Monitor controller indbygget i mixer

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Monitor controller indbygget i mixer

Indlæg af Madelaire »

Hej. Lige et spørgsmål som nok mest henvender sig til dem der ved noget om analog lyd. Jeg har en soundcraft 8000 som jeg bruger i et hybrid setup. Der sidder et modul som jeg ikke bruger eller kommer til at bruge. Jeg påtænker at bygge en simpel passiv monitorcontroller med en drejeomskifter til volumen og et dertil hørende print med en masse modstande samt en omskifter af endnu ukendt natur til at skifte mellem to sæt monitors. Jeg supplerer muligvis mit setup på et tidspunkt med en sub, og der vil jeg gerne lave noget relæ-styret sub bypass hvor jeg belejligt kan trække spænding fra mixeren. Mit spørgsmål går så på om i vil tro at jeg kan bygge sådan en ind i mixeren uden at det skaber problemer med støj? Jeg leder ikke nødvendigvis efter et helt klart og sikkert svar - det må godt være lidt spændende :-D - så hører gerne bare hvad i umiddelbart tænker.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det ser jeg ikke noget problem i, så længe du ikke monterer små chips uden rf-skærm på, så tænker jeg da at det nok er fint.

Hvorfor et relæ på sub-bypass? En simpel kontakt kan vel gøre det?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Hald skrev: fre 21. aug 2020 13:06 Det ser jeg ikke noget problem i, så længe du ikke monterer små chips uden rf-skærm på, så tænker jeg da at det nok er fint.

Hvorfor et relæ på sub-bypass? En simpel kontakt kan vel gøre det?
Tak for svar. Cool. Mht sub, så er planen at bruge dens indbyggede delefilter, så skal have stereo ind i controlleren, som så skal køre enten til sub (og tilbage igen) eller direkte til monitors. Kan selvfølgelig også gøres direkte med en kontakt, men vil gerne bare have en simpel trykknap. Har ikke lige kunne finde dem med fire kontakter, selvom de da nok findes :)

Nyt svar