Studie kabler?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
CMJ
Medlem
Sted: Sjælland

Studie kabler?

Indlæg af CMJ »

Hej Lydmaskine -

Jeg skal kable en Manley NuMu op med patchbay og Lynx Aurora. Jeg vil gerne vælge kabler af en passende kvalitet.

Er det fint med neutrik, mogami, sommer og den slags? Jeg ved at folk nogle steder på nettet går op i specielle og dyre kabelmærker.

Det er selvfølgelig nogle korte kabler som skal sidde helt statisk. Der skal dog være et godt hul igennem, da hele og halve stereomix kan ryge frem og tilbage for at blive stereocompet.

Kunne rent faktisk ikke finde en tråd på det her, så here goes. Måske tager jeg fejl? :)

vh. Chris

Medlemsavatar
Madelaire
Medlem
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

CMJ skrev: Er det fint med neutrik, mogami, sommer og den slags? Jeg ved at folk nogle steder på nettet går op i specielle og dyre kabelmærker.
Hej. Baseret på min erfaring kommer det tit og ofte ned til religion. Baseret på min religion er ovenstående perfekt til formålet og mindre kan også gøre det.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er glad for at arbejde med Cordial, som sælges i metermål og færdiglavede med neutrik evt. neutrik rean stik hos Thomann.
Men ja, det du nævner er rigeligt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

CMJ skrev: Er det fint med neutrik, mogami, sommer og den slags? Jeg ved at folk nogle steder på nettet går op i specielle og dyre kabelmærker.
Ja det er vist nogle meget fine mærker du nævner.

Jeg forestiller mig også at HIFI-facebookgrupper tror at kablerne fra mikrofoner i et studie koster 100.000 kr/meteren, men bare rolig, den slags er vi heldigvis ikke skadet af herinde. Hvis de bare vidste at vores typiske monitors koster mindre end deres hifi-højttalere, og de fleste har indbygget amp så der slet ikke er tale om tykke højttalerkabler der bliver løftet fra jorden med keramik ville de falde død om. Hehe.. :lol:

Bare rolig, ingen dømmer dig herinde for at bruge billigere kabler så længe de er skærmet og balanceret, hvis det lyder godt, er det godt.

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
CMJ
Medlem
Sted: Sjælland

Indlæg af CMJ »

Hald skrev:
Ja det er vist nogle meget fine mærker du nævner.

Jeg forestiller mig også at HIFI-facebookgrupper tror at kablerne fra mikrofoner i et studie koster 100.000 kr/meteren, men bare rolig, den slags er vi heldigvis ikke skadet af herinde. Hvis de bare vidste at vores typiske monitors koster mindre end deres hifi-højttalere, og de fleste har indbygget amp så der slet ikke er tale om tykke højttalerkabler der bliver løftet fra jorden med keramik ville de falde død om. Hehe.. :lol:

Bare rolig, ingen dømmer dig herinde for at bruge billigere kabler så længe de er skærmet og balanceret, hvis det lyder godt, er det godt.
haha -

Nej jeg er absolut heller ikke interesseret i sort magi når det kommer til at bruge penge. Det er dog meget godt på film!

Og tak for inputs. Det lyder somom jeg er på rette kurs. :)

Nyt svar