Behringer A500/800 eller?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Behringer A500/800 eller?

Indlæg af gasolin »

Jeg kunne godt tænke mig en behringer A500, men kan ikke finde nogen brugt, men en ny pris på 1500kr burde den kunne fås billigt.

Der er så en ny behringer A800 med mere power og som skulle være endnu billigere, men der er vildt lang leveringstider.

Hvad er forskellen ud over power, er potmeterne eller hvad de nu hedder som på a500 skulle gi forvrængning omkring 75% blevet forbedret og hvordan kan de sælge den billigere end en en a500?

Nogen der ved noget mere konkret omkring leveringstider på a800?

https://www.thomann.de/dk/behringer_a50 ... dstufe.htm

https://www.thomann.de/dk/behringer_a800.htm
Senest rettet af gasolin fre 19. okt 2018 10:10, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ser ud til at alle får a800 omkring 19-20 nov. Det er et nyt produkt, der først er til salg der.

Der er a500 på lager her: https://www.musicstore.de/da_DK/DKK/Beh ... 003580-000

Behringer og dets forskellige underselskaber har generelt sænket priserne på mange af deres produkter den senere tid.

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Kan sagtens finde den som ny, men som brugt vil den jo unægtelig være billigere og ville ikke bryde mig om at købe den som ny til ca 1400-1500kr når den nye model A800 koster omkring 200kr mindre og samtidg har mere power.

https://www.gear4music.dk/da/PA-DJ-and- ... aerker/6HF

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så er der vist ikke meget andet at gøre - end at vente til de kommer til salg. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

En brugt A500 skal koste omkring en plovmand

De er som æbler og pærer

A500 er en traditionel analog klasse AB forstærker

A800 er en moderne klasse D "digital forstærker" med switchmode forsyning

Sidstnævnte muliggør en billigere strømforsyning, billigere køling, mindre vægt, og er tit meget kompakte

Klasse A og AB ses ofte til studio og high-end, klasse D ses ofte til PA, eller low-fi,... der er delte meninger om kl D hører hjemme til studie og high-end

Nu har du alle ordene til at fodre google hvis du vil dybere
/Dub

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Havde også forstillet mig 500kr for en A500, men der er bare ingen brugte til salg.

Til prisen på en brugte A500 kan jeg ikke se noget alternativ

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er dødt i lange tider, så pludselig kommer der 1-2-3 stykker, har selv overvejet nogle stykker til elektronisk deling af monitor, men de er lidt klodsede, kikker efter noget mindre, eller bygger selv,..
/Dub

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

jeg har igennem lang tid gerne vil have det den rene klare,stress fri let flydende lyd som man for med en kraftig forstærker samlignet med en lille forstærker og nu har jeg set man kan få en Behringer iNuke NU1000 billigt, brugt stort set ny og endnu billigere, netop fordi jeg så en brugt så kom den der jeg vil gerne have en power amp tilbage igen, hos thomann kan man få behringer KM750 med 2x200 watt i 8 ohm foruden A500 og A800 jeg startede med at spørg om (overskriften er ændret) og andre mærker til lige under,omkring og over 1000kr (selvfølgelig mindre hvis man kan finde noget brugt).


Nu vil jeg gerne prøv en kraftiger forstærker for at opleve en renere mere let flydende lyd som følge at flere krafter,power og dermed en forstærker der er langt fra sin grænse hvor lyden begynder at forvrænge, blive agressiv eller begge dele.

Men hvad skal jeg gå efter og hvor gode er de, har selv 4 blæser + 1 på cpu køleren, 2 på grafikkort og 1 på strømforsyningen men de er alle støjsvage, så hvis den forstærker jeg køber har en blæser og den larmer så må jeg købe en mere støjsvag blæser, med 50-100 "rene" watt pr kanal i 8 ohm er det de færreste pa forstærker der bliver meget varme (har 8 ohm 84 db højtaler).

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Er der nogen der har fået erfaringer med Behringer a800? overvejer at købe et par stykker til små effekthøjtalere her på teatret...

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

EmilEmil skrev:Er der nogen der har fået erfaringer med Behringer a800? overvejer at købe et par stykker til små effekthøjtalere her på teatret...
https://www.avforums.com/threads/behrin ... t-27465608

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

EmilEmil skrev: små effekthøjtalere her på teatret...
Det beskriver ikke opgaven særlig meget alligevel.

Små højttalere - kan den godt trække.
Effekthøjttalere kan både være til en lille lydeffekt der skal sætte en stemning, men også forståes som en der skal kunne sige >>>SKRALDEBANG!!!<<< så alle kan mærke det, og det tænker jeg ikke den er egnet til hvis det er et stort teater, men hvis den skal drive det til et lille setup er det måske fint nok, så det er lidt svært at rådgive om.

Den er designet til at være helt lydløs på bekostning af effekt, og derfor egnet til studier, spørgsmål er om du ikke skal bruge en rigtig PA forstærker i stedet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Ok, det er rigtigt at en effekt-højtaler kan være mange forskellige ting, og deraf det tilhørende adjektiv "små" placeret foran "effekt-højtaler". :-D

For at være helt præcis er jeg interesseret i at trække nogle små 5 tomme passive højtalere som er angivet til 100W 4Ohm, og det mener jeg ikke bliver noget problem.

Jeg er mere interesseret i at høre om folk har erfaring med om de støjer‚ altså om højtaleren støjer (noget jeg har oplevet på tilsvarende T-amp forstærker)?

-eller om de er driftsikre...?
tak, den tråd havde jeg ikke selv set!

Nyt svar