Købe udstyr til FM-radio

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Fogde
Medlem
Indlæg: 72

Købe udstyr til FM-radio

Indlæg af Fogde »

Hej,

Jeg har tidligere arbejdet med lyd i forbindelse med indspilning af musik, men nu skal jeg indkøbe og opsætte et lille radiostudie til at sende på det gode gamle FM-bånd.

Er der en garvet sjæl herinde, som kender noget til faldgruber i forbindelse med den rigtige software, udstyrsliste, broadcast-mixere, afviklings-enheder etc., som kan svare på lidt spørgsmål? Så vil jeg super gerne høre fra dig!

Mvh Frederik

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Yes, du skriver bare, jeg er selv i gang 🤗

mvh Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Som software til indspilning/redigering o.a. så vil jeg anbefale at du fx kigger på danske Hindenburg
https://hindenburg.com/

Har du allerede en anden DAW, så er det sikkert fint i stedet.

Taler vi afviklingslyd, så er https://www.stereotool.com/ populært, men også en nem måde at smadre lyden på - det gælder dog al afviklingssoftware eller hardware til radio.

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Ja, radiokvalitet i dag, er ikke hvad det har været. Tjek forskellen på DR og Sveriges Radio på en FM modtager, det skriger ud ad pappet med DR. Faktisk kan der være stor forskel på regionerne i DR.

Men det er svært at AB teste pga dækning. På Holbækmotorvejen lyder Sjælland senderen meget bedre en København...sjovt!

Det meste streaming er acceptabelt, men langtfra i top, IMO

Radio Odsherred har nailet den super godt, så måske skulle du en tur op til Jonas i Rørvig og kigge/lytte/snage... 😊

Østerz AM/FM
Maximum bass - on ALL frequencies!

Default avatar
Fogde
Medlem
Indlæg: 72

Indlæg af Fogde »

Michael Østerz skrev: tirs 8. jun 2021 17:16 Yes, du skriver bare, jeg er selv i gang 🤗

mvh Østerz
Tak! Jeg skriver en privat besked til dig :)

Nyt svar