Guitar reamp

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Sted: oddesund

Guitar reamp

Indlæg af the green 9 »

Hej allesammen.

Jeg må se i øjnene, at jeg ikke længere kan tillade mig at indspille ved den volumen som jeg ønsker.
Hvad er jeres erfaringer med reamping?
Skal jeg have en særlig DI eller hvad mener i ?
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Radial laver en dedikeret re-amp box.

Men man kan altså komme rigtig langt med en helt almindelig DI. Det kunne man også med plugins/modelling.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Jeg købte en billig, brugt AVID 11 Rack, som kan splitte signalet, så jeg kan optage både vådt og tørt samtidig. Hører så kun det våde spor, når jeg indspiller, og sletter det bagefter - og bearbejder det tørre efter forgodtbefindende. Gør det nemmere at indspille et clean signal med ‘feeling’, synes jeg, selv om det nok er lidt bagvendt.
Overvejer dog også at købe en Re-Amp box, til hvis det rene signal skal ud igen og ind i noget rør - men har meget lidt forstand på den del, så jeg ved ikke, om det vil gøre nogen særlig forskel - så jeg følger lige med her :)

Default avatar
Briannielsen79
Medlem

Indlæg af Briannielsen79 »

Jeg bruger Kemper på samme måde som TJJ, bruger 11 Rack. Kører S/pdif in/out. Det er en dyr løsning, men der er efterhånden mande produkter fra Line 6 osv, der kan det.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem

Indlæg af the green 9 »

Jeg burde måske have skrevet at jeg er interesseret i Re-amping, ikke Amp modeling eller cabinet simulation. Jeg er glad for mine Amps og mine pedaler, men mine naboer/familie er ikke så stor fan af at jeg tager takes om igen og igen ved høj volumen... Derfor efterspørger jeg Re-amping teknikker og metoder.. og igen, er en Re-amping pedal nødvendig, eller kan jeg nøjes med en DI ?
- the green 9

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Men hvordan vil du egentlig indspille så, hvis din Amp ikke skal køre, mens du indspiller?

Dit lydkort har sikkert en HiZ indgang. Måske kunne du indspille med det og en gratis amp sim. Når du så har den færdige performance kunne du re-ampe det hele.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
the green 9
Medlem

Indlæg af the green 9 »

Jeg har DI, og jeg indspiller ved en volumen som ikke generer andre.
Jeg har nogle gange, med mine egne demoer, brugt noget Amp sim pjat indtil nummeret var færdig arrangeret .. og derefter indspillet det ved rette volumen... Men nu vil jeg gerne prøve noget Re-amping istedet

Andetsteds har jeg så kunnet læse om diverse re-amp boxes, og det virker til at være en "smagssag" når jeg har læst en blindtest.
- the green 9

Default avatar
Briannielsen79
Medlem

the green 9 skrev:Jeg burde måske have skrevet at jeg er interesseret i Re-amping, ikke Amp modeling eller cabinet simulation. Jeg er glad for mine Amps og mine pedaler, men mine naboer/familie er ikke så stor fan af at jeg tager takes om igen og igen ved høj volumen... Derfor efterspørger jeg Re-amping teknikker og metoder.. og igen, er en Re-amping pedal nødvendig, eller kan jeg nøjes med en DI ?
Jeps....det var faktisk kun “rent signal ind” jeg tænkte på og så sekundært dét også at have et signal med en lyd i nærheden af det, du stræber efter og så eventuelt optage begge dele eller kun det rene signal. Så kan du jo reampe med alle amps efterfølgende, som du lyster. Der er jo mange muligheder for rent signal ind. F.eks linedrivers, Kemper, Line 6, direkte i lydkortet osv. Der er jo lavet utallige test omkring dette. Søgte faktisk selv på det for 1/2 år siden ca. Nogle konkluderer én ting og andre noget andet. Jeg blev enig med mig selv om, at Kemperens rene signal er fint for mig.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem

Indlæg af the green 9 »

Med en Kemper behøver man vel ikke at re-ampe, er det ikke netop en af pointerne ved at have en?
Jeg overvejer en radial...
- the green 9

Default avatar
Briannielsen79
Medlem

Både og. Det er startet som en maskine til udelukkende én ting. At lave profiler af forstærkere. Jeg har lavet tre profiler igennem ca 7 år og bruger den nu kun med andres profiler. Nogle bruger reamp-delen. Nogle laver profiler af deres forstærkere. Nogle bruger den som en maskine på lige fod med Line 6 etc. Så der er mange pointer med en Kemper. Og så dét at den lyder virkelig virkelig godt. Men jeg indspiller både det rene og det både signal. Det både blot for at have et udgangspunkt og så kan det evt reampes. Det samme gør sig jo gældende på alle andre tryllemaskiner. Men det er underordnet. Det er ikke den løsning, du går efter :)

Nyt svar