Nye mikrofoner

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Nye mikrofoner

Indlæg af soduno »

Nu er det ved at være tiden til at få opgraderet min mikrofonpakke. Jeg kan godt få rimelig lyd ud af dem,
men jeg synes der skal mikses for meget til at lyden f.eks. ikke lyder for pappet, eller tynd. Rummet lyder i sig selv rigtig godt og er godt akustisk dæmpet, så jeg forestiller mig ikke det er det som er udfordringen

Det her er hvad jeg pt har in stock:
1x Shure Beta 52A
1x Shure SM57
2x AKG C200B
2x Sennheiser E614

Mine store hovedpiner er krystalklar overheads, dybde i lyden af stortrommen og rund lilletromme lyd.

Tænker et muligt upgrade kunne være:
2x Audio-Technica AT4047 MP
1x Yamaha Subkick (Er de udgået, synes ikke at kunne finde dem længere?)
1x MD421 (hvor jeg benytter sm57 under lilletrommen)


Nogle bedre alternativer, eller måske billigere?
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg gætter på du mener c2000 i tredie linie? Den første af dem hænges over lilletrommen, den næste peger ind på lilletrommens side ca. 30 cm væk, sm57'eren peger ind på mellemrummet imellem stortrommens bagside gulvtam og lilletromme, så ride-bækken ligger i nul'ningen for 57'erens karakteristik, og nede på atortrommens forside sættes 52A'eren ... men ikke i hullet der er skåret, men ovre i modsatte og ca. 1 cm til skinnet.

Og du lukker så bare op for faderne uden at equalizere, for med det setup skal man blot lowcutte en smule og så komprimere en lille smule på den C2000 der hænger over lilletrommen, vi taler her om ca. en meters penge fra lilletrommens skind.

Det man skal lære sig i den her sammenhæng er hvad man kan tage væk af de ting som giver forstyrrelse i fasen, du har ikke brug for nyt grej, men mere en smule metode. Grunden til man close mic'er i PA sammenhæng er sceneoverhør, men her er der tale om at få hevet rummet lidt med ind i ligningen.

--sd

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker også at de mikrofoner du har nu er super fine til stort set alle opgaver med et trommesæt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Yep, Subkick udgik for en del år siden, jeg vil mene 2014-15 stykker.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Nicolai skrev: tirs 18. maj 2021 21:50 Yep, Subkick udgik for en del år siden, jeg vil mene 2014-15 stykker.


Så gør det med sampledelay i DAW'en med en kopi - istedet for!

--sd

Medlemsavatar
Magic Pants
Medlem
Indlæg: 286
Sted: Østerbro, København

Indlæg af Magic Pants »

Jeg har den gamle Yamaha og har lige prøvet den her! Den lyder nogenlunde ligesådan. https://m.thomann.de/dk/search.html?q= ... %20subkick

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Magic Pants skrev: ons 19. maj 2021 21:10 Jeg har den gamle Yamaha og har lige prøvet den her! Den lyder nogenlunde ligesådan. https://m.thomann.de/dk/search.html?q= ... %20subkick
Men hvis man alligevel replicer med Slate, kan det være nærmest ligegyldigt ... hør her vi er ude i at man står med et rum som ikke helt lyder af Capitol Studios Holliwood alligevel. HSCC bruger Slate, du bruger Slate ... har jeg set. Live bruger man Audix D6, men har så også et anlæg der kan lave bund af sig selv, hvis man for alt i verden vil undgå den der Levon Helm'ske stortromme fra Last Waltz.

Men det handler jo faktisk om det som bassisten spiller, om behovet er der!



--sd

Nyt svar