Midas Venice F32 SOLGT

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Midas Venice F32 SOLGT

Indlæg af KlausH »

32 Kanalers top kval analog mixer med indbygget firewire lydkort og et hav af features. vil vove og påstå at det er det bedste(eneste?) bud på et 32 kanalers lydkort der er til at betale. Den interne strømforsyning er for nyligt serviceret hos High End Musikservice i Vanløse og der er omtrent halvandens års garanti på reparationen. Står i Sydhavnen :)

10.000,-
Vedhæftede filer
midas2.jpeg
midas2.jpeg (1.42 MiB) Vist 2094 gange
midas 1.jpeg
midas 1.jpeg (1.45 MiB) Vist 2094 gange
Senest rettet af KlausH tors 19. apr 2018 00:40, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Anarkand
Medlem
Indlæg: 291
Sted: NordVest

Indlæg af Anarkand »

flot :D

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Bump, stadig til salg :)

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Venter stadig på at finde et nyt hjem :)

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Bump. Er ved at være træt af at havde den stående, så giv evt et bud. Et par mindre studiemonitors kan evt. også indgå i handlen

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Undskyld - men jeg synes virkelig, at det er ærgerligt, at du ikke får den solgt. Hvad fanden sker der for "hands on" i dag!?:)
:)?

Medlemsavatar
perky
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Aarhus // Berlin

Indlæg af perky »

hmmm er det sådan at det man optager er postfader?

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Nej prefader, men man kan godt optage post eq osv. Din gamle makker Toke T har i øvrigt slammet meget Acid Techno på den mixer her ;) Dobbelt tjekker lige at Post EQ ikke også er post fader men mener bestemt ik det forholder sig sådan, er det fordi du vil kunne optage jams "et til et" ?

Medlemsavatar
perky
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Aarhus // Berlin

Indlæg af perky »

Ja præcis. jeg har en midas venice 240 nu jeg er meget glad for, men det er dyrt i lydkort og kunne godt bruge flere kanaler nemlig

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

perky skrev:Ja præcis. jeg har en midas venice 240 nu jeg er meget glad for, men det er dyrt i lydkort og kunne godt bruge flere kanaler nemlig
Klart, ja jeg vil vove den påstand er Venice F serien er eneste reel bud på 24/32 kanalers kval lydkort til menneskepenge. Din model er nok lidt lækkere bygget da det er fra før Beheringer blandede sig, men til gengæld er EQ'en på min meget mere fleksibel, især til elektronisk musik :)

Medlemsavatar
perky
Medlem
Indlæg: 20
Sted: Aarhus // Berlin

Indlæg af perky »

kan du uddybe det med den mere fleksible EQ ?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

perky skrev:kan du uddybe det med den mere fleksible EQ ?
Det kan jeg, det er det samme som sker i rigtige Midas'er, Venice uden F var faktisk en DDA pult ... hvorimod rigtige Midas'er når de er analoge er dobbelt akslede med frekvens på den underste aksel og styrke på øverste - hver afdeling (4x) har så en Q knap, toppen og bunden har desuden omskifter for peaking/shelving. Lowcut er flydende op til 400 hz ...

Dette er en meget faciliteret EQ der næsten altid lyder godt, ligegyldigt hvad pokker man skulle finde på ... det er derfor ret nødvendigt at man enten kan sine frekvenser eller har tid til at lytte sig frem ... det er ikke hurtigt at bruge hvis man ikke har et relativt klart "billede" af hvad man vil opnå!!!

Er dette et must for at kunne lave god lyd på en pult, nej men hvis man kun har råd til at sætte kompressorere på subgrupper er denne fleksibilitet "second to none" fordi man så faktisk bearbejder den egen lyd af 2. og 3. harmonisk som preamps'ne laver, og som er gået hen og blevet det man forbinder med egentlig Midas lyd, som nu er lagt ind på C1 og C2 pultene.

Derfor er en Venice F32 en glædelig overraskelse i forhold til en almindelig Venice, men alligevel en dinosaur fra en tid hvor man ikke rigtigt havde turdet dyppe fødderne i fuldt digitale pulte - som jo lader en gemme presets som man så bruger som udgangspunkt og så kun hiver lidt korrektion ind over i kampens hede. Hvis analoge pulte skulle kunne sådan noget skal man kun have et enkelt sweep med en bred klokke i midten ...til nød to, og så to faste shelvinger og et fast lowcut på 80 hz ... så man visuelt kan få lært sig nogle billeder af hvordan tingene skal stå til et gøre det som man vil. Den høje detalierings grad på rigtige Midas'er kan nemt gå hen at blive en tidsrøver ... fordi man får svært ved at komme tilbage igen hvis man har lavet et "dårligt - skaktræk" ...

