Vanvittig Harmonika i bord-model

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Vanvittig Harmonika i bord-model

Indlæg af DUBTEMPLE »

Af en eller anden grund kom jeg til at tænke på David Mondrup da jeg så et foto af denne :dollargrin:

(har ikke fundet ud af hvor man fylder diesel-olie på den endu)
Vedhæftede filer
58372545_10157491890614396_2244286129178148864_o.jpg
58372545_10157491890614396_2244286129178148864_o.jpg (62.51 KiB) Vist 212 gange
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tak for tanken (tror jeg nok ... :roll: ). Jeg må se at få lært at spille på de der knapper ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Elka concorde 802

Syntes at huske du spiller fint harmonika, samt at du har en forkærlighed for meget specielle tangent-instrumenter, mere var der såmænd ikke i det :-)

(Så den til salg på en FB-gruppe, ca 1500 kr, lokaliseret på Amager)

Delte billedet fordi jeg fandt den så tilpas vanvittig så den mere ligner noget fra en obskur drøm, end noget fra virkeligheden

Lille klip her, som dog vist ikke rigtig gør synth-delen retfærdighed

TOP ROW - 25 ON/OFF BUTTONS WITH INTEGRAL LAMPS (SOME FLASHING ON FIRST NOTE OF BEAT):
2 x Red - Start, Key, 2 x Grey - (BASS SELECTOR) - Auto, Bass, Walking Bass, 5 x Grey + 1 x Red (BASS) - Rhythm, Bass, Bass Guitar, Bass Sustain, Memory, 3 x Yellow + 1 x Red (ACCOMPANIMENT) - Piano, Guitar, Brass, Memory, 5 x Grey + 6 x Red (RHYTHMS) - Tango, March, Waltz, Slow Rock, Swing, Rhythm & Blues, Jazz Rock, Shake, Boggie Woogie, Afro, Beguine, Samba, Mambo, Rhumba, Cha Cha, Bossa Nova
Horizontal Tempo Slider - Marked 0-8
3 x Red Rotary Knobs - Rhythm, Bass, Accomp.
1 x Silver Rotary Knob - Solo Tuning (Labelled Flat to Sharp)

LEFT SIDE VERTICALSLIDERS (All marked on a scale of 0-8)
Top Row: (SUSTAIN) - Bass, Chords (Strings Chorus, Piano Clav., Flutes), Treble (Strings Chorus, Piano Clav., Flutes)
Bottom Row: (VOLUME) - Bass, Chords (Strings Chorus, Piano Clav., Brass Presets), Treble (Strings Chorus, Piano Clav., Brass Presets)
TABS: 25 in two sets
1st Set (9): 2 x Grey - Flute 16', Flute 8', 1 x Light Green - Piano, 3 x Dark Green - Cello, Strings Chorus, Memory, 2 x Light Green - Piano, Clavichord, 1 x Red - Flute Cancel
2nd Set (16): 5 x Yellow - (TREBLE PERCUSSION) - 8', 5?, 4', 2?, 1', 2 x Orange - (TREBLE PERCUSSION) - Long, Soft, 2 x Dark Green - (TREBLE EFFECTS) - Cello, Strings Chorus, 2 x Light Green - (TREBLE EFFECTS) - Piano, Clavichord, 1 x Red - (TREBLE EFFECTS) - Flute Cancel, 4 x Grey (VIBRATO) - On, Full, Fast, Delay

RIGHT SIDE VERTICAL SLIDERS (All marked on a scale of 0-8):
(SOLO VARIATIONS) - Solo Volume, Slow Attack, Sustain, Wow, Filter, Vibrato, Bend
RIGHT SIDE BUTTONS (ASSOCIATED WITH RIGHT HAND SLIDERS 2-7):
Octave Down, Envelope VCA, Envelope VCF, (EFFECTS) - Filter On, Vibrato On, Bend On
3 GROUPS OF BUTTONS BETWEEN LEFT-SIDE SLIDERS AND DRAWBARS:
3 x Silver 'One only on' Buttons - (ELKATONE) - Off, Slow, Fast
2 x Silver On/Off Buttons - (REVERB) - On, Long
5 x Silver 'One only on' Buttons - (CHORDS) - Tabs, Flutes Ensemble 1, Flutes Ensemble 2, Brass 1, Brass 2

DRAWBARS (All marked on a scale of 0-8):
5 x Chords - 8', 4', 2?, 2', 1'
9 x Treble - 16', 5?, 8', 4', 2?, 2, 1 3/5, 1?, 1

MIDDLE ROW PRESET BUTTONS WITH LAMPS (SOLO):
12 x Silver 'One only on' Buttons - Cancel, Trombone, Trumpet, Sax, Clarinet, Oboe, Guitar, Hawaiian Guitar, Violin, Flute, Telstar, Cosmic
1 x Red On/Off Button - Variations
1 x Black On/Off Button - Solo to Bass

LOWER ROW PRESET BUTTONS WITH LAMPS (TREBLE):
1st Set: 1 x Red 'One only on' Button - Cancel, 6 x Silver 'One only on' Buttons - Tabs, Full Organ, Theater, Beat, Brass 1, Brass 2
2nd Set: 3 x Silver On/Off Buttons - Bass + Piano, Solo Presets, Rhythm Unit
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ganske rædselsfuldt monstrum. Jeg venter til Arturia laver en softmodel. :dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Måske en lydmaskinist kunne lave en emuleret udgave ?

Man skal kun være 2 for at bære den, og den kan lige akkurat være i en Berlingo har jeg ladet mig fortælle :-)
/Dub

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Jeg så engang én på et loppemarked (Det Blå Pakhus, så hut jeg visker) - en ret stor ting, men sikkert fantastisk hvis man kan spille knapharmonika.
We don't make mistakes - we do variations.

Nyt svar