Gibson J45 Standard vs J45 Studio (min egen video)

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Gibson J45 Standard vs J45 Studio (min egen video)

Indlæg af Smittefar »

Jeg har i en kort periode begge guitarer hjemme. Jeg har solgt min standard og har testet lidt for at se, om jeg kan klare mig med den noget billigere Studio. Det kan jeg godt.

Her er en video, hvor jeg snakker en del og demonstrerer guitarerne med lidt mange forskellige mikrofoner


Her er en video, hvor jeg ikke snakker, og hvor jeg kun bruger min favoritmikrofon Cascade X15 stereo båndmikrofon
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Fine videoer - (J45 standard kommer leveres med 012 såvidt jeg husker.) De lyder begge godt, men i mine ører har J45 standard den der mellow tone, som de er kendt og elsket for - hvor J45 Studio lyder lidt mere sprød og åben, hvilket jo er fint, hvis det er det man søger. Men ud fra de klip fortrækker jeg J45 standard.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan ikke huske hvad Standarden blev leveret med - men jeg ved, jeg har monteret 11'ere på den :)

Jeg er helt enig i, at Studioen ikke lyder lige som standarden. Standarden har den klassiske J45 lyd (det er jo også en klassisk J45).
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar