Guitar modeling-tråden

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Re: Guitar modeling-tråden

Indlæg af Kvaksalver »

Det kræver helt sikkert et ret indgribende hack at ændre måden, man interagerer med softwaren på. Det andet er bare en tekst og et billede i et bibliotek, det er lige til at klare (og også at skifte).

On a different note: Er der nogen, der har været forbi Bias FX 2

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Andertons kigger på DSM & Humboldt Simplifier amp/cab sim & preamp:


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Steve Stevens leger med Axe III
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Smittefar skrev: søn 17. maj 2020 19:39 Kan man også modde det sådan, så man ikke skal sidde og hive i scale bars, men kan få knapper, der roterer i stedet? Det ville irritere mig grænseløst.
Som jeg husker det har det valgt at lave interfacet sådan fordi det fungerer bedre på en touchskærm.

Personligt synes jeg det fungerer fint, men jeg har så heller aldrig prøvet andet :-D Desuden plejer jeg at lave presets direkte på Helix'en fordi det er så nemt. De samme sliders findes i Native, og det synes jeg heller ikke er problematisk.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har lige anskaffet mig Audient Sono.. Jeg er spændt på at udforske den senere i dag.

Lidt anderledes måde at modulere guitar på.




Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den nye pitch block i AxeFX III er ret sej. Her Magi i luften spillet ret sløset, men med 0, +2, +4 og +6 semitoner pitch adjustment.



Edit: Bemærk, det er real time pitch shift
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Softube har vist langt om længe en opdatering af deres gamle Amp sims.
Softube Amp Room:
https://www.softube.com/amp-room





Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har lavet en lille demo til facebookgruppen Danske Guitarister om en af Fender Bassman modellerne. Jeg tænkte, det kunne have interesse her også

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev: tors 11. jun 2020 22:35 Jeg har lavet en lille demo til facebookgruppen Danske Guitarister om en af Fender Bassman modellerne. Jeg tænkte, det kunne have interesse her også

Det var sgu meget fedt. Det du startede med ville jeg nok have skruet endnu mere ned for tonen eller valgt en anden pickup indstillingen. Så kunne det være en god clean lyd. Men da du aktiverede driv med single coil . Der skete der noget efter min smag.
Jeg har egentligt svært ved at forstå, hvorfor man sætter humbucker i en stratmodel. Er det fordi du ikke gider skifte guitar ?

Stratocaster eller les Paul. Det er jo to vidt forskellige måder at udtrykke sig på.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det med humbucker er jo i sidste ende en smagssag. Det er virkelig sjældent jeg foretrækker lyden af en bridge single coil, og lyder en humbucker i en elletræskrop anderledes end en humbucker i en mahognikrop.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mere nyt Softube:




Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Neural DSP - Archetype: Cory Wong:
https://neuraldsp.com/products/archetype-cory-wong




Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev: fre 12. jun 2020 06:58 Det med humbucker er jo i sidste ende en smagssag. Det er virkelig sjældent jeg foretrækker lyden af en bridge single coil, og lyder en humbucker i en elletræskrop anderledes end en humbucker i en mahognikrop.
Det ka du da ha´ret i.
Det er nok fordi at jeg føler mig meget mere et´ med Strat. Jeg kom aldrig rigtig igang med el-guitar da jeg kun havde en Epiphone Les Paul guitar.
Jeg føler at jeg vil miste den fornemmelse hvis jeg spiller med Humbuger i Strat. Andre kan meget vel have det anderledes. Men jeg er så småt begyndt at tage mi Epiphome og Tokai Flying V frem af gemmerne. Men jeg ender næsten altid med at sidde med min Mex strat eller min Cruser strat. Og jeg føler mig næsten mere afslappet når jeg sidder med Fenderen.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Her er lige en video om AxeFX III - Den bliver jo ofte nævnt som den vildeste amp modeler i verden (og det er den også), men der hvor den virkelig er lysår foran alle de andre er hvor dybt man kan gå med dens effekter - Leon Todd går all in her - og det er fedt. amp blocken styres af en pitch follower, der køres ADSR på en EQ ind i en rumklang, pitch-styret delay - @Christoffer I. N. du kommer til at synes, den her er vild.

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha, vildt. Det er jo ligesom at have en fuldt udstyret synth i enden af ens guitar.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Præcis - Jeg bruger (næsten) aldrig de der ting, men jeg elsker, at de er der.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Halv-times video fra Andertons, der sammenligner:
Two Notes Torpedo C.A.B. M+
Atomic Ampli-Firebox
Strymon Iridium
DSM & Humboldt Simplifier

Hop til 26:30 for at høre sammenligning og skippe lidt features m.m. om de 4 forskellige pedaler.


Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg overvejede lige den der iridium, men mine ører taler mere for den der Atomic Ampli-Firebox til mit brug.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Christoffer I. N. skrev: ons 5. aug 2020 04:46 Halv-times video fra Andertons, der sammenligner:
Two Notes Torpedo C.A.B. M+
Atomic Ampli-Firebox
Strymon Iridium
DSM & Humboldt Simplifier

Hop til 26:30 for at høre sammenligning og skippe lidt features m.m. om de 4 forskellige pedaler.

I mine ører lød Two Notes en klasse over de andre to her..

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Sjovt, det synes jeg ikke. Sikkert smag og behag og måske osse noget om hvad man vil bruge det til.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

men altså lidt unfair at jeg bare lytter fra 26:30, der er alle mulige parametre som ikke er sammenlignelige, som eks. åbent eller lukket kabinet og om det er ac30 eller plexi og til hvad.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En del gået tabt i denne tråd, men folk skal være mere en velkomne til at samle op på noget af det de kan huske der tidligere var postet. Kan ikke huske om det var i denne tråd man kom en del ind på load bokse.



Rabea sammenligner det "nye" Neural DSP Soldano plugin med den rigtige amp. Lyder i mine ører ganske tæt.


Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev: fre 23. apr 2021 04:38 En del gået tabt i denne tråd, men folk skal være mere en velkomne til at samle op på noget af det de kan huske der tidligere var postet. Kan ikke huske om det var i denne tråd man kom en del ind på load bokse.

Jeg mener, der var en anden tråd af lidt nyere dato, hvor vi snakkede loadboxe. Ja det gik så desværre op i røg :(

Tråden førte bl.a. til, at nogle lydmaskinister som sædvanlig fik bragt mit opsparingsambitionsniveau fuldstændig på afveje, så jeg endte med at købe en Universal Audio OX Amp Top Box i stedet for at lægge pengene til side... :lol: Og jeg planlægger endvidere at købe en Fryette PS-2 ... :)

Det bedste råd jeg kan give til folk, der gerne vil spare op, er at holde helt pause fra Lydmaskinen... klik på det der røde kryds oppe i hjørnet af skærmen... :dollargrin:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Christoffer I. N. skrev: fre 23. apr 2021 04:38 En del gået tabt i denne tråd, men folk skal være mere en velkomne til at samle op på noget af det de kan huske der tidligere var postet. Kan ikke huske om det var i denne tråd man kom en del ind på load bokse.



Rabea sammenligner det "nye" Neural DSP Soldano plugin med den rigtige amp. Lyder i mine ører ganske tæt.

Godt at høre en gennemgang som også tester clean lyd.
Jeg har tænkt mig at købe en CabClone. Det er en loadbox) Den er indbygget i Mesa Boogie Mark Five : 25 1`10

Jeg har det indtryk at man mister minimal dynamik med en loadbox i forhold til en god mic foran forstærkeren.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Cab Clone er en af de mest udskældte load boxe. Hvorfor skal det lige være den?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar