Assistance til rme multi interfaces via adat

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
ole lukøje
Medlem
Indlæg: 1

Assistance til rme multi interfaces via adat

Indlæg af ole lukøje »

Hej

Jeg har et ønske om vejledning til et rimelig specifikt setup mellem mine to rme interfaces.

Jeg kunne enormt godt tænke mig at køre et ff800 som stand alone igennem adat til mit hammerfall, som er forbundet via hdspe pcie kort i min stationære pc. Jeg har ikke kunne finde nogen præcis vejledning til at få dette setup til at fungere, med de nuværende drivere som jeg har installeret fornylig, men har ladet mig fortælle at det godt kunne lade sig gøre...

Er der nogen rme kyndige her, som kan forklare mig step for step, hvad jeg skal vælge af driverindstillinger til hvert interface, f.eks for at få inputs fra ff800 til at slå ud i multifacets totalmix vindue?

Vh ole lukøje

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Opsætningen af Fireface som stand alone converter via ADAT er forholdsvis simpel. Du skal egentlig bare route hver af de 8 analoge inputs til hver sit adat output i totalmix, og hvis du vil benytte de analoge outputs, så skal du ligeledes route dine 8 adat inputs til hver sit analoge output. Når det er gjort gemmer du presettet i hardwaren. Giver det mening? Husk også at sætte Fireface op til at modtage clock via adat (hvis du altså vil clocke den vej igennem).
Her fra skulle det blot være et spørgsmål om at forbinde dine adat-kabler rigtigt.
Stille og uroligt

Nyt svar