Hjælp til TC Electronic Cla­rity M Stereo + Motu 828 MK3

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Azpecialguest
Medlem
Indlæg: 32
Sted: Frederiksberg

Hjælp til TC Electronic Cla­rity M Stereo + Motu 828 MK3

Indlæg af Azpecialguest »

Jeg har købt mig en Cla­rity M Stereo fra TC Electronic til mit hjemmestudie. Men jeg har nogle udfordringer med at få det til at fungerer optimalt uden at bruge usbtilslutning via mit MOTU 828 MK3 lydkort.

MOTUs hjemmeside er ikke til megen hjælp og jeg synes efterhånden at jeg har søgt nettet tyndt for en løsning. Med apollo lydkort kan jeg se at de anbefaler at benytte S/PDIF og jeg har da også fået hul igennem på den her måde. Desværre var det lyden fra mine mikrofoner og ikke signalet fra min computer der blev sendt ud via S/PDIF. Så er der nogen herinde der kan hjælpe mig med at få sendt signal fra mit Ableton ud via lydkortets S/PDIF og videre til min Clarity?

Jeg er på en mac btw, hvis det har nogen betydning.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg sender fra Logic > Lynx HiLo > Clarity M via TOSLink.

Det vigtigste sker i dit lydkorts opsætning, dvs. at dit MOTU 828 er sat til at duplikere main output (eller hvad du nu lytter til) over S/PDIF RCA eller TOSLink.

Så hvis du p.t. ser lyden fra en mic og ikke fra main out fra computeren, så er du på rette spor i Apolloen. Samme koncept for routing er sandsynligvis gældende for MOTUen.

Typisk vælger du en virtuel kanal og router den til et fysisk output, ofte ved blot at åbne for outputtet.

Forstår du konceptet?

Der er med garanti nogen her på maskinen som kender MOTU'ens routing/mixer og kan hjælpe dig.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hvilket Apollo er det du har?

Og kan clarity'en ikke køre direkte over USB?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det kan være dit lydkort står til en sample rate som rumklangen ikke kan lide. De ældre Motu kort har en setting hvor man kan fortælle den, at hvis man f.eks. kører 96 kHz, så skal de digitale udgange kun køre det halve.

Kunne det måske være derfor?


Edit: "Meter", ikke "rumklang". Jeg aner ikke hvorfor jeg troede det var en rumklang. :lol:
Senest rettet af Joachip tirs 13. apr 2021 18:30, rettet i alt 1 gang.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Clarity M = meter

Clarity locker automatisk på den modtagne sample rate, så det er næppe det, men check det selvfølgelig.

Nyt svar