Nyt liv i en LIVID elements controller

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Nyt liv i en LIVID elements controller

Indlæg af jawin »

Jeg har en ældre (læs gammel) LIVID elements controller. Så vidt jeg husker købte jeg den af Kenneth A i sin tid (?)
Den har ligget gemt væk i mange år men nu har jeg brug for den.
Jeg kan bare ikke få den til at snakke med Live ?! Signalet går igennem men jeg kan ikke lave MIDI-mapping eller andet. LIVID's hjemmeside virker som om den er halvvejs lukket og det er ikke lykkedes mig at finde info eller måske en driver nogen steder.

Ved nogen noget der kan hjælpe mig lidt på vej ?
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

De gik vist konkurs for 4 år siden, men er det et noget driver-halløj du mangler?

Der findes nogle scripts man kan installere for at få i hvert fald DS1 til at virke i Ableton Live 10. Det ser lidt tricky ud ellers...
https://github.com/aumhaa/m4m8

Måske findes der noget lignende til Elements somewhere?

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Holger skrev: ons 5. maj 2021 22:34 De gik vist konkurs for 4 år siden, men er det et noget driver-halløj du mangler?

Der findes nogle scripts man kan installere for at få i hvert fald DS1 til at virke i Ableton Live 10. Det ser lidt tricky ud ellers...
https://github.com/aumhaa/m4m8

Måske findes der noget lignende til Elements somewhere?
Det er lykkedes mig at finde ud af at stifteren fik ALS og nok er død. Det er så lidt et mysterium at deres hjemmeside ikke er lukket ned ? Jeg mener, der er jo mere end 1 mand til at køre biksen. Deres FB er sidst opdateret for et år siden, men hverken der eller på hjemmesiden står der noget om at firmaet er lukket.
Men der er nogle interessante tråde på github om emnet - jeg laver en kop kaffe og graver mig ned i bunken :-D
Tak for tippet :thumbup:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er ikke sikkert der var flere til at køre det. Mange firmaer på den størrelse er enkeltmands virksomheder, med noget outsourcing af produktionen eller andre dele.

Det er ærgerligt, for Livid havde gang i nogle fede ting. ALS er sgu ikke for sjov!

Mig bekendt står du desværre med et potentielt dødt produkt, da Livid controllere netop kører med custom software hvilket aldrig blev gjort open source?

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Jeg kravlede ned i kaninhullet via linket fra Holger og kom via github/aumhaa og Gearspace.com til en side der hedder aumhaa.com
"aumhaa" er muligvis en dedikeret LIVID bruger? I hvert fald er der mange forskellige tråde på aumhaa.com omhandlende LIVID controllere.

Jeg fandt en tråd "Brain v2 configure" (brain v2 er navnet på midi-brainen i LIVID elements) - i tråden var et link til en offline version af Controller softwaren Live web editor fra 2014. Jeg installerede den på min gamle mac book, sluttede controlleren til og bum! Alting kører.
Jeg fik rettet i brain config, så den vil snakke med LIVE11 :party:

Det tog lidt tid og det var sent før jeg kom i seng - men det virker :-D
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Sådan! 👍👍👍

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Fedt.

Godt at høre du fik gang i den.
Kører du Mac eller PC? Hvis det er Mac vil jeg da selv gerne have fingrene i den software da jeg faktisk har en Brain V2 mere liggende :)

KennethA.
KennethA

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

:)
Her er tråden. Linket er i nederste post

https://aumhaa.com/forum/discussion/24/ ... -configure
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Nyt svar