Nogen der kender et godt Roland forum?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Telstar
Medlem

Nogen der kender et godt Roland forum?

Indlæg af Telstar »

Har lige købt en Roland SPD-SX, og der er et par ting jeg gerne ville høre andre brugere om.
Har prøvet at Google efter et bruger forum, men kan ikke finde noget. I det hele taget kan jeg ikke finde et officielt Roland forum....
Nogen der kan hjælpe?

Hvis der tilfældigvis er nogle SPD-SX brugere herinde, så kommer spørgsmålene her:

1) Da SPD'en ikke kan lave ADSR på de individuelle samples (men kun justere sample start/slut), søger jeg en audio editor til Mac der kan lave en filter ADSR på en lydfil. Har prøvet med Audacity og WavePad, men de kan ikke. Vil helst undgå at lave en almindelig fade, da den æder for meget af lyden...Vil gerne beholde bassen.

2) Syntes master outputtet er unormalt lavt. Har måttet slå gain til +12db, for at jeg ikke skal gaine mine mixer kanaler for meget (med dertilhørende støj). Andre der har oplevet det samme?

Tak og slut.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

2) har du tjekket for opdateringer. Jeg har en spd-30 som det dog ikke er lykkedes mig at opdatere, hvilket foreløbigt også er ligemeget, da jeg bruger den til midi. Men, der står i info om opdateringen, at man vinder et par db eller 5 i gain. Kan ikke huske det præcise tal. Måske gælder det samme osse for Spd-SX.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Telstar
Medlem

Indlæg af Telstar »

Graceville skrev:2) har du tjekket for opdateringer. Jeg har en spd-30 som det dog ikke er lykkedes mig at opdatere, hvilket foreløbigt også er ligemeget, da jeg bruger den til midi. Men, der står i info om opdateringen, at man vinder et par db eller 5 i gain. Kan ikke huske det præcise tal. Måske gælder det samme osse for Spd-SX.
Jo tak. Det første jeg gjorde var at opdatere den.
Med master sat til +12db virker det mere rigtigt. Undrer mig bare over at den har så meget lavere output end de andre maskiner jeg har.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Der er et stort Roland forum her
http://forums.rolandclan.com/ - det er ikke officielt

Nyt svar