Anbefal optical in ekstra (ADAT?) kanaler på UAD Apollo Twin

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Anbefal optical in ekstra (ADAT?) kanaler på UAD Apollo Twin

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Tak for hjælpen igen.

Det endte med at jeg bestilte Behringer ada8200, der er en læringskurve men i længden tror jeg det bliver fedt. Ville virkelig gerne have unison på 8 kanaler & mere DSP, men det bliver evt. senere.
Hvori består læringskurven for dig? Jeg synes det er rimelig ligetil med ADAT.
Kan ikke hjælpe med routing i UAD softwaren, men det burde være let at finde ud af.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Skulle lige finde de rigtige knapper & indstillinger, så var der hul igennem, men læringen består i at genskabe guitarlyd & på søndag dertil bas, trommer & vokal når vi øver, dv.s lave et godt headphone mix. Jeg har haft en ret boostet lyd med god crunch & sustain jeg var glad for i kanal 1's hi-z , men den bliver til bas-indgang.

Dertil er jeg lidt noya over phantom power. Skal lige være heeelt sikker, da jeg ikke gider brænde mere af nu! Phantom power bliver IKKE sendt gennem line indgang, hverken alm jack eller trs, vel ?? :?: :-x
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:Dertil er jeg lidt noya over phantom power. Skal lige være heeelt sikker, da jeg ikke gider brænde mere af nu! Phantom power bliver IKKE sendt gennem line indgang, hverken alm jack eller trs, vel ?? :?: :-x
I følge produktsiden er Phantom power udelukkende til mikrofon-indgange. Link:
https://www.behringer.com/Categories/Be ... ans(en|en)

Men du må have helt ret, da det er ret simpelt bygget op. Du vælger om du vil have phantom power på samtlige mic in, eller ej.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem

Indlæg af Graceville »

Christoffer I. N. skrev:

Men du må have helt ret, da det er ret simpelt bygget op. Du vælger om du vil have phantom power på samtlige mic in, eller ej.
Ja, det er lidt en ulempe, da jeg tit står med forskellige mikrofoner med & uden behov for pp. , men umiddelbart vil der vel ikke ske noget ved det.

Medlemsavatar
Madelaire
Medlem
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Graceville skrev:
Christoffer I. N. skrev:

Ja, det er lidt en ulempe, da jeg tit står med forskellige mikrofoner med & uden behov for pp. , men umiddelbart vil der vel ikke ske noget ved det.
Du kan være uheldig med nogle typer af bånd mikrofoner, afhængig af hvordan de er bygget, men dynamiske mikrofoner er fuldstændigt ligeglade. Så skulle du have en bånd mikrofon, så tjek grundigt op på det ved producenten, og ellers så reserver en af apollos indgange til den :) jeg har selv bygget en yderst simpel båndmikrofon hvor kredsløbet består af et bånd og en Lundahl trafo (thats it!). Den har ved uheld fået 48v nogle gange uden at brokke sig.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem

Indlæg af Graceville »

Ja, det er lige dér man skal passe ekstra på.

Har kun virtuelle båndmikrofoner via Townsend Sphere, men kunne være fedt at bygge, har et par kineser-chasisser, men det er et andet projekt.

Det virker meget fint med adat, så glæder mig til at hooke bandet op på det.

Medlemsavatar
Madelaire
Medlem
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Graceville skrev: Har kun virtuelle båndmikrofoner via Townsend Sphere...
ja, der burde du i hvert fald være home safe :-D

Nyt svar