S900 sampels ind i S3200 ?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Indlæg: 1099
Sted: Vindbyholt

S900 sampels ind i S3200 ?

Indlæg af bodtbody »

Er der nogen der ved om man kan putte en floppy med akai s900 lyde ind i en S3200 ? altså få lagt det ind.

Jeg skal lave noget med sampels fra gamle dage , jeg har floppyerne med lyde og progammer, lavet på en S900 men kan ikke finde ua af at få dem lagt ind i en 3200 eller 3000 som er et par samplere jeg har fået fat i , har ikke min S900 mere.

Kan man det ?
facebook : Jørn Pedersen

Medlemsavatar
Joachip  
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Uhh, det var da godt nok dagens ekspertspørgsmål! :-D
Jeg er temmeligt sikker på at S3000, S3000XL og S3200 er kompatible, og jeg tror endda også at S2000 er.

Men jeg har aldrig prøvet S900. Måske kan du have held med at finde et program til PC som kan læse det floppy-format. Men hvis akai bruger MFM encoding i stedet for GCR, så kan det blive nødvendigt med et Akai-floppy program til Amiga i stedet for, eftersom dens floppydrev kan læse både MFM og GCR. (Det er den måde 1er og 0er er arrangeret på rent magnetisk.)

Endelig kan det være du kan finde nogen der har en S900, og som kan hjælpe dig med at hive dataene ud og lave dem om til .wav filer. Og så må du tage den derfra.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

I følge den her burde de være, men jeg er ikke så sikker.

https://encyclotronic.com/synthesizers/ ... pler-r894/

S900 kører med helt variable samplerate ned til 7.4 kHz og 12-bit, og efter s1000 kunne samplerate kun vælges i steps fra 22kHz og arkitekturen minder mere om en 3200. Derudover er der rimeligt stor chance for at enten dine s900 floppys er blevet korrupte, eller at der er problemer med floppy drevet på din s3200.

Der findes en masse programmer til at konvertere sampleformater. Men det kræver nok en del googling for at finde de rigtige....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu der bliver nævnt sample konvertering, så kommer jeg til tænke på Chicken Systems. Har ikke kigget på det iforhold til denne tråd, men de plejer at kunne en masse.
https://www.chickensys.com/

Jeg har haft fat i deres support for længe siden, så de er garanteret klar til at svare på spørgsmål. :)

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

De her samplere er normal bagud kompatible, det korte svar er ja.
What?

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Indlæg: 1099
Sted: Vindbyholt

Indlæg af bodtbody »

Mange tak for svarene , det er super , jeg prøver igen
facebook : Jørn Pedersen

Nyt svar