Man kan endnu få lavet sig en lyd som meget er meget svær at genskabe ITB, men det er ikke et økonomisk spørgsmål mere, men i langt højere grad om hvad der bedst passer til din personlighed og om du eventuelt bliver intimideret af at have alle disse muligheder foran dig ... men hvis du altid bruger den samme pult, skal du nok få dig lært at arbejde hurtigt på den.

Hvis man laver meget livelyd, ville jeg foreslå en anden løsning Yamaha MG32/14Fx og så TC voicetone T1 på vokalerne, derved sender man et godt signal til pulten, som der ikke skal hives synderligt i, og hvis man gør så vil det være visuelt overkommeligt at komme tilbage hvor man var.

--sd

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Hehe kanon svar Søren mange tak

Default avatar
Don Johe
Medlem
Indlæg: 12

Indlæg af Don Johe »

Hej

Det er drøn ærgerligt den fylder så meget :-(

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Don Johe skrev:Hej

Det er drøn ærgerligt den fylder så meget :-(
Hehe ja ellers havde jeg også beholdt den. I forhold til sin funktionalitet er den egentlig ret kompakt, men det ik lige en man har i hjørnet af stuen eller på kontoret :)

Default avatar
Don Johe
Medlem
Indlæg: 12

Indlæg af Don Johe »

Hmmm, nej! Det ville i hvert fald kræve en mindre ombygning af mit studie.

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Kom i gang ;)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nu er den ret tyk bagtil, men nogen gange kan det lade sig gøre at vinkle en pult op i en mere lodret position, og så evt udnytte den plads det giver på den anden side af pulten, samt den mindre dybde, de tættere knapper

Ergonomisk er det vel en smagssag med denne vinkling

Fed pult, men jeg går efter lidt flere kanaler hvis der skal opgraderes :wink:
/Dub

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Så blev den endelig solgt

Default avatar
Jensu
Medlem
Indlæg: 83

Indlæg af Jensu »

Billede

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det var altså også en fed mixer til pengene! Kunne næsten ikke forstå at den stod "så længe"
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hald skrev:Det var altså også en fed mixer til pengene! Kunne næsten ikke forstå at den stod "så længe"
Det forstår jeg så til en vis grad, der er rigtigt mange ude i brugtmarkedet af denne ... måske fordi den konceptuelt "skræver" lige lovligt vidt ... Jeg læser for tiden Dave Swallow som er inde på at grundet innovation, har vi desværre for vane at overkomplicere vores værktøjsbrug fordi der måske er et svagt håb om at én ting skulle have lige "det" som er gamechanger.

Jeg har via mit job fået at prøve en Schertler - Arthur, som ved gud ikke har mange features at gøre godt med i equalizeren - hvor vi så opdager at vi faktisk ofte ikke rigtigt har brug for ret meget andet end det ene notch der har to frekvenser at gribe i og så lowcuttet. Transient responsen er uovertruffen høj, så korrekt gainstruktur er lidt ligegyldigt i et klasse a-kredsløb. Jeg har tidligere talt varmt for at Midas'er også havde denne egenskab, men har så opdaget at det rent faktisk handler om 2. og 3. harmonisk forvrængning, der bare for Midas vedkommende bliver introduceret rigtigt heldigt, men så til gengæld kræver avancerede filtre - når the Midas touch bliver lidt for meget af det gode.

Gode mikrofoner og en pult med høj rigtig transient respons, er måske lige så godt som en Midas med billige mikrofoner som sm57 hvis ikke bedre. Det burde være tankevækkende at man med langt færre mikrofoner af høj kvalitet kan opnå det samme eller bedre resultat uden at skulle hælde EQ og kompression efter "sin lyd".

Jeg kan godt se at hvis man har fyldt sin houseboks med "known suspects" som sm57, sm58, 112, nt-5'ere og LD linedrivere og man ikke har specielt store effekt forstærkere på sine skråkasser, kunne det måske give lidt mening at købe den ... men til studiebrug giver det ikke ret meget mening at overkomplicere tingene på den her måde, her ville 8-10 velvalgte channelstrips og et lydkort give lige så meget mening.

--sd

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Søren Dyhr skrev: ... men til studiebrug giver det ikke ret meget mening at overkomplicere tingene på den her måde, her ville 8-10 velvalgte channelstrips og et lydkort give lige så meget mening.

--sd
Det lyder bare som et lidt dyrere alternativ.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Madelaire skrev:
Søren Dyhr skrev: ... men til studiebrug giver det ikke ret meget mening at overkomplicere tingene på den her måde, her ville 8-10 velvalgte channelstrips og et lydkort give lige så meget mening.

--sd
Det lyder bare som et lidt dyrere alternativ.
Jo men meget af diskutioner om hybride mix teknikker, har jo gået hen og mistet deres relevans ... Køb en Waves Soundgrid Server og begynd at track'e med det som tidligere var tunge latency kæder - bare nu uden.



--sd

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Hvis jeg havde haft plads til den havde jeg købt den til at jamme techno på, det er vist også det Klaus har brugt den til.
Nobody noes.

Nyt svar