Mid-Side håndtering på Console 1?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Mid-Side håndtering på Console 1?

Indlæg af metal »

Er der nogen brugere af Softube's Console 1, der kan fortælle hvordan Console 1 håndterer Mid-Side processering? Om enheden overhovedet kan håndtere det?

Medlemsavatar
marco
Medlem
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Det var vidst, i bedste fald vildledende, det jeg fik skrevet. Se derfor bort fra min kommentar. :)
Senest rettet af marco tirs 9. jun 2020 15:46, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Nysted
Medlem
Sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af Nysted »

Jeg tror ikke at Con1 har nogle strips med M/S ting i sig. Deres ConFader, bruger M/S til deres stereo width.

Deres Weiss EQ har Mid/Side, men er ikke sikker på den funktion kommer med i Con1 versionen. Men prøv og skriv til deres facebook, de svarer ret hurtigt, og plejer være meget hjælpsomme.

Jeg bruger typisk Con1 til alm. Shaping, EQ, comp. Er det lidt mere "utraditionelt" så bruger jeg andre plugins.
Hvis du har din Con1 til at følge din DAW ( i al fald i cubase), så følger den altid din mixer, det begrænser den dog til kun at kan have 1stk con1 pr. kanal/bus mv. Ellers følger den ikke ens DAW.

Medlemsavatar
Søren Dyhr  
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

metal skrev:
tirs 9. jun 2020 08:49
Er der nogen brugere af Softube's Console 1, der kan fortælle hvordan Console 1 håndterer Mid-Side processering? Om enheden overhovedet kan håndtere det?
Om ikke andet så kan man via tre kanaler, som man gjorde i gamle dage uden f.eks Troels Orlands Matrix, man kørte en y-split ledning ind på to indgange hvor man så vendte polariteten på den ene side, disse to kanaler panoreres så til hver side - det er side signalet fra 8-tals membranen. Det andet signal, midt signalet køres op i centrum af panoreringen ... det er her komprimering lægges f.eks.

--sd

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Tak for svarene. Nåja, jeg kan jo altid bruge 2 kanaler og så styre Mid og Side særskilt.

Nyt svar