Jeg var ved at kigge på mulighederne for at slippe for ledning mellem høretelefoner og mixer til DJ-brug.
Shure og Sennheiser laver jo f.eks. glimrende produkter i denne kategori, men de er umiddelbart ganske dyre og meget lidt kompakte. Så hvad findes der af muligheder hvis der ikke er behov for nogen synderlig lang rækkevidde eller mange forbundne enheder?
Jeg stødte på Nux B-7PSM, men den får umiddelbart ikke de bedste reviews. BlueTooth er billigt, men her tænker jeg at delay vil gøre det ubrugeligt.
Det er dog en væsentlig detalje at det ikke er til in-ear som udgangspunkt, men almindelige høretelefoner.
Kompakt trådløs lyd på budget
Kompakt trådløs lyd på budget
Microsoft Certified og Apple fanboy!
Jeg har allerede flere HD-25 og også et sæt almindelige TMA-2, så var som udgangspunkt ikke ude efter nye høretelefoner.
Men nye høretelefoner kunne da godt ende med at blive en løsning, det er da stadig markant billigere end de store løsninger fra Shure og Sennheiser f.eks.
Men nye høretelefoner kunne da godt ende med at blive en løsning, det er da stadig markant billigere end de store løsninger fra Shure og Sennheiser f.eks.
Microsoft Certified og Apple fanboy!
Komprimerer w+ ikke alt over 16bit?Morten B skrev: ↑tors 9. jan 2025 13:11 Hvilket prisleje er komfortabelt for dig?
Danske AIAIAI har deres trådløse serie, som har fået ret god respons:
https://aiaiai.audio/headphones/tma-2-dj-wireless
Og ja, bluetooth er helt udelukket til Dj'ing af flere årsager.
Ja, bluetooth er snot - komprimerer alt.
Du kan upgrade dine TMA-2 til trådløs for 1.200,- kr. Har selv overvejet det.keen skrev: ↑fre 10. jan 2025 08:48 Jeg har allerede flere HD-25 og også et sæt almindelige TMA-2, så var som udgangspunkt ikke ude efter nye høretelefoner.
Ulempen tænker jeg er at man så er "låst" til deres system, men på den anden side er det jo også det der gør det til en kompakt løsning. Har ikke selv testet det af skal det lige siges, men det virker til at der er fint styr på teknikken.
EDIT: Nå, kan se at de ikke helt er sluppet fri på markedet endnu, så det er måske lidt risky før reelle bruger anmeldelser begynder at strømme ind.
Senest rettet af Morten B fre 10. jan 2025 09:49, rettet i alt 2 gange.
Det er en ny transmitter (X03), der også kører med lavere latency end deres studio version. Op til 48khz 24bit skriver de selv og under 10ms latency for X03 mod 16ms for X01.ALTF4 skrev: ↑fre 10. jan 2025 09:34Komprimerer w+ ikke alt over 16bit?Morten B skrev: ↑tors 9. jan 2025 13:11 Hvilket prisleje er komfortabelt for dig?
Danske AIAIAI har deres trådløse serie, som har fået ret god respons:
https://aiaiai.audio/headphones/tma-2-dj-wireless
Og ja, bluetooth er helt udelukket til Dj'ing af flere årsager.
Ja, bluetooth er snot - komprimerer alt.
Det værste ved Bluetooth er, i mine øjne, latency. Umuligt at bruge i praksis.
Senest rettet af Morten B fre 10. jan 2025 16:44, rettet i alt 1 gang.
- Søren Steinmetz
- Medlem
- Sted: Gislinge området
Jeg har prøvet flere af de billigere IEM systemer, og du skal mindst op i LD's før de er bare lidt bedre end snot.
(ja ja, LD's er også lidt snottet, men som DJ er det næppe 100% kvalitet man har behov for, der er for meget støj i lokalet :p )
Selv benytter jeg næsten kun Sennheiser, og en smule JTS, mest fordi det er hvad jeg har liggende.
(ja ja, LD's er også lidt snottet, men som DJ er det næppe 100% kvalitet man har behov for, der er for meget støj i lokalet :p )
Selv benytter jeg næsten kun Sennheiser, og en smule JTS, mest fordi det er hvad jeg har liggende.