Ensoniq Mirage - hvem kan fikse den?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
BitchHouse
Medlem
Indlæg: 49
Sted: Nørrebro

Ensoniq Mirage - hvem kan fikse den?

Indlæg af BitchHouse »

Hej Lydmaskiner

Min elskede Ensoniq Mirage er død. Den har længe opført sig mærkeligt, men nu vil den ingenting og lukker ned, hver gang jeg forsøger at loade en disk.

Jeg har haft åbnet den og tænker at problemet er strømforsygningen, da printet på denne er begyndt at slippe og ligesom boble op. Jeg har været på ebay og kan se, at jeg kan byttet min defekte strømforsygning ,til en der virker i USA, men det har jeg ikke helt fidus til. Derfor vil jeg hører, om I kan anbefale én kyndig person i DK, der kan kigger på den og måske ligefrem fikse den?

Gode hilsner
Tanja


Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mjaa, Miki er ikke selv særligt begejstret for digitale ting men har sin uovertrufne speciale i det analoge. Prøv at hør hvad han siger, og ellers kan jeg skaffe dig nummeret til Michael Sørensen, som var tekniker på værkstedet hos New Musik, importøren i de år hvor Ensoniq havde sin storhedstid. Det er dog i Aarhus men sig til.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
teevee
Medlem
Indlæg: 2012
Sted: Randers/Århus

Indlæg af teevee »

BitchHouse skrev:Hej Lydmaskiner

Min elskede Ensoniq Mirage er død. Den har længe opført sig mærkeligt, men nu vil den ingenting og lukker ned, hver gang jeg forsøger at loade en disk.

Jeg har haft åbnet den og tænker at problemet er strømforsygningen, da printet på denne er begyndt at slippe og ligesom boble op. Jeg har været på ebay og kan se, at jeg kan byttet min defekte strømforsygning ,til en der virker i USA, men det har jeg ikke helt fidus til. Derfor vil jeg hører, om I kan anbefale én kyndig person i DK, der kan kigger på den og måske ligefrem fikse den?

Gode hilsner
Tanja
Hej Tanja,
Død strømforsygning for Ensoniq Mirage er ikke et ukendt problem. Hvis du har et multimeter og en lodde koble, så kan du komme langt med en smule recapping.

Check her:


Oversigt over dele på PSU:
http://zine.r-massive.com/recapping-cla ... -samplers/
What?

Medlemsavatar
BitchHouse
Medlem
Indlæg: 49
Sted: Nørrebro

Indlæg af BitchHouse »

Tak for jeres svar!

Jeg kan godt se at det ser ganske analogt ud på Miki’s hjemmeside, men kan selvfølgelig lige prøve at høre ham ad. Århus er i lige langt nok væk, men måske jeg selv skal kigge nærmere på psu’en som Teevee siger, har i hvertfald en loddekolbe og et multimeter og nu også en fin video på youtube. Tænker dog at selve printbanerne også er beskadiget, men kan læse mig til, at det skulle kunne fikses.

Ja så kan de mørke timer da bare komme an!

Bedste hilsner
Tanja

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

BassLab kan reparere det mest utrolige (been there, got that done!) - det er ikke alle, der synes at være tilfredse med alt, hvad de laver, har jeg tidligere set her. Personligt har jeg det fint med dem (og er osse personligt meget glad for Thomsen). Han holder til på Borups Alle (lige ved Jagtvej) og kan også nok bistå med at finde ud af, hvem der evt kan kikke på den, hvis ikke han selv vil...
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
Musiki
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: Søborg, Sjælland

Indlæg af Musiki »

Jeg har en powersupply på lager ;O)

Medlemsavatar
BitchHouse
Medlem
Indlæg: 49
Sted: Nørrebro

Indlæg af BitchHouse »

WOW - var ved at give op på projektet - skriver en pm :-)

Medlemsavatar
Musiki
Forum Donator
Indlæg: 12
Sted: Søborg, Sjælland

Indlæg af Musiki »

Ja undskyld jeg kommer ikke så tit herinde, så, jeg så det først lidt sent.
Jeg kan fixe alt, så send bare en p,m. Jeg harmvist en Mirage stående et sted.
Hilsen
Miki

Nyt svar