God SSL buss comp klon?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Iboga
Medlem
Indlæg: 55
Sted: Sydsjælland

God SSL buss comp klon?

Indlæg af Iboga »

Jeg leder efter en god SSL buss comp klon og har kigget lidt på disse:
Er der nogen her på siden der har erfaringer med en af ovennævnte enheder eller kan anbefale en helt tredje klon?


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er glad for min Obsidian 500 fra Dramastic Audio. Der er dog trafo'er i, og den kan noget mere distortion/farvelade pump end SSL. Tilgengæld koster den nok også ca. det samme som en SSL.
Om Obsidian reelt kan betegnes som en klon ved jeg ikke.. Nok nærmere inspireret af.

Medlemsavatar
Iboga
Medlem
Indlæg: 55
Sted: Sydsjælland

Indlæg af Iboga »

KristianNielsen skrev: søn 30. maj 2021 21:15 Hvad har du i tankerne, prismæssigt? :)
Jeg tænker ikke, at den skal koste meget mere end 8 kilo.

Medlemsavatar
Iboga
Medlem
Indlæg: 55
Sted: Sydsjælland

Indlæg af Iboga »

Christoffer I. N. skrev: søn 30. maj 2021 21:19 Tilgengæld koster den nok også ca. det samme som en SSL.
Ja, så kunne jeg jo lige så godt anskaffe mig den ægte vare :wink:

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Iboga skrev: søn 30. maj 2021 21:21
KristianNielsen skrev: søn 30. maj 2021 21:15 Hvad har du i tankerne, prismæssigt? :)
Jeg tænker ikke, at den skal koste meget mere end 8 kilo.
Inden jeg fik min Tegeler Creme havde jeg PCB Grinder GSSL’en, som jeg også var super glad for. Den skal som udgangspunkt selv bygges, men jeg ved ikke om man kan købe den samlet, for en eventuel merpris (med mindre du selv er ferm med en loddekolbe 😊). Det er derudover et dansk produkt, hvis man går op i dén slags 😊

Medlemsavatar
Iboga
Medlem
Indlæg: 55
Sted: Sydsjælland

Indlæg af Iboga »

KristianNielsen skrev: søn 30. maj 2021 21:32
Iboga skrev: søn 30. maj 2021 21:21
KristianNielsen skrev: søn 30. maj 2021 21:15 Hvad har du i tankerne, prismæssigt? :)
Jeg tænker ikke, at den skal koste meget mere end 8 kilo.
Inden jeg fik min Tegeler Creme havde jeg PCB Grinder GSSL’en, som jeg også var super glad for. Den skal som udgangspunkt selv bygges, men jeg ved ikke om man kan købe den samlet, for en eventuel merpris (med mindre du selv er ferm med en loddekolbe 😊). Det er derudover et dansk produkt, hvis man går op i dén slags 😊
Det er et udmærket bud. Jeg mener dog, at jeg har læst et sted, at Gustav fra PCB Grinder har planer om at lukke ned.

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Iboga skrev: søn 30. maj 2021 22:30
KristianNielsen skrev: søn 30. maj 2021 21:32
Iboga skrev: søn 30. maj 2021 21:21

Jeg tænker ikke, at den skal koste meget mere end 8 kilo.
Inden jeg fik min Tegeler Creme havde jeg PCB Grinder GSSL’en, som jeg også var super glad for. Den skal som udgangspunkt selv bygges, men jeg ved ikke om man kan købe den samlet, for en eventuel merpris (med mindre du selv er ferm med en loddekolbe 😊). Det er derudover et dansk produkt, hvis man går op i dén slags 😊
Det er et udmærket bud. Jeg mener dog, at jeg har læst et sted, at Gustav fra PCB Grinder har planer om at lukke ned.
Han lukker kun ned for kits.. Find hans fine ting på Goly.dk

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg ville selv gå efter en GSSL klon med highpass filter, eller evt. en TK BC MKII hvis du kan finde en brugt inden for din prisklasse, det burde kunne lade sig gøre med lidt tålmodighed.

Min GSSL kom først for alvor i brug da jeg fik bygget sidechain filter i.

Prøv at kigge på ebay, www.groupdiy.com eller Facebook grupper efter en GSSL. Jeg tror ikke der er nogen til salg herinde lige pt. Linker gerne til nogle Facebook slagsgrupper hvis du ikke allerede er medlem.

Edit: Ser lige at Warm audio Bus comp også har sidechain filter. Det tror jeg ikke er nogen dum maskine, de får generelt gode kommentarer på deres ting.

Stam audio bliver nok for dyrt at finde i eller importere til europa.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis du i forvejen har et 500 rack, ville jeg kigge på Wes Audio Dione. Den har også digitalt recall og styring direkte fra DAW.

https://www.thomann.de/dk/wes_audio_dio ... b2e9257070
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Iboga
Medlem
Indlæg: 55
Sted: Sydsjælland

Indlæg af Iboga »

Smittefar skrev: man 31. maj 2021 08:23 Hvis du i forvejen har et 500 rack, ville jeg kigge på Wes Audio Dione. Den har også digitalt recall og styring direkte fra DAW.

https://www.thomann.de/dk/wes_audio_dio ... b2e9257070
Det skal være i 19 tomme format :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Danfield 726 Gen 2 brugt.

Warms 1176 klon lyder godt, så mon ikke deres SSL bus comp gør det samme.

Medlemsavatar
Gyraf
Professor i DIY
Indlæg: 658
Sted: Aarhus (Lyd-) Havn

Indlæg af Gyraf »

+1 for Danfield 726 hvis du ka' finde en..

/Jakob E.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har haft et par stykker, men der er forskel på (også) 726'ere.

Ved ikke hvor meget der er ændret eller har været moddet på dem, men den strammeste 726 jeg har testet var en låner (fra @Sieber måske)?

Den havde ikke den normale grå plade men en guldfarvet frontplate, hvis det kan bruges til noget.


Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

@Holger
Yup det var min Danfield 726'er, og rigtig husket den har en guldfront.
Den skiller jeg mig aldrig af med!
PS Den er ikke moddet på nogen måde.

Sieber
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den lyder bedre end de andre 726’ere jeg har testet.

Medlemsavatar
Sieber
Medlem
Indlæg: 703

Indlæg af Sieber »

Jeg er enig, har selv testet et par andre og de lyder altså lidt anderledes :/
Modellen med den grå/mørke front var vist nok moddet med filter allerede ved fødsel.
[color=#FF40FF]iMac, Logic Pro X, K+H O300D, Manley Ref C, Manley VoxBox, Apollo Twin Duo, Beats By Dr. Dre, Virus Polar, JD-800, Calrec RQP3200, UA 1176, Danfield 726, H3000, Audio & Design Compex 760[/color]

Medlemsavatar
Iboga
Medlem
Indlæg: 55
Sted: Sydsjælland

Indlæg af Iboga »

FYI: Jeg ente med en Tegeler Créme selvom den var lidt over budget.

Nyt svar