TTSH - Arp 2600 remake

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

TTSH - Arp 2600 remake

Indlæg af Hoby »

Jeg ved ikke om der har været postet om det tidligere, men TTSH er en selvbyg/remake projekt af en ARP2600. Måske er der endda nogen der har bygget en - Nick?

Jeg kiggede lidt på det for et års tid siden, og da jeg var blevet lun på at gå igang med projektet i efteråret, fandt jeg ud af at man ikke længere kunne købe print og frontplate, og at det ikke længere ville blive produceret :-(

Jeg tror en eller anden fra Muff Wiggler forumet fik vredet armen om på Jon som stod for projektet, så han producerede et batch igen, og de er lige sat til salg igen i dag - Så hvis du kan li lugten af loddekolbe så er chancen der nu.

Mere info her http://thehumancomparator.net/

og lidt om bygget her
http://www.synthtopia.com/content/2014/ ... 9-minutes/

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!

Medlemsavatar
mush
Medlem
Indlæg: 225
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

Jeg ved at det ikke var LED-man fra Muff's som vred armen om på Jon... Snakkede nemlig med ham om det i foråret når jeg fik leveret mit Syncussion kit af ham. Vi snakkede om at det er idiotiskt at ikke køre en til batch hvis nu ikke Korg præsenterer en 2600. Og for at sikre at det er nok intresse så kørde Led-man intresse-check på Muffs. ;)

Jeg har min TTSH fra batch 1. Dejlig maskine.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvad kostede den i elektronik-dele, Rasmus?

Medlemsavatar
mush
Medlem
Indlæg: 225
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

Christoffer I. N. skrev:Hvad kostede den i elektronik-dele, Rasmus?
Ved ikke helt. Husker det som at det landede kring 10.000 - 12.000 dkk inkl. pcb, kasse, elektronik og alt andet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har ikke selv interesse i at smide penge efter et kit, men det kan være andre herinde har. :)
Så jeg spørger lige videre, uden at ha' nærlæst siderne relateret til projektet:
Er der nogle sjældne komponenter involveret, hvor der ikke findes let tilgængelige alternativer?

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

mush skrev:
Jeg har min TTSH fra batch 1. Dejlig maskine.
Har du et billede af den du byggede?

Ja, jeg glæder mig også til at komme i gang med projektet. Men synes også det at have bygget den selv er en del af oplevelsen.

Medlemsavatar
mush
Medlem
Indlæg: 225
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

Hoby skrev:
mush skrev:
Jeg har min TTSH fra batch 1. Dejlig maskine.
Har du et billede af den du byggede?

Ja, jeg glæder mig også til at komme i gang med projektet. Men synes også det at have bygget den selv er en del af oplevelsen.
Billede

Klikker du på billedet kan du nok finde flere billeder af den i min flickr feed.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

mush skrev:
Klikker du på billedet kan du nok finde flere billeder af den i min flickr feed.
Tak . Det ser sgu godt ud - og et rimeligt heftigt setup du har. Nu glæder jeg mig allerede lidt mere til at komme i gang :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mush skrev:... Syncussion kit....
Lyder sgu også fed!

Medlemsavatar
mush
Medlem
Indlæg: 225
Sted: Frederiksberg

Indlæg af mush »

Christoffer I. N. skrev:
mush skrev:... Syncussion kit....
Lyder sgu også fed!
Det er den fineste bassdrum i verden. (Den kan også vildt meget andet)
Optog faktiskt en improvisation når jeg var i studion torsdag der jeg brugte Syncussion som bassdrum.

TTSH og et par modularsystemer laver ovrige rytmer og lidt toner. 2styks tt303 spiller bas. Guitar kørt i looper og lidt live-improviseret UnaCorda piano (desværre kun vst). Live-optaget fra mikserpulten. Alt uden kompressorer eller limiters.

Medlemsavatar
thammer
Medlem
Indlæg: 25
Sted: København

Indlæg af thammer »

Jeg var for langsom til at trykke køb så nu er der udsolgt igen :-(

Der er vel ikke tilfældigvis nogen der har købt for mange?? 8-)

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Sen Julegave....

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det var sgi da hurtigt! Fedt. Post gerne lidt om processen herinde. :)

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Christoffer I. N. skrev:Det var sgi da hurtigt! Fedt. Post gerne lidt om processen herinde. :)
Hej Stoffer - sjovt du siger det. Jeg har overvejet at poste lidt om processen hen ad vejen, så folk der måske har lyst men ikke har prøvet at bygge noget kan få en idé om hvad det kræver. Jeg er langt fra ekspert, og der er sikkert ting en teknikker vil gøre ting anderledes og bedre, men sådan er det.

Der går lidt tid inden jeg får de andre dele hjem, og noget er i restordre. Men håber på at så småt kunne gå i gang i næste uge.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg skal nok være behjælpelig med lidt fjernsupport herinde, og det er der nok også andre der vil. :)
Ikke at jeg har bygget en eller noget, men det kunne være der kom noget mere generelt du ville spørge til.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Christoffer I. N. skrev:Jeg skal nok være behjælpelig med lidt fjernsupport herinde, og det er der nok også andre der vil. :)
Ikke at jeg har bygget en eller noget, men det kunne være der kom noget mere generelt du ville spørge til.
Tak - det er godt at vide :-)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

:gasp:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Her er en lille video jeg har lavet fra før jeg gik i gang med projektet - Jeg tænkte at det evt. kunne være sjovt for folk der ikke har bygget noget, men er nysgerrige, og se lidt om hvad hvor svært eller let det er. Videoen er som den er, da jeg lige nu hellere vil bygge færdigt end at lave video :-)


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt :-D

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

All systems go :-O

Fik de sidste komponenter hjem i går, og fik sat strøm på - og umiddelbart virker det hele - fantastsk lyd - kæmpe optur!!

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sygt nok :-D Tillykke

Nyt svar