[SOLVED] Korg KP2 skifter tempo når man skifter program

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

[SOLVED] Korg KP2 skifter tempo når man skifter program

Indlæg af djgamerdude »

Hej

Købte en KP2 brugt og er glad for den. Men der er een ting som frustrerer mig ad h til:

Når jeg indstiller tempo på den og skifter til et andet user preset (altså knapperækken fra 1 til 8, hvor man kan lægge sine yndlings-fx), så sker det tit, at den har et andet bpm. Og det virker fuldstændig random. Jeg kan køre med 132 bpm og efter skiftet viser den 128 bpm på den anden effekt.

Er det noget, i har hørt om før. Og hvordan fikser man det? Gør jeg et-eller-andet forkert når jeg skifter? Husker den forskellige bpm på de forskellige user preset knapper? Er det hardwaren? Kan man lave en firmware update eller flashe skidtet?

Håber i har noget til mig. :-D
Senest rettet af djgamerdude man 10. maj 2021 17:44, rettet i alt 1 gang.
"Disco! Disco!" - The Zohan

Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

Indlæg af djgamerdude »

nvm. Jeg har selv løst problemet ved at nærlæse brugsanvisningen.

BPM bliver gemt med i user preset hos nogle af effekterne (navnlig nr. 50-69). Det havde jeg bare svedt ud igen. Der er faktisk en hel del indstillinger som bliver gemt med i de der presets.

Håber ikke jeg har spildt nogens tid med det her. Kan indlæg egentlig slettes når der ikke er nogen der har svaret endnu?
"Disco! Disco!" - The Zohan

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

djgamerdude skrev: man 10. maj 2021 17:34 Håber ikke jeg har spildt nogens tid med det her. Kan indlæg egentlig slettes når der ikke er nogen der har svaret endnu?
Dejligt at det var til at løse selv. :)

Nej tråden behøver bestemt ikke at blive slettet. Det er jo et rimelig niche-problem, men det kunne jo være, der kom nogle forbi med samme problem.. :)

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Yes, helt rigtigt!

Og nu når du alligevel sidder med din KP2, kan du så ikke lige fortælle mig hvad strømforsyningen hedder, for sådan een står jeg desværre lige og mangler.

Tak og tillykke med den, den er super gritty og et mass destructive weapon! (altså på den fede måde..!)

Kh

Dr. Ø
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

Indlæg af djgamerdude »

Det var da dejlig, den kan spræde glæde. Jeg har vedhæftet et billede med specs på strømforsyningen. Håber det hjælper. :)

Og ja: Den har jeg ønsket mig lige siden den kom ud. Og den er SÅ fed at være kreativ med. Og ja: gritty på den fede måde! :-D
Vedhæftede filer
20210510_193047.jpg
20210510_193047.jpg (2.54 MiB) Vist 435 gange
"Disco! Disco!" - The Zohan

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Michael Østerz skrev: man 10. maj 2021 18:33 Og nu når du alligevel sidder med din KP2, kan du så ikke lige fortælle mig hvad strømforsyningen hedder, for sådan een står jeg desværre lige og mangler.
DC 12V 700mA ifølge manualen

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Fedt, tak

Jeg tænkte bare om der var nogen der vidste hvad den originale Korg udgave hedder, for jeg roder lidt rundt i, at stikkene på de trafoer jeg har prøvet ikke helt passer...

KP2 users UNITE!!!
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
djgamerdude
Forum Donator
Indlæg: 63
Sted: Sebbersund

Indlæg af djgamerdude »

Ok. Modtaget. Der må jeg desværre melde pas.
"Disco! Disco!" - The Zohan

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Michael Østerz skrev: tirs 11. maj 2021 20:32 Fedt, tak

Jeg tænkte bare om der var nogen der vidste hvad den originale Korg udgave hedder, for jeg roder lidt rundt i, at stikkene på de trafoer jeg har prøvet ikke helt passer...

KP2 users UNITE!!!
Mit bud er at du kan kontakte her for at få det oprindelige korg produktnummer:
https://www.korg.com/se/support/contact/

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Tak Christoffer.

Jeg har sat XL Audio på sagen 🤗
kh Ø
Maximum bass - on ALL frequencies!

Nyt svar