Fairchild 670 til salg...!

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Sted: Vejle

Fairchild 670 til salg...!

Indlæg af Nicolai »

[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gad vide hvad et seriøst bud er, når sælger har sat den til 257k?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator

Indlæg af Nicolai »

Prisen er faktisk ikke helt tosset i forhold til når man en sjælden gang imellem har set den og 660 på eBay....
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Nicolai skrev:Prisen er faktisk ikke helt tosset i forhold til når man en sjælden gang imellem har set den og 660 på eBay....
Muligvis, men i den tid vi lever i, så kan den ALDRIG tjene sig selv hjem.
Cubase 10 pro

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Mon ikke sælger skulle forsøge sig hos et auktionshus frem for DBA? ... tror ikke helt kunderne til sådan en normalt huserer på DBA, men hvad ved jeg... jeg er lige ved at citere Indiana Jones... "It belongs in a museum!"

Telstar
Medlem

Indlæg af Telstar »

Tænkte: hvordan lander han på 257k ... og ikke 256 eller 258. :-D
Må være noget med 40.000 USD eller noget.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator

Indlæg af Nicolai »

stralner skrev:
Muligvis, men i den tid vi lever i, så kan den ALDRIG tjene sig selv hjem.
Nej.... Men det er nu heller ikke nødvendigvis et krav til at købe nyt gear... :)
V-synth, FantomG7

Medlemsavatar
mush
Medlem
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

stralner skrev: Muligvis, men i den tid vi lever i, så kan den ALDRIG tjene sig selv hjem.
?!?

Du bruger den et par år og hygger dig. Så sælger du den for 300 000 dkk. Nemmere end at forsøge at leve på musik. ;)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Man får jo automatisk et top 20 hit I minimum 12 uger på iTunes, når man bruger den. Så ...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem

Nå ja - der er et plugin, der lyder på samme måde ...

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Uden fuld service er den ikke det værd :-)

garcia
Medlem
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg kan da købe en helt ny emulering der lyder ligeså godt for max 30.000. Sta level er da et meget godt bud. Der er flere. Jeg fatter det ikke. Overhovedet ikke.
Deaktiveret

Medlemsavatar
mush
Medlem
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

garcia skrev:Jeg kan da købe en helt ny emulering der lyder ligeså godt for max 30.000. Sta level er da et meget godt bud. Der er flere. Jeg fatter det ikke. Overhovedet ikke.
Så er du ikke målgruppen. Lidt som at købe en Stradivarius. En moderne violin lyder lige så godt, men en Stradivarius er stadig en Stradivarius. Og det bliver ikke flere af den. Så det er en investering - mentalt og i kapital. Men til forskel fra de plugin du køber så holder den her værdiet eller så øger det...

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator

Indlæg af Nicolai »

Og så må jeg alligevel lige nævne, at en moderne violin ikke lyder HEEEELT ligeså fedt som en Stradivarius men måske kun 98%, og at jeg heller ikke tror f.eks en Drip eller AnalogeTube lyder HEEELT lige så fedt som den ægte vare....
V-synth, FantomG7

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem

Selv violinister synes ikke Stradivarius lyder godt: https://www.thestrad.com/blind-tested-s ... 94.article

‘For me, the really important finding is that whereas soloists readily separate instruments they like from those they don’t, they seem unable to tell old Italian instruments from new ones,’ said Curtin. ‘Whatever it is that top players are looking for in a violin, it is clearly not related to age or country of origin.’

Det ville undre mig, hvis man ikke fik lignende resultater i test med diverse high-end grej og producere/engineers og vintage synths/keyboardspillere.

Jeg ved helt sikkert, at guitarister ikke kan hører forskel på highend/vintage grej og et dørslag ...

garcia
Medlem
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

mush skrev:
garcia skrev:Jeg kan da købe en helt ny emulering der lyder ligeså godt for max 30.000. Sta level er da et meget godt bud. Der er flere. Jeg fatter det ikke. Overhovedet ikke.
Så er du ikke målgruppen. Lidt som at købe en Stradivarius. En moderne violin lyder lige så godt, men en Stradivarius er stadig en Stradivarius. Og det bliver ikke flere af den. Så det er en investering - mentalt og i kapital. Men til forskel fra de plugin du køber så holder den her værdiet eller så øger det...
Nu er en sta level ikke et plugin, men jeg tror ikke på den fairchild holder værdien. Før eller siden crasher vintage markedet med et kæmpe brag, når mine børns generation vokser op og er de næste producere, sangskrivere og musikere. Jeg kan allerede mærke det derude, hvordan folk jeg virkelig ser op til og respekterer går over på apollo og billige mikrofonmærker. The hype is soon to be over. Og heldigvis. En juno 106 til 12.000 er jo til grin. En fairchild til over en kvart mill endnu mere
Deaktiveret

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

garcia skrev:Før eller siden crasher vintage markedet med et kæmpe brag, når mine børns generation vokser op og er de næste producere, sangskrivere og musikere. Jeg kan allerede mærke det derude, hvordan folk jeg virkelig ser op til og respekterer går over på apollo og billige mikrofonmærker. The hype is soon to be over. Og heldigvis. En juno 106 til 12.000 er jo til grin. En fairchild til over en kvart mill endnu mere
Med 1.4 milliarder kinesere der begynder at få smag originale ting, og endnu mere for at investere i alt muligt, kan det også være kun lige har set begyndelsen af det.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

garcia skrev:Jeg kan allerede mærke det derude, hvordan folk jeg virkelig ser op til og respekterer går over på apollo og billige mikrofonmærker. The hype is soon to be over. Og heldigvis. En juno 106 til 12.000 er jo til grin.
:thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

mush skrev:
stralner skrev: Muligvis, men i den tid vi lever i, så kan den ALDRIG tjene sig selv hjem.
?!?

Du bruger den et par år og hygger dig. Så sælger du den for 300 000 dkk. Nemmere end at forsøge at leve på musik. ;)
Jeg tjener sa heldigvis mere end 21.500,- om året på musikken :lol:
Cubase 10 pro

Telstar
Medlem

Indlæg af Telstar »

garcia skrev:Jeg kan allerede mærke det derude, hvordan folk jeg virkelig ser op til og respekterer går over på apollo og billige mikrofonmærker.
Det har nu aldrig været et benchmark for mig. Mange af dem der lavede den absolut bedste musik way back (som eksempelvis Kraftwerk) sidder nu med VST sjov og laptops. Det gør ikke at jeg går over til det samme. Det gør heller ikke at jeg tror at vintage markedet er forbi. Som jeg ser det har de gamle rotter tydeligvis tabt småkagen .. til gengæld er der fornyet interesse for det gamle maskineri, også blandt de unge.
Btw. bruger jeg også Apollo. Det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet.

Medlemsavatar
stjernemusik
Medlem
Sted: København

Indlæg af stjernemusik »

Der er forskel på STA level, plugins osv og en farichild. Man skal have fingrene i den for at forstå dens karakter. Kan sagtens forstå den går til den pris. Kræver dog meget vedligeholdelse

Nyt svar