Er der en butik i DK der sælger vintage synths fra 80erne? og hvor kan man få sine gamle synth repereret?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jakob Bjerre
Medlem
Indlæg: 18
Sted: Midtjylland, Denmark

Er der en butik i DK der sælger vintage synths fra 80erne? og hvor kan man få sine gamle synth repereret?

Indlæg af Jakob Bjerre »

Hej med jer.

Jeg skriver til jer fordi jeg vil høre hvor man skal købe sit nye vintage synth?
Og er der et godt sted som reparerer gamle synths? Her er tale om synths fra 80erne?
Det ville være helt perfekt hvis det var tæt på midtjylland :)

RIGTIG GOD DAG ALLE SAMMEN :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Angående reparation, prøv at høre Miki:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=1421

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Det er ikke super tæt på, men til gengæld er han dygtig, grundig og har fair priser. Nis fra Musikelektronik i Skalborg ved Aalborg.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det er der ingen butikker i Danmark der sælger. Det tynder kraftigt ud, selv i de store lande i Europa... Men der findes ind imellem nogle forskruede nørder, der har en masse gamle analoge crap-synths stående, og alt er jo principielt til salg, bare prisen er den rigtige... Hvad søger du?
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Hvad med synthsyg.dk
Ellers er der High End Musik Service I Vanløse - der fik jeg fixet min Matrix 1000. (Og så er det 200 meter væk - what are the chances).
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Jakob Bjerre
Medlem
Indlæg: 18
Sted: Midtjylland, Denmark

Indlæg af Jakob Bjerre »

jakobole skrev: man 15. jun 2020 18:12 Hvad med synthsyg.dk
Ellers er der High End Musik Service I Vanløse - der fik jeg fixet min Matrix 1000. (Og så er det 200 meter væk - what are the chances).
Tak for dit svar Jakob. Hvem har Synthsyg? Hvordan kommer man i kontakt? Hvor ligger det?

Medlemsavatar
Jakob Bjerre
Medlem
Indlæg: 18
Sted: Midtjylland, Denmark

Indlæg af Jakob Bjerre »

Jesper Møller skrev: man 15. jun 2020 16:08 Det er ikke super tæt på, men til gengæld er han dygtig, grundig og har fair priser. Nis fra Musikelektronik i Skalborg ved Aalborg.
Tak Jesper. Er der en hjemmeside man kan tjekke ud?

Medlemsavatar
Jakob Bjerre
Medlem
Indlæg: 18
Sted: Midtjylland, Denmark

Indlæg af Jakob Bjerre »

Nicolai skrev: man 15. jun 2020 16:28 Det er der ingen butikker i Danmark der sælger. Det tynder kraftigt ud, selv i de store lande i Europa... Men der findes ind imellem nogle forskruede nørder, der har en masse gamle analoge crap-synths stående, og alt er jo principielt til salg, bare prisen er den rigtige... Hvad søger du?
Hej Nicolai. Jeg har bare udset mig en gammel Yamaha som skal have skiftet sit display. Hertil kunne phone-indgangen også godt trænge. Er det noget du kan hjælpe med?

Hertil leder jeg efter en KORG DW-8000. Kender du en der har den stående og til salg? Har lige fået fingre i Korg DDD-1. Efter min mening en fuldstændig lækker maskine. Hertil har jeg også en Roland TR-505. Meget udskældt, jeg ved det. Men jeg kan godt lide lyde.

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Ingen hjemmeside, men prøv at Google Musikelektronik Aalborg.

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

505 er mega kool!!!
fedeste Snare + Handclap for menneskepenge - kool stortromme osse, REN italo disco :-D
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Jakob Bjerre skrev: man 15. jun 2020 20:30
jakobole skrev: man 15. jun 2020 18:12 Hvad med synthsyg.dk
Ellers er der High End Musik Service I Vanløse - der fik jeg fixet min Matrix 1000. (Og så er det 200 meter væk - what are the chances).
Tak for dit svar Jakob. Hvem har Synthsyg? Hvordan kommer man i kontakt? Hvor ligger det?
Try google - jeg har ennda skrevet URL'en for dig :)
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jakob Bjerre skrev: man 15. jun 2020 20:34
Nicolai skrev: man 15. jun 2020 16:28 Det er der ingen butikker i Danmark der sælger. Det tynder kraftigt ud, selv i de store lande i Europa... Men der findes ind imellem nogle forskruede nørder, der har en masse gamle analoge crap-synths stående, og alt er jo principielt til salg, bare prisen er den rigtige... Hvad søger du?
Hej Nicolai. Jeg har bare udset mig en gammel Yamaha som skal have skiftet sit display. Hertil kunne phone-indgangen også godt trænge. Er det noget du kan hjælpe med?

Hertil leder jeg efter en KORG DW-8000. Kender du en der har den stående og til salg? Har lige fået fingre i Korg DDD-1. Efter min mening en fuldstændig lækker maskine. Hertil har jeg også en Roland TR-505. Meget udskældt, jeg ved det. Men jeg kan godt lide lyde.
Hejsa. Det kunne jeg nok godt, har gjort den slags nogle gange. Men dels har jeg ikke meget tid og dels så vil jeg nok være lidt betænkelig ved at tage ansvaret for den. I Jylland så prøv Nis i Aalborg eller Hoffensetz i Åbyhøj.

Men ellers ville jeg også vælge Miki i Søborg, hvis du alligevel har lidt erindrer i Kbh.

Jeg solgte desværre min DW-8000 for en del år siden. Det har jeg fortrudt. Jeg har lige fået en DSS-1 og den giver dog gode minder om den. Og jeg må også erkende, at jeg ikke har plads til keyboards. Det har jeg sagt mange gange og finder altid et sted jeg kan opmagasinere nogle af dem.... Men det er sgu lidt tåbeligt, når jeg prøver at tænke bare en anelse rationelt. På den anden side, finder jeg en DW8k til 2.500,- så kommer den nok også med hjem alligevel :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Miki = Synthsyg.
Jakob Bjerre skrev: man 15. jun 2020 20:30
jakobole skrev: man 15. jun 2020 18:12 Hvad med synthsyg.dk
Tak for dit svar Jakob. Hvem har Synthsyg? Hvordan kommer man i kontakt? Hvor ligger det?
Christoffer I. N. skrev: man 15. jun 2020 14:56 Angående reparation, prøv at høre Miki:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=1421
Nicolai skrev: man 15. jun 2020 21:34 Men ellers ville jeg også vælge Miki i Søborg, hvis du alligevel har lidt erindrer i Kbh.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Jesper Møller skrev: man 15. jun 2020 16:08 Det er ikke super tæt på, men til gengæld er han dygtig, grundig og har fair priser. Nis fra Musikelektronik i Skalborg ved Aalborg.
Vildt er han igang endnu. Han var også manden man gik til i firserne - især når man alligevel holdt til i Skalborg.
--
Robert

Medlemsavatar
Jakob Bjerre
Medlem
Indlæg: 18
Sted: Midtjylland, Denmark

Indlæg af Jakob Bjerre »

Nicolai skrev: man 15. jun 2020 21:34
Jakob Bjerre skrev: man 15. jun 2020 20:34
Nicolai skrev: man 15. jun 2020 16:28 Det er der ingen butikker i Danmark der sælger. Det tynder kraftigt ud, selv i de store lande i Europa... Men der findes ind imellem nogle forskruede nørder, der har en masse gamle analoge crap-synths stående, og alt er jo principielt til salg, bare prisen er den rigtige... Hvad søger du?
Hej Nicolai. Jeg har bare udset mig en gammel Yamaha som skal have skiftet sit display. Hertil kunne phone-indgangen også godt trænge. Er det noget du kan hjælpe med?

Hertil leder jeg efter en KORG DW-8000. Kender du en der har den stående og til salg? Har lige fået fingre i Korg DDD-1. Efter min mening en fuldstændig lækker maskine. Hertil har jeg også en Roland TR-505. Meget udskældt, jeg ved det. Men jeg kan godt lide lyde.
Hejsa. Det kunne jeg nok godt, har gjort den slags nogle gange. Men dels har jeg ikke meget tid og dels så vil jeg nok være lidt betænkelig ved at tage ansvaret for den. I Jylland så prøv Nis i Aalborg eller Hoffensetz i Åbyhøj.

Men ellers ville jeg også vælge Miki i Søborg, hvis du alligevel har lidt erindrer i Kbh.

Jeg solgte desværre min DW-8000 for en del år siden. Det har jeg fortrudt. Jeg har lige fået en DSS-1 og den giver dog gode minder om den. Og jeg må også erkende, at jeg ikke har plads til keyboards. Det har jeg sagt mange gange og finder altid et sted jeg kan opmagasinere nogle af dem.... Men det er sgu lidt tåbeligt, når jeg prøver at tænke bare en anelse rationelt. På den anden side, finder jeg en DW8k til 2.500,- så kommer den nok også med hjem alligevel :)
JA det er fedt det Korg DW-8000. Finder du to må du meget gerne sige til :) TAK! :)

Medlemsavatar
Jakob Bjerre
Medlem
Indlæg: 18
Sted: Midtjylland, Denmark

Indlæg af Jakob Bjerre »

Nicolai skrev: man 15. jun 2020 21:34
Jakob Bjerre skrev: man 15. jun 2020 20:34
Nicolai skrev: man 15. jun 2020 16:28 Det er der ingen butikker i Danmark der sælger. Det tynder kraftigt ud, selv i de store lande i Europa... Men der findes ind imellem nogle forskruede nørder, der har en masse gamle analoge crap-synths stående, og alt er jo principielt til salg, bare prisen er den rigtige... Hvad søger du?
Hej Nicolai. Jeg har bare udset mig en gammel Yamaha som skal have skiftet sit display. Hertil kunne phone-indgangen også godt trænge. Er det noget du kan hjælpe med?

Hertil leder jeg efter en KORG DW-8000. Kender du en der har den stående og til salg? Har lige fået fingre i Korg DDD-1. Efter min mening en fuldstændig lækker maskine. Hertil har jeg også en Roland TR-505. Meget udskældt, jeg ved det. Men jeg kan godt lide lyde.
Hejsa. Det kunne jeg nok godt, har gjort den slags nogle gange. Men dels har jeg ikke meget tid og dels så vil jeg nok være lidt betænkelig ved at tage ansvaret for den. I Jylland så prøv Nis i Aalborg eller Hoffensetz i Åbyhøj.

Men ellers ville jeg også vælge Miki i Søborg, hvis du alligevel har lidt erindrer i Kbh.

Jeg solgte desværre min DW-8000 for en del år siden. Det har jeg fortrudt. Jeg har lige fået en DSS-1 og den giver dog gode minder om den. Og jeg må også erkende, at jeg ikke har plads til keyboards. Det har jeg sagt mange gange og finder altid et sted jeg kan opmagasinere nogle af dem.... Men det er sgu lidt tåbeligt, når jeg prøver at tænke bare en anelse rationelt. På den anden side, finder jeg en DW8k til 2.500,- så kommer den nok også med hjem alligevel :)
Hvad med et Korg poly-61? Kan du klare det? Eller kender du en der har et sådant et tilsalg?

Nyt svar