Midas Venice F32 SOLGT
Midas Venice F32 SOLGT
32 Kanalers top kval analog mixer med indbygget firewire lydkort og et hav af features. vil vove og påstå at det er det bedste(eneste?) bud på et 32 kanalers lydkort der er til at betale. Den interne strømforsyning er for nyligt serviceret hos High End Musikservice i Vanløse og der er omtrent halvandens års garanti på reparationen. Står i Sydhavnen
10.000,-
10.000,-
- Vedhæftede filer
-
- midas2.jpeg (1.42 MiB) Vist 2094 gange
-
- midas 1.jpeg (1.45 MiB) Vist 2094 gange
Senest rettet af KlausH tors 19. apr 2018 00:40, rettet i alt 1 gang.
Nej prefader, men man kan godt optage post eq osv. Din gamle makker Toke T har i øvrigt slammet meget Acid Techno på den mixer her Dobbelt tjekker lige at Post EQ ikke også er post fader men mener bestemt ik det forholder sig sådan, er det fordi du vil kunne optage jams "et til et" ?
Klart, ja jeg vil vove den påstand er Venice F serien er eneste reel bud på 24/32 kanalers kval lydkort til menneskepenge. Din model er nok lidt lækkere bygget da det er fra før Beheringer blandede sig, men til gengæld er EQ'en på min meget mere fleksibel, især til elektronisk musikperky skrev:Ja præcis. jeg har en midas venice 240 nu jeg er meget glad for, men det er dyrt i lydkort og kunne godt bruge flere kanaler nemlig
- Søren Dyhr
- Medlem
- Indlæg: 3826
- Sted: Rødovre
Det kan jeg, det er det samme som sker i rigtige Midas'er, Venice uden F var faktisk en DDA pult ... hvorimod rigtige Midas'er når de er analoge er dobbelt akslede med frekvens på den underste aksel og styrke på øverste - hver afdeling (4x) har så en Q knap, toppen og bunden har desuden omskifter for peaking/shelving. Lowcut er flydende op til 400 hz ...perky skrev:kan du uddybe det med den mere fleksible EQ ?
Dette er en meget faciliteret EQ der næsten altid lyder godt, ligegyldigt hvad pokker man skulle finde på ... det er derfor ret nødvendigt at man enten kan sine frekvenser eller har tid til at lytte sig frem ... det er ikke hurtigt at bruge hvis man ikke har et relativt klart "billede" af hvad man vil opnå!!!
Er dette et must for at kunne lave god lyd på en pult, nej men hvis man kun har råd til at sætte kompressorere på subgrupper er denne fleksibilitet "second to none" fordi man så faktisk bearbejder den egen lyd af 2. og 3. harmonisk som preamps'ne laver, og som er gået hen og blevet det man forbinder med egentlig Midas lyd, som nu er lagt ind på C1 og C2 pultene.
Derfor er en Venice F32 en glædelig overraskelse i forhold til en almindelig Venice, men alligevel en dinosaur fra en tid hvor man ikke rigtigt havde turdet dyppe fødderne i fuldt digitale pulte - som jo lader en gemme presets som man så bruger som udgangspunkt og så kun hiver lidt korrektion ind over i kampens hede. Hvis analoge pulte skulle kunne sådan noget skal man kun have et enkelt sweep med en bred klokke i midten ...til nød to, og så to faste shelvinger og et fast lowcut på 80 hz ... så man visuelt kan få lært sig nogle billeder af hvordan tingene skal stå til et gøre det som man vil. Den høje detalierings grad på rigtige Midas'er kan nemt gå hen at blive en tidsrøver ... fordi man får svært ved at komme tilbage igen hvis man har lavet et "dårligt - skaktræk" ...
Man kan endnu få lavet sig en lyd som meget er meget svær at genskabe ITB, men det er ikke et økonomisk spørgsmål mere, men i langt højere grad om hvad der bedst passer til din personlighed og om du eventuelt bliver intimideret af at have alle disse muligheder foran dig ... men hvis du altid bruger den samme pult, skal du nok få dig lært at arbejde hurtigt på den.
Hvis man laver meget livelyd, ville jeg foreslå en anden løsning Yamaha MG32/14Fx og så TC voicetone T1 på vokalerne, derved sender man et godt signal til pulten, som der ikke skal hives synderligt i, og hvis man gør så vil det være visuelt overkommeligt at komme tilbage hvor man var.
--sd
Nu er den ret tyk bagtil, men nogen gange kan det lade sig gøre at vinkle en pult op i en mere lodret position, og så evt udnytte den plads det giver på den anden side af pulten, samt den mindre dybde, de tættere knapper
Ergonomisk er det vel en smagssag med denne vinkling
Fed pult, men jeg går efter lidt flere kanaler hvis der skal opgraderes
Ergonomisk er det vel en smagssag med denne vinkling
Fed pult, men jeg går efter lidt flere kanaler hvis der skal opgraderes
/Dub
- Søren Dyhr
- Medlem
- Indlæg: 3826
- Sted: Rødovre
Det forstår jeg så til en vis grad, der er rigtigt mange ude i brugtmarkedet af denne ... måske fordi den konceptuelt "skræver" lige lovligt vidt ... Jeg læser for tiden Dave Swallow som er inde på at grundet innovation, har vi desværre for vane at overkomplicere vores værktøjsbrug fordi der måske er et svagt håb om at én ting skulle have lige "det" som er gamechanger.Hald skrev:Det var altså også en fed mixer til pengene! Kunne næsten ikke forstå at den stod "så længe"
Jeg har via mit job fået at prøve en Schertler - Arthur, som ved gud ikke har mange features at gøre godt med i equalizeren - hvor vi så opdager at vi faktisk ofte ikke rigtigt har brug for ret meget andet end det ene notch der har to frekvenser at gribe i og så lowcuttet. Transient responsen er uovertruffen høj, så korrekt gainstruktur er lidt ligegyldigt i et klasse a-kredsløb. Jeg har tidligere talt varmt for at Midas'er også havde denne egenskab, men har så opdaget at det rent faktisk handler om 2. og 3. harmonisk forvrængning, der bare for Midas vedkommende bliver introduceret rigtigt heldigt, men så til gengæld kræver avancerede filtre - når the Midas touch bliver lidt for meget af det gode.
Gode mikrofoner og en pult med høj rigtig transient respons, er måske lige så godt som en Midas med billige mikrofoner som sm57 hvis ikke bedre. Det burde være tankevækkende at man med langt færre mikrofoner af høj kvalitet kan opnå det samme eller bedre resultat uden at skulle hælde EQ og kompression efter "sin lyd".
Jeg kan godt se at hvis man har fyldt sin houseboks med "known suspects" som sm57, sm58, 112, nt-5'ere og LD linedrivere og man ikke har specielt store effekt forstærkere på sine skråkasser, kunne det måske give lidt mening at købe den ... men til studiebrug giver det ikke ret meget mening at overkomplicere tingene på den her måde, her ville 8-10 velvalgte channelstrips og et lydkort give lige så meget mening.
--sd
- Søren Dyhr
- Medlem
- Indlæg: 3826
- Sted: Rødovre
Jo men meget af diskutioner om hybride mix teknikker, har jo gået hen og mistet deres relevans ... Køb en Waves Soundgrid Server og begynd at track'e med det som tidligere var tunge latency kæder - bare nu uden.Madelaire skrev:Det lyder bare som et lidt dyrere alternativ.Søren Dyhr skrev: ... men til studiebrug giver det ikke ret meget mening at overkomplicere tingene på den her måde, her ville 8-10 velvalgte channelstrips og et lydkort give lige så meget mening.
--sd
--sd