Skal jeg købe en separat hovedtelefonforstærker?
Skal jeg købe en separat hovedtelefonforstærker?
Har købt et sæt Ollo S5X hovedtelefoner til tjek af mix. De lyder rigtig godt via mit Quantum 2626 lydkort.
Ved ikke meget om hovedtelefonforstærkere, men antager, at det er en so-so en af slagsen, der sidder i mit og de fleste lydkort.
Er en separat hovedtelefonforstærkere værd at gå efter?
Tænker ikke på noget 4 eller flere kanaler - det har jeg i forvejen til tracking og de typer er generelt ikke bedre lydende end hovedtelefonforstærkeren i et lydkort.
Som sagt lyder mine S5X glimrende med mit Quantum, men jeg tror, at S5Xérne indeholder mere kvalitet end mit Quantum er i stand til at supportere, så hvis jeg nu for en rimelig pris kan hive endnu mere god lyd ud af dem, så vil jeg da overveje det.
Har læst lidt om en Topping L30ll - nogen der kender den?
Ved ikke meget om hovedtelefonforstærkere, men antager, at det er en so-so en af slagsen, der sidder i mit og de fleste lydkort.
Er en separat hovedtelefonforstærkere værd at gå efter?
Tænker ikke på noget 4 eller flere kanaler - det har jeg i forvejen til tracking og de typer er generelt ikke bedre lydende end hovedtelefonforstærkeren i et lydkort.
Som sagt lyder mine S5X glimrende med mit Quantum, men jeg tror, at S5Xérne indeholder mere kvalitet end mit Quantum er i stand til at supportere, så hvis jeg nu for en rimelig pris kan hive endnu mere god lyd ud af dem, så vil jeg da overveje det.
Har læst lidt om en Topping L30ll - nogen der kender den?
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73
Topping er høj, høj klasse.
Deres DACs er blandt verdens bedste.
Ampen er af langt større betydning til headphones end man skulle tro.
Check selvfølgelig at impedansen matcher, men mon ikke.
Topping er et af de der mærker audiophools hader fordi de måler bedre end andre og er rimeligt prissatte.
Ja, AKM er seriøse, de var såvidt jeg husker også toppen af poppen for 35-40 år siden da jeg stod i læreHolger skrev: lør 26. okt 2024 18:25 Topping er høj, høj klasse.
Jeg går derfor nok efter den matchene DAC E30II også ,.. ifald ,..
Super ,.. glæder mig til at høre dommenbluefonia skrev: søn 27. okt 2024 18:32 ...den ankommer på onsdag. Skal nok give feedback, når jeg har fået lyttet lidt
Jeg fik fat på en Schiit Magni 3+ til mine Hifiman HE400se Planar ,.. men syntes stadig der mangler lidt fuel

Men de er uden tvivl også mere udfordrene end Ollo ,.. så svært at sige ,..
Men god indikator hvis du vender tomlen op ,..
/Dub
Haha, ja,
Fandt E30II til 750 kr i DBA, så jeg kan jo bare sælge igen mere eller mindre uden tab om nødvendigt
E30II, komplementerer L30II rigtig fint, og det er både et spændende og helstøbt sæt, samt fine seperate enheder
Med kun Raydat og ADA8000 bliver det vist også den bedste D/A jeg råder over.
Den ryger så på master/monitor, og skal også prøves som feed til de nye ADAM T7V naturligvis
Der er også forskellige muligheder med USB over windows, og enda ASIO drivere, (de må så komme an på en prøve)
Så rimeligt alsidige små byggeklodser, og høj klasse lyd lige til at tage med sig også i campingvognen på de mange ture
Ret alsidige med PSU ligeså
Sættet gennemgås her samlet:
https://www.techpowerup.com/review/topp ... top-stack/
/Dub
Så ankom hovedtelefonforstærkeren. og jeg har haft tid til at lytte lidt på mi t nye set up og sammenligne med det gamle.
Mine nye Ollo hovedtelefoner lød glimrende på mit Quantum 2626 lydkort, - meeen, der er godt nok sket en forbedring med den nye Topping.
Har lyttet på lidt forskellige musikgenre, men ikke EDM. Jeg ved ikke ikke helt, hvordan det egentlig skal lyde for at være godt
.
Synes især bas og toppen har fået et løft i lydkvalitet. Bassen står på samme tid både mere klar og dybere/fyldiger på den gode måde.Den høje top er blevet sådan helt silkeagtig, samtidig med at det "analyserende" er bibeholdt. "Grimme" frekvenser hopper nemlig lige ind i ørene. Alt er placeret præcist i lydbilledet.
Mellemtonen har jeg ikke nærlyttet så meget endnu, indtrykket er dog umiddelbart, at der også her er sket noget godt, bare ikke så hørbart.
Mine nye Ollo hovedtelefoner lød glimrende på mit Quantum 2626 lydkort, - meeen, der er godt nok sket en forbedring med den nye Topping.
Har lyttet på lidt forskellige musikgenre, men ikke EDM. Jeg ved ikke ikke helt, hvordan det egentlig skal lyde for at være godt

Synes især bas og toppen har fået et løft i lydkvalitet. Bassen står på samme tid både mere klar og dybere/fyldiger på den gode måde.Den høje top er blevet sådan helt silkeagtig, samtidig med at det "analyserende" er bibeholdt. "Grimme" frekvenser hopper nemlig lige ind i ørene. Alt er placeret præcist i lydbilledet.
Mellemtonen har jeg ikke nærlyttet så meget endnu, indtrykket er dog umiddelbart, at der også her er sket noget godt, bare ikke så hørbart.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73