The JHS Show - Gode videoer om guitarpedaler o.l.

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

The JHS Show - Gode videoer om guitarpedaler o.l.

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tråden er nu ændret, så alle videoer fra JHS Pedals og specifikt deres til tider yderst informative, og ofte sjove, ugentlige "Pedal Show", kan postes her i tråden.
Oprindelig overskrift: JHS Pedals - Gennemgang af Behringer pedaler

Så der bliver endnu engang pustet til min GAS om at købe mig fattig i billige Behringer pedaler.


Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Virkelig god vide :D .. men ja iiih nu er der også nogle pedaler jeg gerne vil ha! Den sans amp klon og og vibrato vb-2 klon :D ... uugh og de koster kun 20 euro stykket hos Thomann.. måske jeg liige sku finde en 3. også :D

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

jeg er ret glad for min super fuzz, den er fee...
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mik_c skrev:Virkelig god vide :D .. men ja iiih nu er der også nogle pedaler jeg gerne vil ha! Den sans amp klon og og vibrato vb-2 klon :D ... uugh og de koster kun 20 euro stykket hos Thomann.. måske jeg liige sku finde en 3. også :D
Gear4Music har et noget større udvalg, og burde kunne matche Thomanns' priser, eller lavere.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Relateret til emnet, dog ikke JHS, men Synth Anatomy, der tester VD-400 delay'en med nogle lyde fra MicroFreak.
Det virker IMHO mærkeligt at lave Min & Max til Repeat Rate sådan at jo højere rate, jo hurtigere gentages signalet (dvs. kortere delay tid). Jeg ville ha' kaldt det Delay Tid, og Max ville være længste delay. Nå men det er jo bare at skrue den anden vej end man normalt ville.
Mindes at huske det er et standard PT2399 delay, men den lyder da fint.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Inden servercrash havde jeg postet mere i denne tråd, det er væk nu. De har nogle gode videoer om Big Muff historie, MXR og meget mere.


Her er en ny en, hvor Josh interviewer Yoshi Ikegami fra BOSS Pedals. 20 hurtige minutter:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

20 minutters afsnit om danske Lunastone:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sjovt, anderledes afsnit, hvor Josh er på besøg hos Charles Scott fra Bad Robot Productions:
https://www.imdb.com/name/nm2239249/


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super godt, lærerigt, og i vanlig stil meget underholdende afsnit, denne gang om forskellige fuzz typer/kredsløb.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I anledning af lanceringen af deres Rat-pedal PackRat, har de lavet en gennemgang af de 9 modes, med forklaring af forskelle og historik m.m.
Meget spændende
I denne uge kommer der så et opfølger afsnit, det poster jeg også i denne post.




Opdateret:



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En fed video om JHS Pedals' historie:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I denne uge gennemgår de lidt af designprocessen for en pedal lavet ~1974, de laver deres take på en fiktiv Electro-Harmonix octave fuzz.
Jeg havde i første omgang håbet på at de viste et schematic, men mod slutningen af videoen bliver det tydeligt hvorfor de ikke gør. Undskyld hvis det lyder click baity, men altså, hvis man er interesseret i at vide mere, kan man jo bare spole hen mod slutningen, der er timestamps, eller bruge 5 sekunder på at læse kommentarer..

Ret sjovt at se.


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er faktisk en rigtig fed videoserie, han har gang i - Det giver mig ikke rigtig lyst til at købe nogen af hans pedaler, men man kan lære meget af dem, og jeg synes, de er meget sobert udført (for det meste)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar