Nogen her med FCB1010 + EurekaProm ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Nogen her med FCB1010 + EurekaProm ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den er helt gået under raderen her ,.. ville spørge om nogen her på siden har fundet , eller bare ser ,.. anvendelse i studie-sammenhæng ?

Er bare interesseret i om der har været nogen finurlige måder fremme at udnytte den på ,.. ud over lige det gængse :)

Mener selvfølgelig i bredeste forstand, alt hardware, samt fodbetjent controller til DAW plus evt andet software, osv osv

https://www.eurekasound.com/eurekaprom



Eksempel på gængs brug:

/Dub

Medlemsavatar
Jakob Jørgensen
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Aarhus

Indlæg af Jakob Jørgensen »

Jeg har en med standard chip (tror jeg) og netop fundet den frem fra gemmerne nogle få dage siden efter den har samlet støv i flere år.

Jeg har sat den op til at styre forskellige transportkommandoer i Cubase- start/stop, stop, record, go to left locator - samt active/deactivate tracks og undo. Herudover har jeg indtil videre sat den ene pedal til at sende normal CC11 expression til brug i forbindelse med indspilning af diverse VST'er.

Synes umiddelbart at det fungerer super fint, og dejligt at undgå at skulle bruge hænderne til transportkommandoerne når man er i gang med at indspille eller mixe. Men skal lige have det gennemtestet ordentligt over lidt længere tid. Måske det bare er mere sjovt end brugbart.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg har også en fcb1010 liggende, som jeg ikke har brugt i mange år. Men da jeg brugte den, var det til styre loops i Ableton, imens jeg spillede samtidig.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak skal I have !!!

Udemærkede anvendelser !!!

Jeg vil have den i baghovedet fremover, og skumle lidt videre over det :)
/Dub

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

mikkels skrev: man 22. jun 2020 20:44 Jeg har også en fcb1010 liggende, som jeg ikke har brugt i mange år. Men da jeg brugte den, var det til styre loops i Ableton, imens jeg spillede samtidig.
Er det én du evt. vil sælge?

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Kvaksalver skrev: tirs 23. jun 2020 09:51
mikkels skrev: man 22. jun 2020 20:44 Jeg har også en fcb1010 liggende, som jeg ikke har brugt i mange år. Men da jeg brugte den, var det til styre loops i Ableton, imens jeg spillede samtidig.
Er det én du evt. vil sælge?
Tjo, det kunne jeg vel egentlig godt. Hvad vil du give? Der er også en taske med til den.
https://m.thomann.de/dk/skb_sc2709.htm? ... 7KEALw_wcB

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

@mikkels Jeg sender dig lige en PB...

Nyt svar