Printing af Mix

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Printing af Mix

Indlæg af Dennis P »

Hej

Jeg havde lige teknisk spørgsmåle, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg har et studie og har lavet et hybrid setup.
Når jeg mixer, sender jeg stems over til min Midas mixer, hvor forskellige hardware er inserted til. Bl.a har jeg noget Master hardware i MATRIX insert som jeg sender videre ind i et andet lydkort, når mixet skal printes. Skal jeg bruge MIC eller Line indgang på lydkortet i sådan et setup? Har haft det siddende i MIC inputs, men uden at der er skruet op for preamps.

Dennis P
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Det kommer an på lydkortet, for nogle af combostikkene har instrument-impedans og skal så ikke bruges. Det sikre bud vil være at gå xlr-xlr, men signalet skal muligvis paddes en 20 dB ned for ikke at overstyre mic'pre i lydkortet.

https://www.disconetto.dk/shop/daempele ... gKkbvD_BwE

--sd

Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Indlæg af Dennis P »

Søren Dyhr skrev: fre 14. aug 2020 11:28 Det kommer an på lydkortet, for nogle af combostikkene har instrument-impedans og skal så ikke bruges. Det sikre bud vil være at gå xlr-xlr, men signalet skal muligvis paddes en 20 dB ned for ikke at overstyre mic'pre i lydkortet.

https://www.disconetto.dk/shop/daempele ... gKkbvD_BwE

--sd
Jeg sender -18db ind og ud af mit analoge gear, så overstyring af mic Indgang, burde ikke være noget problem så😊.
Lige nu bruger jeg en Presonus DP88, men er måske på udkig efter et interface, som har to high-end indgange, til mix print.
Nogle forslag?
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Dennis P skrev: fre 14. aug 2020 11:06 Skal jeg bruge MIC eller Line indgang på lydkortet i sådan et setup? Har haft det siddende i MIC inputs, men uden at der er skruet op for preamps.

Dennis P
Line.

Kan du bedre lide lyden gennem MIC, så gør du bare det, men typisk vil du få mere forvrængning eller farve, om du vil.

Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Indlæg af Dennis P »

Holger skrev: fre 14. aug 2020 12:15
Dennis P skrev: fre 14. aug 2020 11:06 Skal jeg bruge MIC eller Line indgang på lydkortet i sådan et setup? Har haft det siddende i MIC inputs, men uden at der er skruet op for preamps.

Dennis P
Line.

Kan du bedre lide lyden gennem MIC, så gør du bare det, men typisk vil du få mere forvrængning eller farve, om du vil.
Det er nemlig også det jeg har oplevet, at lyden har ændret sig en smule, efter nedmix.
Er der et high-End 2 kanals interface du kan foreslå Holger, som vil kunne løse sådan en opgave?
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

De fleste lydkort kan klare jobbet uden at ændre lyden. Der er overraskende lidt forskel på lydkorts AD/DA.

Køb noget som er godt og stabilt og passer til dit behov, fx RME eller Lynx.

Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Indlæg af Dennis P »

Holger skrev: fre 14. aug 2020 12:35 De fleste lydkort kan klare jobbet uden at ændre lyden. Der er overraskende lidt forskel på lydkorts AD/DA.

Køb noget som er godt og stabilt og passer til dit behov, fx RME eller Lynx.
Lige nu bruger jeg en Presonus DP88, som har ret fine specs, så mon ikke den kan klarer det?
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg ville aldrig være nervøs ved at bruge Presonus til at optage ned med. Det kan du sagtens gøre.
AD/DA convertere er noget af det sidste jeg ville bekymre mig om i min signalkæde.

Default avatar
Dennis P
Medlem
Indlæg: 83
Sted: Danmark

Indlæg af Dennis P »

the19thbear skrev: fre 14. aug 2020 13:18 Jeg ville aldrig være nervøs ved at bruge Presonus til at optage ned med. Det kan du sagtens gøre.
AD/DA convertere er noget af det sidste jeg ville bekymre mig om i min signalkæde.
Nej, så er det nok mere manden det er galt med, end udstyret 😂.
www.DennisPstudio.com
Professional Online Drum Recording

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Nemlig;)
Det er rigtig kedeligt at bruge penge på, men akustisk regulering er nok det aller vigtigste at bruge penge på, hvis man vil bruge højtalere eller indspille akustisk. (jeg bruger hovedtlf, men laver også lyd til computerspil, så det er noget andet).
Derefter mikrofon placering. Derefter mikrofoner. Derefter AD/DA konverter.
Sådan er min liste ihvertfald.
Jeg ville hellere høre et fedt nummer med dårligt mix, end et dårligt nummer med fedt mix.

Nyt svar