donator

Indlæg af Kimex »

Jeg er medlem af en facebookgruppe som hedder Guitarsamleren. Underforstået at samle på guitar og bygge guitar.. De fleste er guitarbyggere. Der er helt sikkert nogle som ved mere om det.
Hvis du uploader nogle billeder af guitarer og detaljer kan jeg spørge dem. Det kan være stemmeskruer, for og bagside og mærkat inde i guitaren. Samt rosette. Er det elektrisk kan det være string trees, headstock, bro. Men også positionsmærkerne på f.eks. Fender Stratocaster sidder, så vidt jeg ved ens på de fleste.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Santana + taske
4.jpg
4.jpg (213.02 KiB) Vist 448 gange
Noname?
5.jpg
5.jpg (161.57 KiB) Vist 448 gange

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Nå jeg prøvede at vise V guitaren til knægten. Han var sket ikke interesseret. Han synes ikke den var Heavy nok. Så jeg springer nok over.

Jeg har tænkt en del over hvad jeg synes, den skulle koste, hvis jeg skulle købe den. Min umiddelbare tanke var 500 kr, men så skulle der være garanti for at pickupper virker. Hullet i slagpladen trækker også ned. Det er i øvrigt en standard elektrisk guitar. Det er helt almindeligt med hulrum under slagpladen.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Bump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Bumpy

Medlemsavatar
Kimex  
Forum Donator

Indlæg af Kimex »

Jeg har spurgt hos guitar samleren. Og de siger Egmond Toledo, ligner den gamle guitar mest.
https://www.google.com/search?q=egmond+ ... w_jDccXBLM

Og dette svar fik jeg ang. Santana og Tanglewood.
Hvis santanaen er fra den tidlige periode, hvor importøren fik guitarerne lavet i Japan, så er det ikke nogen dårlig guitar. og Tanglewood kan vist også klare sig over for en Egmond.

Medlemsavatar
Kimex  
Forum Donator

Indlæg af Kimex »

https://www.acousticguitarforum.com/for ... p?t=529520

George Harrisons første guitar var sådan en du har.
Det er nok ikke en super god guitar, men den er da meget interessant.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Kimex skrev:
fre 8. jan 2021 12:39
Jeg har spurgt hos guitar samleren. Og de siger Egmond Toledo, ligner den gamle guitar mest.
https://www.google.com/search?q=egmond+ ... w_jDccXBLM

Og dette svar fik jeg ang. Santana og Tanglewood.
Hvis santanaen er fra den tidlige periode, hvor importøren fik guitarerne lavet i Japan, så er det ikke nogen dårlig guitar. og Tanglewood kan vist også klare sig over for en Egmond.
Mange tak, Kimex.

Nyt svar