[SOLGT] Universal Audio Apollo Twin Duo MK1 - 3000kr

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

[SOLGT] Universal Audio Apollo Twin Duo MK1 - 3000kr

Indlæg af KristianNielsen »

Hey guys,

Da jeg står til at opgradere til UA's X-serie, har jeg ikke længere brug for min ellers trusty Apollo Twin Duo MK1.

Jeg har selv købt det brugt, og det har lidt ridser hist og pist - ses lettest på jogwheelet. Derudover er der konstant støj på kanal 1. Kanal 2 + de 4 outputs virker upåklageligt, og du kan stadig tilføje 8 ADAT-indgange, og dermed have 9 inputs. Derudover medfølger en uoriginal strømadapter.

Jeg kan se at prisen for en pæn, brugt udgave med original lader og fuldt funktionelle inputs ligger på ca 4000kr brugt, så tænker at yderligere 25% af prisen virker fornuftigt.

Der er dermed en super god bang-for-the-buck værdi, hvis:
- Du er all in-the-box og bare gerne vil bruge UA's plugins
- Alligevel vil tilslutte en ADAT-converter med dine egne pre-amps, og dermed har 9 inputs
- Vil have 2 ekstra DSP kerne (en thunderbolt duo satellite står oftest til ca 3000kr)

Derudover mener jeg at den kan bruges som volume-control hvis man i forvejen har en 19" apollo (er dog ikke 100 på dette)

Der følger ikke ekstra plugins med, men standard plugins er som følger:
Realtime Analog Classics

Included with: Arrow, Apollo Twin Thunderbolt SOLO/DUO, Apollo Twin USB, Apollo Twin MkII, Apollo Twin X

UA 610-B
UA 1176LN Legacy
UA 1176SE Legacy
Ampeg SVT-VR Classic
Marshall Plexi Classic
Precision Channel Strip (Precision Mix Rack Collection)
Precision Reflection Engine (Precision Mix Rack Collection)
Precision Delay Mod (Precision Mix Rack Collection)
Precision Delay Mod L (Precision Mix Rack Collection)
Pultec EQP-1A Legacy
Pultec-Pro Legacy
Teletronix LA-2A Legacy
Raw Distortion
RealVerb Pro

Pris: 3000kr plus fragt.

Billede
Billede
Billede
Senest rettet af KristianNielsen man 12. apr 2021 13:35, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Det er sku et godt køb!

Hvad sker der for støj i kanal 1, gælder det osse hi-z inputtet?

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Det er lidt tid siden jeg har prøvet hi-z inputtet, men jeg mener desværre også at det gælder dét. Jeg ser om jeg kan få det tjekke i aften, men er forholdsvis sikker på, at man generelt ikke skal regne med kanal 1 :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg har lige tjekket hurtigt, ved blot at sætte et stik i hi-z indgangen (har dog ikke tjekket lyden), og det nederste af de "grønne felter" lyser, så dvs. der stadig er en smule støj, men dog ikke i nærheden af "bagindgangen". Anyway, tag som udgangspunkt at input 1 ikke virker, og bliv positivt overrasket såfremt det skulle spille alligevel (eller hvis det er til at "rense" - har ingen forstand på dén del).


Nyt svar