SSL UC1.

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

SSL UC1.

Indlæg af Ruun »



Hvad tænker i? Ser yderst interessant ud synes jeg, og prisen er rent faktisk overkommelig…😊
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Er ikke fan af SSL lyden generelt, men det er rigtig godt tænkt det der. Virker som et af de controller interfaces som er bedst tænkt igennem. Også at de er lavet til specifikke plugins og ikke en eller anden række med knapper hvor man selv skal gætte hvor hvad er. Der mangler dog lige en pan+fader, da man tit også gerne vil panne/fade den kanal man arbejder på. Tænker at det bliver irriterende at skulle gøre X på et spor med mus og så gøre Y på samme spor med hardware.
Men ser fedt ud.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det ser faktisk rigtig fedt - Kombiner den med en eller to UF8, og så minder din arbejdsplads sgu hurtigt om en SSL konsol.

Man er så også ret låst til lige præcis de plugins.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja den er låst, men jeg har det sådan lidt at så snart en controller kan bruges til mange forskellige plugins, bliver den også ubrugelig. Jeg vil ha præcis den funktion på præcis det sted det plejer at være etc. Så snart det bliver bare en lille smule uoverskueligt, ender jeg bare med at kigge på skærmen i stedet. Så jeg tror det her er en ret god løsning, med de begrænsninger den nu har.

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

the19thbear skrev: fre 28. maj 2021 14:12 Ja den er låst, men jeg har det sådan lidt at så snart en controller kan bruges til mange forskellige plugins, bliver den også ubrugelig. Jeg vil ha præcis den funktion på præcis det sted det plejer at være etc. Så snart det bliver bare en lille smule uoverskueligt, ender jeg bare med at kigge på skærmen i stedet. Så jeg tror det her er en ret god løsning, med de begrænsninger den nu har.
Har du prøvet Softubes Console 1? Jeg bruger de ofte og den er ekstremt fed omend der er nogle få channelstrips der har forskelligeartet funktion.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Nej jeg har ikke prøvet den. Mit behov er ikke længere til en controller, men før i tiden har jeg savlet over den, men samtidigt virkelig savnet at den ikke havde LCD med spor-navn på.
:)

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

+1 Console 1
Kæft et fedt workflow + lyder FAB
og i Tandem med Ableton Push 2 som automapper til de fleste andre plugins jeg bruger, kører det bare super sweeeeet
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

the19thbear skrev: fre 28. maj 2021 15:00 Nej jeg har ikke prøvet den. Mit behov er ikke længere til en controller, men før i tiden har jeg savlet over den, men samtidigt virkelig savnet at den ikke havde LCD med spor-navn på.
:)
Det burde du gøre. Det fungerer enormt godt. Med Faderen kunne nogle små LCD-skærme være fint, men ift selve controlleren synes jeg ikke det er en nødvendighed. Der er jo feedback på gaten og compressoren. Kan I hvert fald anbefales. Bruger udelukkende Softubes channelstrips fordi det fungerer så godt (og lyder godt!)

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

Smittefar skrev: fre 28. maj 2021 12:48 Det ser faktisk rigtig fedt - Kombiner den med en eller to UF8, og så minder din arbejdsplads sgu hurtigt om en SSL konsol.

Man er så også ret låst til lige præcis de plugins.
I denne mulighedernes tid kunne jeg rent faktisk godt se en fordel ved, at "låse" sig til et eller 2 bestemte produkter. I sidste ende handler det selvfølgelig om selvbeherskelse, men jeg må ærligt indrømme, at det her supermarkeds-plugin-univers som vi lever i idag, tager ret meget af min tid (og formentlig også andres), fra den deciderede musik-kreation. Der dukker hele tiden noget nyt og spændende op, som man bør prøve. Det resulterer så i, at jeg til syvende og sidst ikke bliver super god til ét, men derimod middelmådig til at håndterer mange produkter.
Nu har jeg tilfældigvis både SSL-Strippen og Comp'en i mk. 1 udgave. De lyder VIRKELIG godt og besidder noget af den flotteste GUI jeg har set i plugin-format. Så jeg ville overhovedet ikke være betænkelig ved, at skulle bruge dem permanent fremover. Min største bekymring er nok, at selve hardwaren kan risikere at blive hurtigt outdated, fordi producenten (SSL) liiiige får lyst til, at opdaterer softwaren med funktioner som hardwaren ikke kan håndtere. Så er vi ude i at de også kommer med ny hardware og så kører forbrugs-toget videre...... :?
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ruun skrev: søn 30. maj 2021 14:42
Smittefar skrev: fre 28. maj 2021 12:48 Det ser faktisk rigtig fedt - Kombiner den med en eller to UF8, og så minder din arbejdsplads sgu hurtigt om en SSL konsol.

Man er så også ret låst til lige præcis de plugins.
I denne mulighedernes tid kunne jeg rent faktisk godt se en fordel ved, at "låse" sig til et eller 2 bestemte produkter. I sidste ende handler det selvfølgelig om selvbeherskelse, men jeg må ærligt indrømme, at det her supermarkeds-plugin-univers som vi lever i idag, tager ret meget af min tid (og formentlig også andres), fra den deciderede musik-kreation. Der dukker hele tiden noget nyt og spændende op, som man bør prøve. Det resulterer så i, at jeg til syvende og sidst ikke bliver super god til ét, men derimod middelmådig til at håndterer mange produkter.
Nu har jeg tilfældigvis både SSL-Strippen og Comp'en i mk. 1 udgave. De lyder VIRKELIG godt og besidder noget af den flotteste GUI jeg har set i plugin-format. Så jeg ville overhovedet ikke være betænkelig ved, at skulle bruge dem permanent fremover. Min største bekymring er nok, at selve hardwaren kan risikere at blive hurtigt outdated, fordi producenten (SSL) liiiige får lyst til, at opdaterer softwaren med funktioner som hardwaren ikke kan håndtere. Så er vi ude i at de også kommer med ny hardware og så kører forbrugs-toget videre...... :?
Well said 👏 har selv låst mig til SSL fordi det er kvalitet, og når man ikke har alverdens tid til lyd/musik er det bedre at bruge den på lyd/musik, end på at shoppe plugins 👍

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har bygget min template op om en (Brainworx) SSL channel strip, og det hele er så lagt ud på touch skærm med de vigtigste knapper synlige på hver kanal. Det hele handler om at kunne arbejde hurtigt og effektivt. Det er meget vigtigere at få drejet på nogen knapper, mens perspektivet er frisk end at bruge tid på at vælge mellem otte forskellige channel strip plugins, der grundlæggende kan det samme.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar