Anbefaling af små og relativt billige monitors?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Anbefaling af små og relativt billige monitors?

Indlæg af Peter F-J »

Hej folkens

Jeg har tidligere haft Yamaha HS7 monitors som fungerende glimrende, men som optog lige lovlig meget plads. Jeg har derfor solgt dem og mangler nu et mindre alternativ. Jeg skal kun lave "rå mix" på dem, så det behøver ikke være af super høj kvalitet. Mine mix skal alligevel sendes til en professionel senere :)

Så det er med andre ord små og relativt billige monitors jeg søger. Hvis nogen selv har nogen til salg eller bare har en anbefaling hører jeg meget gerne fra jer :)

God dag derude!

Mvh. Peter

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Når nu du kender lyden af HS7, så er et oplagt råd at gå trinet ned til HS5. Du kommer til at mangle noget bund, men ellers er de rimeligt sammenlignelige.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg har tidligere haft Prodipe monitors, og jeg synes sgu de leverer en ret stærk value for money :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er altså virkelig imponeret af mine iLoud monitors. Bunden kan man evt. lige tage på hovedtelefoner
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Peter F-J
Forum Donator
Indlæg: 187
Sted: København NV

Indlæg af Peter F-J »

Mange tak for anbefalingerne, dem tager jeg et kig på :)

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Ellers findes Genelecs 80-serie også helt ned i noget, der ikke fylder mere end en forvokset øldåse.

Nyt svar